  • Data: 2009-06-17 09:05:25
    Temat: Re: Ktora malpka do wnetrz i pomieszczen ?
    Od: "J." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Potrzebny aparat dla kobiety ktora ma problem z nauczeniem sie nawet
    > podstawowych zasad fotografii wiec z aparatu korzysta jedynie w opcji
    > AUTO lub programach tematycznych. Wiekszosc zdjec wykonuje w
    > pomieszczeniach, wnetrzach kosciolow, muzeow itp. itd. Potrzebny jest
    > jakis aparat kieszonkowy za nie wiecej niz 1000zl

    Tu jest pewien problem. Może warto nauczyć ją robić zdjecia na długich czasach
    i bez lampy? Serio. Jeśli chodzi o zdjęcia na imieninach czy z imprez, to po
    prostu szukaj kompakta z dobra lampą błyskowa i stabilizacją [te ostatnią mają
    już prawie wszystkie], ale nie wyobrażam sobie robienia takich zdjęć we
    wnętrzach, które wymieniłeś: kościoły itp. zabytki -tego żaden wbudowany flesz
    nie doświetli, bo nawet te najlepsze maja zasieg kilku metrów, a nawet
    zewnetrzna lampa sobie nie poradzi [zależnie od wielkości gmaszyska, nie
    jestem ekspertem, tylko turystą -fotopstrykaczem]. W dodatku błyskanie jest
    najczęściej nielegalne w takich miejscach. W muzeach spora część eksponatów
    jest w szklanych gablotach -spróbuj użyć lampy, a będzie wesoło.
    Ja sobie radzę w ten sposób,że aparat stawiam na czymś [ministatyw za 10zł
    lub dowolne stabilne podparcie] lub opieram o filar, framugę drzwi itp. Bez
    lampy jestem w stanie sfotografować każde wnętrze, nawet b. słabo oświetlone.
    Oczywiście pozostaje problem skutecznego unieruchomienia aparatu [że też mój
    nie ma stabilizacji...] no i sprawa okien, które muszą być bezwględnie poza
    kadrem -ale nie ma rozwiązań doskonałych. Metodę praktykuję od lat, zaczynałem
    jeszcze analogową małpką, kładzioną na dywanie pod kopułami meczetów w Turcji
    lub kadrowana monetami na stercie przewodników w kościołach w Rumunii [bo
    akurat ministatyw posiałem w górach] ;-))
    To co opisałem możesz bez problemu zrobić kompaktem za 500zł, o ile ma
    odpowiednio długie czasy migawki [najlepiej do 8-15s, ale i 4s może być od
    biedy] i bardziej zaawansowane tryby pracy. Przydatny szeroki kąt, ale jak
    będzie miał na krótkim 35mm, to jeszcze ujdzie z bólem. Dobrze, by miał wizjer
    optyczny, co ostatnio w kompaktach jest prawdziwą rzadkością. Ze znanych mi z
    oglądu może być Canon A590IS [jeszcze do dostania tu i ówdzie], a z nowszych
    niektóre IXUS-y [któryś miał tryb M] oraz niektore Sony serii W. Pewnie także
    sporo innych.
    Pozdrawiam
    -J.