-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
pl!not-for-mail
From: "maraz" <b...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Date: Thu, 23 Apr 2009 21:30:49 +0200
Organization: Dialog Net
Lines: 40
Message-ID: <gsqfkf$ai0$1@news.dialog.net.pl>
References: <gspgm4$hv5$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gspk18$p40$1@news.wp.pl>
<gspkio$bn3$1@news.onet.pl> <gspqpv$5om$1@inews.gazeta.pl>
<op.usudx7e2bkkx24@attitudeadjuste>
<gsq12u$aqf$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gsq3i2$f43$1@news.interia.pl>
<s...@e...rdc.pl>
NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-127-151.ssp.dialog.net.pl
X-Trace: news.dialog.net.pl 1240515023 10816 78.8.127.151 (23 Apr 2009 19:30:23 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Apr 2009 19:30:23 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-EsetScannerBuild: 4809
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:595153
[ ukryj nagłówki ]>>> (bo hamowanie nie zależy
>>>> od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od współczynnika
>>>> tarcia,
>>> Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory
>>> mialby
>>> dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak motocykl
>>> ?
>>motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą
>>pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni,
>>to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania. Wynika to z
>>kilku prostych wzorów na pęd i przyspieszenie (ujemne). Tyle teoria, co
>>do praktyki, to nigdy nie osiągniesz idealnych warunków.
>
> Tyle teoria. W praktyce drobne różnice będą wynikać choćby z różnicy w
> ciśnieniu w kołach. Żeby mieć ten sam współczynnik tarcia, pociąg
> musiałby być nie dość, że na asfalcie, to jeszcze na tylu kołach, żeby
> obciążenie per koło było takie samo, ponieważ mamy tu do czynienia nie
> ze sztywnym kołem, a z oponą, która się odkształca zmieniając warunki
> doświadczenia.
panowie, w gronie motocyklistow jest od nie dawna ale heh fizykow troche
dluzej. chociaz nie mowie ze wsyztko wiem, ale
1. wposlczynnik tarcia nei zalezy od pociagy czy motocykla ->jest guma jest
asfalt jest jeden wspolczynnik i tyle
2. sila tarcia ebdzie zalezec od masy
3. co dalej idzie sila bezwladonsci bedzie tez zalezec od masy
4. co dalej idzie droga hamowania bedzie zalezec od masy
jesli ktos mi to podwazy to oddam mu mature ;) z polskiego tez :P
__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4031
(20090423) __________
Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.
http://www.eset.pl lub http://www.eset.com
Następne wpisy z tego wątku
- 23.04.09 20:01 Mariusz Kruk
- 23.04.09 20:12 Leszek Karlik
- 23.04.09 20:15 Leszek Karlik
- 23.04.09 20:44 maraz
- 23.04.09 23:29 Jasio
- 24.04.09 06:55 Qlfon
- 24.04.09 07:04 Mariusz Kruk
- 24.04.09 07:15 Mariusz Kruk
- 24.04.09 08:11 Krzysztof Biały
- 24.04.09 11:35 Leszek Karlik
- 24.04.09 11:54 Mariusz Kruk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)