  • 11. Data: 2013-07-10 21:09:58
    Temat: Re: Któredy najszybciej z Warszawy do Władysławowa?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Michał Jankowski pisze tak:

    > Siódemka i 10-A1 sa porównywalne. Odnoszę wrażenie, że teraz
    > większość ruchu odchodzi w Płońsku na DK10 i siódemka jest
    > luźniejsza.

    i otake Polskę walczyliśmy! :)

    Wpadam w Ostródzie na S7 i od Miłomłyna pomykam 140km\h.
    Nie mogę dogonić nawet aut jadących prawym pasem.

    W Pasłęku tradycjonnie stoi police. Na chwilę zwalniamy.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 12. Data: 2013-07-10 22:18:07
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

    W dniu 2013-07-10 19:07, Cavallino pisze:

    > Zwłaszcza jak zarabiasz w Polsce, a po ichniejszej autostradzie w drodze
    > na wakacje musisz przejechać 5 razy tyle ile da się po polskich.

    Jak się nie ma miedzi.. ;) Chciałem tylko zaznaczyć, że czy coś jest
    tanie, czy drogie to trzeba to odnieść do siły nabywczej ludzi w kraju w
    którym to tyle kosztuje. Denerwują mnie artykuły w których "redaktory"
    zachwycają się jakie to tanie paliwo jest u nas, a mieszkania w stolicy
    to w ogóle okazja. Jak euro dojdzie do 5zł to będziemy mieli tak tanio w
    porównaniu do innych krajów UE że normalnie żyć nie umierać :)

    > Czyli nadal sporo taniej niż tam.
    > W Chorwacji zresztą też taniej nie jest, a oni już zarabiają podobnie
    > jak my.

    W Chorwacji jednak wybudowanie tych autostrad kosztowało trochę więcej,
    bo to górzysty skalisty kraj, poza tym żyją głównie z turystyki, więc te
    autostrady to tak naprawdę pod turystów wybudowane, więc ich teraz
    kasują, bo z tego żyją, ludzie i tak przyjadą bo jednak jest to jedna z
    tańszych opcji urlopowych.

  • 13. Data: 2013-07-10 23:17:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "spider" <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > W Chorwacji jednak wybudowanie tych autostrad kosztowało trochę więcej, bo
    > to górzysty skalisty kraj,

    Obawiam się, że nie masz racji, a nasze autostrady jednak były droższe.

  • 14. Data: 2013-07-11 06:11:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    spider" <"spajder78[WytnijTo] wrote:

> [...]
    > wybudowane, więc ich teraz kasują, bo z tego żyją, ludzie i tak
    > przyjadą bo jednak jest to jedna z tańszych opcji urlopowych.

    ponadto równolegle do budowy autostrad remontowali drogi krajowe, więc jak
    ktoś chce wolniej i taniej to sie da.

  • 15. Data: 2013-07-11 07:18:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Jul 2013 06:11:57 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > ponadto równolegle do budowy autostrad remontowali drogi krajowe, więc jak
    > ktoś chce wolniej i taniej to sie da.

    Ale we Francji i u nas tez.

    J.

  • 16. Data: 2013-07-11 08:05:11
    Od: Wojtek K <W...@g...com>

    Chciałem poprosić o mały powrót do tematu i ostatnie impresje na temat opcji A
    (siódemka) i B (siódemka/A1 od Torunia).

    Jestem przepisowym kierowcą, tzn przekraczam prędkość o maks 19 kmh patrząc na GPS
    (za to trzymam tyle cały czas, gdy tylko mogę, tzn nie blokuje mnie ktoś z przodu),
    więc nie boję się mandatów. Boję się znaków 30/40/50 i terenów zabudowanych, bo choć
    inni grzeją tam 80kmh i więcej, ja zwalniam, nie chcę dotować urzędników.

    Pytanie czy jadąc "7" nie trzeba cały czas łamać przepisów, by jechać tak płynnie i
    sprawnie, jak piszą moi respondenci.

    Jak z 10 pomiędzy Toruniem a siódemką?

    Jak się ma sprawa z terenami zabudowanymi?

    Moja ulubiona trasa w Polsce to trasa 8/S8 na Białystok z Warszawy - niby głównie
    jeden pas, ale długie proste z przerywaną linią, i ledwo może 2 tereny zabudowane na
    prawie 200 km, reszta to zwolnienia do 70 kmh i to nieliczne.

    Moja najbardziej znienawidzona część drogowej Polski to południowy wschód i w ogóle
    dookoła Krakowa poza autostradami - non stop teren zabudowany, nawet gdy droga leci
    przez las, do tego znak ograniczenia prędkości przed każdym zakrętem i wszędzie
    podwójne ciągłe. Raz złapałem 17 punktów nie robiąc nic głupiego (zignorowałem
    bezsensowną ciągłą i wyprzedziłem bezpiecznie, lecz w krzakach był Policjant - od
    tego czasu nigdy nie łamię przepisów, by nie dać im zarabiać, najwyżej tworzę korki
    za sobą jadąc +20 kmh od ograniczenia i nie wyprzedzam na ciągłych, nawet gdy są bez
    sensu).

    ----------------------------------
    O systemie autostrad napiszę krótko - świetnie działa w Niemczech, Austrii, Słowacji
    i Słowenii. Działa fatalnie w Polsce i Hiszpanii, a we Francji nigdy nie byłem
    samolotem, lecz wszyscy na ten kraj narzekają. Po co więc wzorować się na złych
    systemach? W Słowenii odeszli od bramek (czyli wzór dla Polski już jest), uwielbiam
    tamtejsze autostrady - od Austrii prosto do granicy z Włochami. Jadąc dobrymi
    systemami autostrad utrzymuję _średnią_ 130 kmh (mimo postojów na tankowanie) na
    dystansach około 1000 km (np adriatyk-Zilina na Słowacji - 800 km w mniej niż 5 h) ,
    na takiej trasie Kraków-Katowice (ledwo 60 km?), czy Stryków-Poznań (mniej niż 200!),
    bez gonienia 200kmh i wypatrywania wideoradarów to niemożliwe! Dla mnie EOT

  • 17. Data: 2013-07-11 08:09:39
    Od: Wojtek K <W...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 06:11:57 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
> [...]
    tak naprawdę pod turystów > wybudowane, więc ich teraz kasują, bo z tego żyją, ludzie
    i tak > przyjadą bo jednak jest to jedna z tańszych opcji urlopowych. ponadto
    równolegle do budowy autostrad remontowali drogi krajowe, więc jak ktoś chce wolniej
    i taniej to sie da.

    3 lata temu równoległa do A2 była świeżo po remoncie, piękny równy asfalt, widoczność
    po horyzont, ale na znaku 70 i wszędzie zakaz wyprzedzania. To koszmar rodem z okolic
    dróg naokoło Krakowa. Nigdy więcej!

    Oczywiście kierowcy z CB, którzy mają w d... kodeks drogowy mogą tam pewnie
    bezpiecznie lecieć 150+, problem w tym, skąd wiedzą, czy akurat jeden na 10 znaków
    nie ma sensu i kogoś nie zabiją na trudnym skrzyżowaniu :-/

  • 18. Data: 2013-07-11 09:38:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 10-07-2013 o 22:18:07 spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl> napisał(a):

    > W Chorwacji jednak wybudowanie tych autostrad kosztowało trochę więcej,
    > bo to górzysty skalisty kraj,

    W takich warunkach km autostrady jest tańszy niż zbudowany na
    torfach/polach uprawnych - gdzie trzeba wymieniać ogromne ilości podłoża.
    Ponadto w przypadku budowy w górach - kruszywa masz na miejscu.

    TG

  • 19. Data: 2013-07-11 10:28:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 10 Jul 2013 23:09:39 -0700 osobnik zwany Wojtek K
    napisał:

    > pewnie bezpiecznie lecieć 150+, problem w tym, skąd wiedzą, czy akurat
    > jeden na 10 znaków nie ma sensu i kogoś nie zabiją na trudnym
    > skrzyżowaniu :-/

    własnie pokazałeś jak debilnie ustawia się znaki. Jeśli jeden na 50 jest
    poprawny to co się dziwić, że wszyscy je olewają?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 20. Data: 2013-07-11 10:36:33
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Tomasz Gorbaczuk nabazgrał(a):

    > W takich warunkach km autostrady jest tańszy niż zbudowany na
    > torfach/polach uprawnych - gdzie trzeba wymieniać ogromne ilości
    > podłoża. Ponadto w przypadku budowy w górach - kruszywa masz na miejscu.

    I pewnie nie ma masz właścicieli góry którą trzeba wykupić.