  • Data: 2011-05-14 22:44:04
    Temat: Re: Która lustrzanka Pentaxa.
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-14 21:50, Mariusz [mr.] pisze:

    > "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >

    > Nie. Nie do końca.
    >
    > To w ogóle nie jest kwestia komfortu psychicznego już po wykonaniu
    > zdjęcia. To kwestia otrzymania informacji na miejscu, co jest jeszcze do
    > poprawienia.
    >[...]

    Nadal nie rozumiesz o co mi chodzi. Bywają sytuacje (w niektórych
    dziedzinach fotografii całkiem częste) kiedy nie ma żadnej możliwości
    poprawienia zdjęcia po wykonaniu. I ocenienie w kilka sekund po
    zrobieniu zdjęcia nic tu nie zmieni - bo np. skoku w którym został
    pobity rekord świata nikt dla Ciebie drugi raz nie powtórzy.

    A w sytuacji, gdy masz możliwość poprawienia ważnego zdjęcia i chcesz na
    miejscu sprawdzić czy jest OK - poradzisz sobie i z ekranikiem o gorszej
    rozdzielczości powiększając po kawałku fragmenty zdjęcia. Będzie to
    znacznie mniej wygodne, ale - dasz radę.

    Z tego względu znaczenie jakości EVF lub ekranika LCD jest wielokrotnie
    większe dla kogoś, kto używa ich do kadrowania i ustawiania ostrości niż
    dla kogoś, kto jedynie na nim ocenia już wykonane zdjęcia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)