  • Data: 2010-01-06 11:36:16
    Temat: Re: Które najlepsze ujęcia
    Od: nb <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    at Mon 04 of Jan 2010 08:32, XX YY wrote:

    > odpowiedz jest natychmiastowa.
    >
    > Nie ma najmniejszego problemu wylapania zdjecia b dobrego .
    > natychmiast sie wie , ze to zdjecie jest zdecydowanie lepsze od
    > pozostalych czy tez wogole dobre.

    Żeby natychmiast stwierdzić, trzeba ze dwadzieścia lat patrzyć,
    chodzić po muzeach, kupować książki o sztuce, rozmawiać
    o sztuce, samemu spróbować grafiki, malarstwa...

    > Niestety takie zdjecia wystepuja rzadko.

    ... i po tych 20 latach stwierdza się, że z tych 3000
    fotek w szufladzie, żadne nie jest dobre.
    Ale to raczej skrajny wypadek.

    > problemem jest wybor zdjecia najlepszego wsrod przecietnych czy
    > slabych.
    > jesli wystepuje problem z wyborem tzn ze wszystkie zdjecia takie sa -
    > po prostu slabe , malo interesujace - wybor "na sile" - , " czegos z
    > niczego ".

    Nic na siłę. Można się posłużyć osobą trzecią, aby ona dokonała wyboru.
    Patrzysz, że wybrała najgorsze knoty i ponownie sam próbujesz wybrać.
    Parę, paręnaście znajdujesz. Dzień później eliminujesz te bardziej
    dynamiczne (w kółku wzajemnej adoracji mówi się "ciekawe") i zostawiasz
    te bardziej stonowane. Zawsze są to zdjęcia niedobre technicznie
    nawet jeśli nie jesteś uczulony na szumy, nieostrość, winietę
    czy przepały. Mówisz "to nie moja działka", zaczynasz czytać
    i pisać na pl.r.f.c i focisz albo fotografujesz dalej ;-)

    > Oznacza to , ze nie ma wsrod nich zdjecia dobrego.
    > W zasadzie wszystko jedno co sie wybierze i tak noe zrobi na
    > postronnym ogladajacym wiekszego wrazenia.

    Nie wszystko jedno. Jedno zdjęcie może się bardzo
    różnić od samego siebie, po delikatnym retuszu,
    lustrzanym odbiciu, przekadrowaniu, nasyceniu itp

    --
    nb