eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKto winien?Re: Kto winien?
  • Data: 2015-08-10 02:20:29
    Temat: Re: Kto winien?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 10 Aug 2015 01:21:55 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > W dniu 2015-08-10 o 01:15, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Czyli hamowanie LUB zatrzymanie. I wchodzi w to również zatrzymanie
    >> natychmiastowe w zderzeniu z przeszkodą.
    >
    > Mogę prosić jakiś dowód na powyższe, typu orzeczenie sadu itp?

    Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym :-)

    Dowody w każdej sytuacji zostaną ocenione przez sąd niezależnie - w Polsce
    prawo precedensu nie obowiązuje, więc wyroki będą różne (i znam różne).

    Ale tak - znam sprawę przed sądem gdzie winnymi karambolu zostali uznani
    również jego tylni uczestniczy, w tym gość któremu poprzedzający samochód
    się zatrzymał prawie w miejscu.
    Ale z kolei jak się pani we mgle na S8 zatrzymała, to chyba ona została
    sprawcą również kolejnych najechań (chociaż też pewny nie jestem - to były
    chyba wnioski dopiero policji).

    Kolejny argument jest taki, że skoro ustawodawca napisał "hamowania lub
    zatrzymania", a nie tylko "hamowania" to coś miał na myśli.
    Pewnie właśnie to, że bez wnikania czy utrata prędkości nastąpiła za pomocą
    hamulców, czy może drzewa albo innego pojazdu.

    Również elementarny pomyślunek za kierownicą nakazywałby jechać tak, żeby
    nie dołożyć swojego udziału do ewentualnego karambolu, a niestety jazda na
    zderzaku bez widoczności daleko do przodu tak się kończy jak na filmie.
    Jako regularny użytkownik ekspresówki oglądam od czasu do czasu takie
    numery (również ze zmianą pasa).

    >> widząc że ciężarówka ostro hamuje, a skoro ciężarówka dała radę wyminąć
    >> przeszkodę to on w osobówce (tak zakładam po wysokości kamery) też powinien
    >> dać radę.
    >
    > Skąd ta implikacja? Czemu nie zakłada faktu, że osobowiec miał mniej
    > czasu na reakcję?

    Czasu to tam jest sporo - od kiedy zapalają się stopy w ciężarówce już
    można było działać.
    Kierowca ten sygnał przegapił, reagował powoli, nie próbował nawet ominąć
    samochodu - pewnie nie potrafił, bo większość kierowców nawet sobie nie
    wyobraża jak nagły manewr można z powodzeniem wykonać.
    Tu plus dla kierowcy ciężarówki, że on potrafił.

    Natomiast nie ma obowiązku jazdy tak, żeby próbujący jechać z tyłu też dał
    radę.
    W omawianej sytuacji - czy gdyby tam był jeszcze jeden pas po lewej, na
    który ciężarówka mogłaby uciec "legalniej", to by cokolwiek zmieniło?
    Raczej niewiele - ciężarówka zmienia pas (owszem, bez kierunku), ale nie
    może to prowadzić do wniosku że kierowca ciężarówki jest sprawcą zderzenia
    pojazdy który jechał za nim.

    Podobnie na zwykłym zakręcie - jak jeden kierowca szybko wejdzie w zakręt
    który zasłaniał jadącemu za nimo, a ten za nim nie da rady i wypadnie, to
    winny jest ten co wypadł, a nie ten co mu go zasłonił.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: