  • Data: 2011-05-14 14:47:46
    Temat: Re: Która lustrzanka Pentaxa.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie sprawdzałem, ale dla uświadomienia różnicy może wiarygodny
    > byłby test: dobre, wysokorozdzielcze zdjęcie, którego nigdy wcześniej
    > się nie widziało (to bardzo ważne!) zresamplować bez patrzenia

    Druga ważna rzecz: zresamplować jakąś prymitywną metodą - na miarę
    aparatowego procesorka.

    > [...]
    > Absolutnie, dokładnie tak! Wbudowany obrotowy ekran to ogromny plus
    > i nawet w 10% nie zastąpią go żadne doczepiane bałagany (tak jak nie
    > da się zastąpić niskorozdzielczego LCD noszeniem laptopa pod pachą).
    >
    > W aparatach z porządnym LV obrotowy LCD niesamowicie rozszerza
    > możliwości kadrowania, jest superwygodny na statywie i przy makro i
    > nie, nie jest podatny na uszkodzenia. Przeciwnie - chroni przed
    > uszkodzeniami w odróżnieniu od LCD stale narażonych na rżnięcie po
    > jakimś ostrym drobiazgu.

    Dodam, że póki co, optymalnie pod tym względem sytuacja wygląda
    jedynie w Panasonikach Gx - na dpreview własnie pokazała się zajawka
    nowego G3 - nawet nieźle wyszły jotpegi na 3200 (oczywiście jak na crop=2).

    [...]
    > Myślę, że K-5 wyszedł w trybie przyspieszonym po nieudanym K-7.
    > Zatem K-3 wyjdzie później, niż odstęp między tymi dwoma (u Nikona i
    > Sony topowe FF nie wyszły już chyba od prawie trzech lat).

    Akurat mam otwarty arkusz z danymi od DxO - jeśli się nie bachnąłem
    robiąc działania na datach (normalnie tak nie robię), to wedle powyższej
    zasady K-3 powinien wyjść po 21.01.2012. ;-)

    [mr.]