  • 61. Data: 2011-06-06 09:41:32
    Temat: Re: Która lustrzanka Pentaxa.
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 31 May 2011 18:17:20 +0200
    is the real date, "P.B." <p...@w...pl> has written something quite
    wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Trochę się tym bawię - stąd pytanie o K10/K20, ale coraz bardziej
    >przekonuje się, że to ślepy zaułek. Może w studio, albo w makro mocowanie
    >się z ręcznym ustawianiem ostrości i półautomatycznym pomiarem światła ma
    >sens, ale taka rodzinna reporterka: dzieci, jakiś spacer, kwiatek, ptaszek
    >itp. to porażka - zero ergonomii i szybkości. Zdjęcia wyglądają dużo lepiej
    >niż robione kitowym 18-55 Pentaxa, czy Sigmą 18-200, ale za dużo jest
    >roboty by to zdjęcie w ogóle powstało.

    Co wcale nie znaczy, że nie warto _czasem_ się pomocować :)
    Wiadomo, podstawowe szkło po prostu musi być AF i nie ma co
    dyskutować, jednak prawie zawsze mam ze sobą jakieś szkło manualne.
    Jeden z moich ostatnich projektów niemal w całości został zrobiony
    Tamronem 80-210/3.8 - tematy były nieruchliwe i aż prosiły się o
    użycie starego, niekoniecznie idealnie skorygowanego szkła :) W
    dodatku jestem jeszcze wychowany na manualach, i jeśli tylko czas
    mnie nie goni, wolę sam sobie pogmerać przy pierścieniu ostrości.
    Lepiej mi się wtedy myśli.

    >I chyba w tym kierunku pójdę: K-r plus ten Tamron do codziennych zdjęć,
    >stary K110 do ciągania na rower, kajak i wszędzie tam gdzie w każdej chwili
    >grozi mu zniszczenie. Staruszek swoje wypstrykał, więc jego strata nie
    >będzie taka bolesna, a zdjęcia robi całkiem przyzwoite.

    Jeszcze słowo odnośnie Tamrona: AFAIK w tej chwili są dwie wersje tego
    szkła, nowsza z własnym napędem i starsza bez. Starsza jest
    powszechnie chwalona, o nowszej wypowiadają się różnie. Proponuję
    poczytać i wyrobić sobie własną opinię.

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.

  • 62. Data: 2011-06-06 09:54:08
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-06 11:41, Tomasz Holdowanski pisze:
> [...]
    >
    > Jeszcze słowo odnośnie Tamrona: AFAIK w tej chwili są dwie wersje tego
    > szkła, nowsza z własnym napędem i starsza bez. Starsza jest

    Są dwie wersje, ze stabilizacją i bez. Chyba, że jest jeszcze trzecia?

    JD

  • 63. Data: 2011-06-07 08:24:18
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 06 Jun 2011 11:54:08 +0200
    is the real date, JD <j...@g...com> has written something quite
    wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Są dwie wersje, ze stabilizacją i bez. Chyba, że jest jeszcze trzecia?

    Jeśli dobrze pamiętam, wersja ze stabilizacją ma własny napęd właśnie.
    A teraz przypomniałem sobie, że wszystko co czytałem o nowym Tamronie
    dotyczyło wersji dla Nikona i chyba Canona... czy nowa wersja jest w
    ogóle dostępna dla Pentaxa?

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

  • 64. Data: 2011-06-07 08:37:46
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-07 10:24, Tomasz Holdowanski pisze:
> [...]
    > A teraz przypomniałem sobie, że wszystko co czytałem o nowym Tamronie
    > dotyczyło wersji dla Nikona i chyba Canona... czy nowa wersja jest w

    Do Pentaxa chyba tylko bez VC.
    Na stronie http://www.tamron.com.pl/ w zakładce "technologie" brak
    informacji, aby jakikolwiek Tamron miał silnik AF.

    JD

  • 65. Data: 2011-06-07 08:54:43
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-07 10:37, JD pisze:

    > Do Pentaxa chyba tylko bez VC.
    > Na stronie http://www.tamron.com.pl/ w zakładce "technologie" brak
    > informacji, aby jakikolwiek Tamron miał silnik AF.

    Sorki, dwa modele mają jakieś silniki USM i PZD
    ale nie 17-50, pochwaliliby się chyba.

    JD