eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleKto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: "maraz" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
    Date: Thu, 23 Apr 2009 21:30:49 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 40
    Message-ID: <gsqfkf$ai0$1@news.dialog.net.pl>
    References: <gspgm4$hv5$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gspk18$p40$1@news.wp.pl>
    <gspkio$bn3$1@news.onet.pl> <gspqpv$5om$1@inews.gazeta.pl>
    <op.usudx7e2bkkx24@attitudeadjuste>
    <gsq12u$aqf$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gsq3i2$f43$1@news.interia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-127-151.ssp.dialog.net.pl
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1240515023 10816 78.8.127.151 (23 Apr 2009 19:30:23 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Apr 2009 19:30:23 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-EsetScannerBuild: 4809
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:595153
    [ ukryj nagłówki ]

    >>> (bo hamowanie nie zależy
    >>>> od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od współczynnika
    >>>> tarcia,
    >>> Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory
    >>> mialby
    >>> dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak motocykl
    >>> ?
    >>motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą
    >>pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni,
    >>to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania. Wynika to z
    >>kilku prostych wzorów na pęd i przyspieszenie (ujemne). Tyle teoria, co
    >>do praktyki, to nigdy nie osiągniesz idealnych warunków.
    >
    > Tyle teoria. W praktyce drobne różnice będą wynikać choćby z różnicy w
    > ciśnieniu w kołach. Żeby mieć ten sam współczynnik tarcia, pociąg
    > musiałby być nie dość, że na asfalcie, to jeszcze na tylu kołach, żeby
    > obciążenie per koło było takie samo, ponieważ mamy tu do czynienia nie
    > ze sztywnym kołem, a z oponą, która się odkształca zmieniając warunki
    > doświadczenia.

    panowie, w gronie motocyklistow jest od nie dawna ale heh fizykow troche
    dluzej. chociaz nie mowie ze wsyztko wiem, ale
    1. wposlczynnik tarcia nei zalezy od pociagy czy motocykla ->jest guma jest
    asfalt jest jeden wspolczynnik i tyle
    2. sila tarcia ebdzie zalezec od masy
    3. co dalej idzie sila bezwladonsci bedzie tez zalezec od masy
    4. co dalej idzie droga hamowania bedzie zalezec od masy
    jesli ktos mi to podwazy to oddam mu mature ;) z polskiego tez :P



    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4031
    (20090423) __________

    Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

    http://www.eset.pl lub http://www.eset.com




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: