  • 31. Data: 2013-07-18 10:15:10
    Temat: Re: Któredy najszybciej z Warszawy do Władysławowa?
    Od: Biafra <x...@g...com>

    W dniu 17.07.2013 09:46, Chris pisze:
    > Kamil 'Model' nabazgrał(a):

    > Kolega w piątek wracał i były roboty na Morskiej i zwężenie do jednego
    > pasa w obu kierunkach.

    Jest sens jechać tym objazdem (innym?) czy też się korkuje? Jadę w
    niedziele.

    --
    xBiafra

  • 32. Data: 2013-07-18 10:35:15
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Biafra nabazgrał(a):

    > Jest sens jechać tym objazdem (innym?) czy też się korkuje? Jadę w
    > niedziele.

    Sam mam dylemat, jadę w poniedziałek rano :)

  • 33. Data: 2013-07-18 11:33:18
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.07.2013 10:35, Chris pisze:
    > Biafra nabazgrał(a):

    > Sam mam dylemat, jadę w poniedziałek rano :)

    Ja bym pojechał w Kwiatkowskiego i potem w Hutniczą, bo końcówka Trasy
    Kwiatkowskiego też jest w remoncie.

    MJ

  • 34. Data: 2013-07-18 11:59:36
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Michał Jankowski nabazgrał(a):

    > Ja bym pojechał w Kwiatkowskiego i potem w Hutniczą, bo końcówka Trasy
    > Kwiatkowskiego też jest w remoncie.

    http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,23,18.4678100,54.6
    116000?l=03f1b4e973531110

    Tak czy jechać potem na Różaną w górę zamiast na Redę ???

  • 35. Data: 2013-07-18 13:13:08
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.07.2013 11:59, Chris pisze:
    > Michał Jankowski nabazgrał(a):

    > http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,23,18.4678100,54.6
    116000?l=03f1b4e973531110

    > Tak czy jechać potem na Różaną w górę zamiast na Redę ???

    Polecono mi taką trasę:
    https://maps.google.com/maps?saddr=Wodzis%C5%82aw+%C
    5%9Al%C4%85ski,+Polska&daddr=54.5829969,18.4935225+t
    o:54.710296,18.4115879+to:54.771457,18.374599+to:Obr
    o%C5%84c%C3%B3w+Helu&hl=pl&ie=UTF8&ll=54.541402,18.3
    64334&spn=0.217091,0.676346&sll=54.79549,18.384504&s
    spn=0.026769,0.084543&geocode=FcH8-gId5tsZASnzuuRvTF
    ARRzEpc7O9gTiX_A%3BFdTeQAMdUjAaASk7eix44KX9RjEnA8t6A
    lFrwA%3BFRjQQgMdQ_AYASkhtrO49bH9RjGjR5rUfq8MEQ%3BFQG
    _QwMdx18YASkfaJpaDbP9RjEgD_J6IUyntw%3BFT4oRAMdob0YAQ
    &oq=W%C5%82ady&mra=dme&mrsp=4&sz=14&via=1,2,3&t=m&z=
    11

    (tylko początek przez Hutniczą i Pucką).

    MJ

  • 36. Data: 2013-07-23 15:47:30
    Od: Wojtek K <W...@g...com>

    W dniu środa, 17 lipca 2013 09:48:53 UTC+2 użytkownik komar napisał:

    > tak tej S�owenii nie gloryfikowa�. Poza tym w jaki spos�b 800km robisz w
    >
    > 5h?? chyba ci�niesz bez przerwy 200+ bo inaczej nie ma mo�liwo�ci
    >
    > utrzyma� �redniej 160km/h.

    Masz coś nie tak z kodowaniem, ale rozumiem co napisałeś. Zgodzę się, że zostały im
    bramki, ale nie trzeba na nich robić full stop i czekać na zapłacenie, tylko zwalnia
    się do około 50-80 (nie pamiętam), a to OGROMNA różnica.

    A średnia jest realna, jechałem przez Austrię jak wszyscy czyli 160 kmh (zwalniałem
    tylko przed radarami, o czym informowała nawigacja), oraz przez Słowenię i Słowację
    szybciej. Jeździłem wtedy benzynową starą Alfą, więc 2 razy musiałem tankować. Dziś
    jeżdżę Stilo JTD, zrobię trasę na jednym baku, ale oczywiście wolniej.

    Właśnie przeczytałem o aktualnych mandatach w Europie i raczej wyniku 800 km w 5 h
    nie powtórzę (teraz jadę do Włoch na 4 dni). Niemniej licznikowe 170 w Polsce jest
    legalne, przez resztę Europy będę trzymał licznikowe 140 kmh.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2013-07-23 16:05:01
    Od: Wojtek K <W...@g...com>

    Wróciłem z nad morza i teraz najświeższy update

    1. Opcja B, czyli z Warszawy do Torunia 7-10 jest zła - niestety odcinek trasy 10
    między S7 a A1 to KOSZMAR! Setki/tysiące tirów, światła, zabudowane tereny, linie
    ciągłe i 70 bez sensu. UMORDOWAŁEM się tymi około 140 km bardziej niż całą resztą
    trasy, a złapałem przed Rumią 40 minut korku na końcu ekspresówki.

    2. Wracałem nocą 7/S7 - POLECAM. Droga jest fantastyczna, dużo miejsc do
    wyprzedzania, mało świateł, dużo dwupasmówek, nowe długie ekspresówki, za darmo i
    mniej TIRów. Ta trasa mnie zachwyciła. Zaznaczam, że jestem szybkim kierowcą,
    oczywiście w granicach prawa. To też więcej dla mnie znaczy szybka i spokojna jazda +
    nawet godzinny korek, niż ten sam czas podróży i dystans przejechany ze średnią
    prędkością poniżej 60 kmh, mimo iż całą A2 z Torunia do Trójmiasta jechałem
    licznikowe ~170 kmh (gps 159kmh niemal non stop, wysoka autostradowa kultura polskich
    kierowców - obecnie lepsza niż w Niemczech, inna sprawa, że mocno padało, więc
    mistrzowie lewego pasa jechali grzecznie prawym 100kmh).

    3. Korek tam i z powrotem na zwężeniu do jednego pasa po wylocie z obwodnicy
    trójmiasta.

    Więcej uwag nie mam poza jedną - warto jeździć nocą, ja wyjechałem z Jastrzębiej Góry
    o 20:45, jechało mi się cudownie. Tam jechałem do 12:45 z Warszawy i było super do
    zjazdu z S7 na 10 do Torunia. ODRADZAM z całego serca.

    Domyślam się, że tę opcję polecają ludzie z CB radio, bądź jeżdżący w niezabudowanym
    nie szybciej od TIRów, ale dla zwykłych śmiertelników ta droga to czysty koszmar.
    Ciągłe światła, ronda i skojarzone z nimi zakazy wyprzedzania powodują, iż do
    podróznych 70/110 kmh (zabudowany/nizabudowany, licznikowe prędkości bez obawy o
    mandat) człowiek rozpędza się minutami, zamiast maks 10 sekund.

    Pozdrawiam i liczę, że komuś pomogłem ominąć drogowy koszmar jakim jest trasa 10.

    Na przyszłe wakacje mam zamiar jechać wyłącznie autostradami, nawet jak nie skończą
    obwodnicy Włocławka - w filmiku Jerza (dzięki!) widzę tylko 30 minut wolniejszej
    jazdy. To pikuś z trasą 10, na niej chyba na wszystkich światłach i rondach stałem
    dłużej, w przerwach wolnej i męczącej jazdy.

  • 38. Data: 2013-07-23 17:48:26
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    W dniu 2013-07-17 09:48, komar pisze:

    > W Słowenii, owszem, odeszli od bramek na korzyść (drogich) winiet, ale
    > bramki w ciągu głównym autostrad dalej zostały i co pewien czas trzeba
    > zwalniać, żeby przez nie przejechać.

    Kiedy w Słowenii był system odpłatności za 1km autostrady to przez ten
    kraj jeździłem do Chorwacji czy nawet do Włoch. Od czasu jak wprowadzili
    tak idiotycznie drogą winetę nie interesują mnie ich autostrady i
    zapewne wielu mi podobnych. Nie wiem czy im ruch turystyczny wzrósł po
    tym co zrobili ale moim zdaniem nie. Idealny dla mnie system winetowy ma
    Austria. Wineta jest do zaakceptowania. Francja ma drogie autostrady z
    fotoradarami ustawionymi +1km/h tak wiec jak ktoś wpadnie przy 131km/h
    to od razu robi zdjęcie. Na szczęście dwa lata temu nic jeszcze nie
    przychodziło.

    Włochy drogie autostrady i drogie paliwo. Mozna natomiast zpierd... po
    170 i nikt się nie czepia. Podobnie w Chorwacji jak nie przekraczasz
    bariery dźwięku na autostradach to jest OK.

    Rafał

  • 39. Data: 2013-07-25 13:25:56
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 23.07.2013 16:05, Wojtek K pisze:

    > Zaznaczam, że jestem szybkim kierowcą, oczywiście w granicach
    > prawa. (...) A2 z Torunia do Trójmiasta jechałem licznikowe ~170 kmh
    > (gps 159kmh niemal non stop)

    Taaaa, w granicach prawa, oczywiście.

    MJ