eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmKtóre baterie trzeba rozładowywać do końca a które do połowy? › Re: Które baterie trzeba rozładowywać do końca a które do połowy?
  • Data: 2013-08-24 14:46:54
    Temat: Re: Które baterie trzeba rozładowywać do końca a które do połowy?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    "ZS" <a...@w...pl> wrote in message news:kuko3t$no4$1@news.dialog.net.pl...
    > Ja rozumiem że tak ładujesz jest ok ale bardziej interesuje mnie zagadnienie
    > czysto teoretyczne na poziomie fizyki czy coś daje rozładowywanie do końca czy
    > może przeciwnie, pogarsza to jakość baterii. Co do laptopów to w większości
    > wszyscy znajomi mają stale podłączone do prądu i każdy narzeka że po 2 latach
    > to trzyma 5-10 minut i to nie ważne czy dell samsung, acer, asus czy toshiba.
    > Wiec raczej coś daje to rozładowywanie do 0 jak w przypadku neoniusza.

    nie bede sie podpieral zrodlami bo nie chce mi sie ich szukac wiec jezeli
    sie myle i ktos chce mnie poprawic to jestem jak najbardziej za

    z tego co zapamietalem z jakiegos chyba wiarygodnego zrodla - dla ogniw
    LiIo i LiPO doladowywanie w zakresie 20-80% nie jest problemem, dziala
    jak normalny cykl pracy (np. 6 doladowan z 50% do 100% ma taki sam efekt
    jak 3 pelne cykle)

    po rozladowaniu do zera (nie trzeba z punktu widzenia ogniwa, moze byc
    porzadane z punktu widzenia kontrolera) naladowac od razu - od 0% zaczyna
    sie glebokie rozladowanie ktore im wybitnie szkodzi, spadek ponizej 1,5V
    niszczy ogniwo

    teoretycznie trzymanie ciagle podlaczonego nie jest problemem, ale
    przeladowane ogniwo moze sobie wybuchnac - tutaj tez sa odpowiednie
    zabezpieczenia, wiec najprawdopodobniej nic sie nie stanie, ale...

    w sumie wszystko rozbija sie o to jak skonstruowana i oprogramowana
    jest elektronika ladujaca i zabezpieczenia ogniw, wiec sam fakt ze
    posiada sie ogniwa danego typu niekoniecznie musi dawac odpowiedz jak
    o nie dbac, przy czym ladowanie po osiagnieciu 20% i konczenie ladowania
    zaraz po osiagnieciu 100% jest prawdopodobnie najbezpieczniejsza opcja

    http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_
    lithium_ion_batteries