  • 21. Data: 2011-01-30 01:39:15
    Temat: Re: Ktory plyn nie zamarza?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 01:19:20 +0100, Dykus napisał(a):

    > Możesz napisać coś o warunkach w jakich to się dzieje?

    w normalnych, mroźnych.
    Przy normalnym płynie, wycieraczka zmywa. Jeżeli jest już lekko zużyta,
    potrafi miejscami zostawić cieniuteńką warstewkę wody, tak cienką, że
    zamarza, ale momentalnie zaczyna znikać (sublimacja), po sekundzie jej nie
    ma.

    Oczywiście w czasie jazdy, żeby pęd powietrza najpierw zamroził a następnie
    pomógł w sublimacji

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 22. Data: 2011-01-30 07:13:40
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-01-29 21:23, neoniusz pisze:
    > Ostatnio byłem świadkiem jak znajomy zalał płynu do chłodni do zbiorniczka
    > do spryskiwaczy, przez pomyłkę, ja zorientowałem się że coś jest nie tak
    > jak wlał już połowę no ale cóż nie wypompujemy tego w trasie. A jechać i
    > pryskać trzeba było, ku naszemu zaskoczeniu owe płyn do chłodnić dużo
    > lepiej się sprawował w myciu szyby niż płyn do spryskiwaczy:D Nie
    > śmierdział nie zamarzał i nie zostawiał smug ;D
    > Firmy nie pamiętam ale był mocno niebieski prawie granatowy.

    A mój znajomy sam robi płyn zimowy - woda, ludwik, denaturat i płyn
    chłodzący w odpowiednich proporcjach. Jest w nim metanol, etanol i glikol -
    nie zamarza, bo odpoarowują w kolejności - metanol, etanol, woda, glikol.
    Aler zeczywiście potrzebne sa do tego dobre wycieraczki, bo jeżeli nie
    ścierają dobrze, to glikol się maże na szybie. Podejrzewam, że te dobre
    płyny mają własnie zbliżony skład - nie wiem niestety w jakich proporcjach
    on to miesza, ale rzeczywiście działa jak należy. Nie wiem niestety jaki
    wpływ ma na uszczelki gumowe, sam jakoś nie mam odwagi poeeksperymentować z
    podobną mieszaniną.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 23. Data: 2011-01-30 10:39:46
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > I po kilku sekundach na szybie zostaje szron - nic nie widze.

    Pióra wycieraczek do wymiany.

    Pozdrawiam.

  • 24. Data: 2011-01-31 23:04:53
    Od: pawik <p...@t...pl>

    At 29 Jan 2011 21:23:46 +0100 neoniusz wrote:
    > Ja mam chyba jakiegos pecha. Kupilem Aure Nano z Biedronki, ale
    niestety wyprodukowana przez Achtel, a nie Organike (wszyscy polecaja
    wlasnie Aure z Organiki, ale nigdzie nie moge go trafic). Wczesniej
    mialem jakies zwykle (wcale nie tanie) z Orlenu. I kupa. Przy -5 zamarza
    na szybie.

    Polecam Pan Samochodzik z Auchan, jakies dwanascie pln z 5L. Nic nie
    zamarza, nie smuzy.
    Pawik

  • 25. Data: 2011-01-31 23:17:52
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-01-31 23:04, pawik pisze:

    > Polecam Pan Samochodzik z Auchan, jakies dwanascie pln z 5L. Nic nie
    > zamarza, nie smuzy.

    Korzystam cały czas z orlenowych, bp i statoilowych. Nie
    narzekałem tej zimy na żaden z nich przy -15 - -20
    ...Rzeczywiście piścy mają chyba jednak problem z wycieraczkami
    i umiejętnym korzystaniem z ogrzewania w kabinie :)

    6008

  • 26. Data: 2011-01-31 23:21:25
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Korzystam cały czas z orlenowych, bp i statoilowych. Nie narzekałem tej
    > zimy na żaden z nich przy -15 - -20 ...

    one są dobre, bo są drogie, a tu chodzi o dobre _i_ tanie ;-)

    Rzeczywiście piścy mają chyba
    > jednak problem z wycieraczkami i umiejętnym korzystaniem z ogrzewania w
    > kabinie :)

    tzn za słabo grzeją na przednią szybę (i dlatego zamarza) czy za mocno
    (i spirytus za szybko odparowuje)?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 27. Data: 2011-01-31 23:32:28
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-01-31 23:21, Michał Baszyński pisze:

    > tzn za słabo grzeją na przednią szybę (i dlatego zamarza) czy za
    > mocno (i spirytus za szybko odparowuje)?

    Szczerze, to nie wiem, ale wiem, że problem odpowiedniego
    posługiwania sie nawiewami jest jakąś plagą. Słyszałem, że
    focusy są TTTM w zakresie parowania. Rzeczywiście, dwoje
    znajomych jeździ fokusami, i ciągle zaparowani. Pożyczyłem raz
    fokę, poleciałem w traskę i po mnie pare dni fokus nie parował
    ;), teraz paruje.

    Na mieście widać od groma zaparowańców, zamarznieńców etc.

    Nie mam jakiejś "szczególnej" metody, powiem więcej, w ogóle
    staram się nie mieć nawiewu na szybę przednią, bo ciepłe
    powietrze atakujące moją twarz od frontu mnie wnerwia i
    przyspiesza marznięcie. Nawet w największe mrozy jeżdżę po
    prostu z MAX ogrzewanie na nogi (uwielbiam ciepełko w stopy) i
    uchylone okno. Płyn nie zamarza, auto nie paruje.

    6008

  • 28. Data: 2011-01-31 23:35:51
    Od: neoniusz <n...@j...org>

> [...]
    > fokus nie parował ;), teraz paruje.
    >
    > Na mieście widać od groma zaparowańców, zamarznieńców etc.

    Ja mam ustawione AUTO. Ma utrzymac temperature 20 stopni caly czas. I
    dziala. Nigdy nie paruje. Tyle, ze plyn na szybie zamarza - jesli jest
    gowniany.

  • 29. Data: 2011-01-31 23:44:30
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-01-31 23:35, neoniusz pisze:

    > Ja mam ustawione AUTO.

    Dokładnie tak właśnie lądowała tutka.

    > czas. I dziala. Nigdy nie paruje. Tyle, ze plyn na szybie
    > zamarza - jesli jest gowniany.

    No i gdy wycieraczki oraz AUTO jest gówniane.

    6008

  • 30. Data: 2011-02-01 09:09:45
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

> [...]
    > nawiewami jest jakąś plagą. Słyszałem, że focusy są TTTM w zakresie
    > parowania. Rzeczywiście, dwoje znajomych jeździ fokusami, i ciągle

    Nie chodzi tutaj o nawiew, bardziej o higiene;) Zapewne jezdza na krotkich
    odcinkach, nanosza sniegu czy wody to i paruje. U mnie w foce podobna sprawa
    lubi zaparowac, z tym, ze filtr kabinowy mam stary a w mrozie strach
    otwierac okno. Jeden mechanizm podnoszenia szyby juz wymienialem wiec
    dziekuje bardzo za kolejne proby opuszczania szyby w nagrzanym
    samochodzie;).
    Trzeba wietrzyc dziada i przecierac szyby po jezdzie wtedy jest w miare ok,
    no ale zapewne nie kazdemu sie chce.

    > Pożyczyłem raz fokę, poleciałem w traskę i po mnie pare dni fokus nie
    > parował ;), teraz paruje.

    To tez sie zgadza, przejechanie dłuższej trasy i osuszenie wnetrza zalatwia
    sprawe na jakis czas.

    > Na mieście widać od groma zaparowańców, zamarznieńców etc.

    Zapewne jak juz pisalem, jezdza na krotkich odcinkach i nie wiedza co to
    wietrzenienie kabiny samochodu ;-)