eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmKtóre baterie trzeba rozładowywać do końca a które do połowy? › Re: Które baterie trzeba rozładowywać do końca a które do połowy?
  • Data: 2013-08-19 19:51:00
    Temat: Re: Które baterie trzeba rozładowywać do końca a które do połowy?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek" kur2n2$21c$...@n...news.atman.pl

    > W tej chwili skupiam się na NiMH "nowej generacji" (np. Sony
    > Eneloop albo Varta Ready4use). Po niecałych 2 latach eksploatacji
    > nie wykazują drastycznych ubytków na pojemności jak to z innymi
    > bywało. Faktem jest, że ładuję je w dobrej ładowarce Powerex MH-C9000.
    > Nie trzymam się zatem żadnych zasad, ładuję dość brutalnie prądem 1A
    > bo nie mam czasu na sentymenty. Okresowo przeprowadzam diagnostykę
    > ogniw. Więc nie wiem jak jest z tymi wszystkimi teoriami. Dla NiMH
    > nie sprawdzają się.

    Po kilku (od czterech do siedmiu) latach używania nie notuję żadnego
    widocznego ubytku pojemności na/w SE. Ale ja ładuje te Sanyo Eneloop
    nie prądem 1 A, lecz znacznie niższym. Zwykle (dla AA) 800 mA.

    Mam też inne akumulatory i te inne szybciej tracą pojemność.
    Czasami próbuję ładować prądem 50 mA, ale niewiele to daje -- trup
    (nierzadko po 20 latach używania) jest trupem. :) Wszelkie odświeżania
    tą ładowarką (tą, czy inną) nie mają sensu. IMO trzeba ładować
    zwyczajnie i albo wyrzucać, albo uznawać za dobre. Mając dużo
    wolnego czasu można pobawić się, ale tylko w tym celu, aby
    nabrać pewności co do tego, że złego akumulatorka nie uratuje nic.

    Czasami rozładowuję akumulatorki przed naładowaniem, ale tylko po to,
    aby zobaczyć, który akumulatorek z zestawu padł najszybciej i o ile
    szybciej od innych. I akurat SE rozładowują się tak, że ładowarka
    już niczego z nich nie wyciągnie poza kilkoma mAh przy prądzie
    100 mA rozłdowywania.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'