  • 81. Data: 2016-08-15 19:25:51
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Terefere! Aby otrzymać kartę uprawniającą do zakupów należy "prowadzić
    > działalność gospodarczą, reprezentować instytucję np. szkołę, szpital,
    > kościół itp. lub być przedstawicielem urzędu państwowego". Oznacza to
    > między innymi "samozatrudnionych" wykopanych z etatu pracownika biurowego
    > czy robotnika. Ze trzy razy byłem w Makro -- takich, co to ich zakupy
    > mogły wskazywać na to, że chcą towar gdzieś dalej opchnąć, widziałem
    > tam garstkę. Reszta robiła normalne duże zakupy do domu.

    Jeśli tylko instytucja/szkoła zechce, to dowolny pracownik może taką
    kartę dostać. Taki system selekcji wydaje mi się tak absurdalny, że
    postanowiłem te sklepy bojkotować, nawet gdyby się napraszali. Raz byłem
    zobaczyć jako kuriozum i potwierdzam - tam prawie wszyscy robią normalne
    zakupy konsumenckie. A ceny jak wszędzie.

    MJ

  • 82. Data: 2016-08-15 19:29:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2016 17:42:22 +0200, HF5BS napisał(a):

    > Nic z tych rzeczy Wystąpiłem jako osoba całkowicie, stuprocentowo prywatna.

    Selgros ? Promocja jaka, czy z przyzwyczajenia wydali ...

    > (P)osłem nie jestem, "dzęńkażem" (literówka jako przytyk dla coraz
    > powszecniejszej bylejakości NIEKTÓRYCH), cele-prytą także nie, choć może
    > było by warto? Zresztą, specjalnie się przyjrzałem - ceny tam są jak
    > najbardziej brutto, z podatkiem. I na cenówce są obie, netto i z podatkiem.

    Ale juz w reklamowkach warto uwazac.
    Dobra cena ... netto, brutto to malymi literkami.

    J.

  • 83. Data: 2016-08-15 19:38:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W umowie. Ale moze sie zdarzyc, ze usterka bardziej indywidualna,
    > i najpierw wysla fachowcow do lepszego klienta. Czy np odlacza
    > gorszego klienta, a lepszego podlacza pod jego port :)

    W moim przypadku nawet doszło do tego, że technik odłączył któregoś
    z sąsiadów, dał mu mój port, a mnie wpiął na jego miejsce. Nic to
    nie dało. Potwierdza to moje przypuszczenia, że indywidualne awarie
    są rzadkością. Kiedy potrzeba wysłać montera na miejsce (do aboneta,
    do centali lub na ulicę), to również w przypadku indywidualnych umów
    czas reakcji jest krótki. Coś się zmieniło od czasu, kiedy tepsa
    prostą usterkę likwidowała mi ponad pół roku.

    --
    Jarek

  • 84. Data: 2016-08-15 20:08:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2016 19:38:02 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > W moim przypadku nawet doszło do tego, że technik odłączył któregoś
    > z sąsiadów, dał mu mój port, a mnie wpiął na jego miejsce. Nic to

    Ale to moze i prywatny klient wywalczyc :-)

    > nie dało. Potwierdza to moje przypuszczenia, że indywidualne awarie
    > są rzadkością. Kiedy potrzeba wysłać montera na miejsce (do aboneta,

    Rzadkie, ale przyjdzie burza, polowe portow spali ... moze ci zalezec,
    zeby byc naprawionym w pierwszej kolejnosci, a nie za dwa dni.

    > do centali lub na ulicę), to również w przypadku indywidualnych umów
    > czas reakcji jest krótki. Coś się zmieniło od czasu, kiedy tepsa
    > prostą usterkę likwidowała mi ponad pół roku.

    Duzo sie zmienilo. Prywatyzacja serwisu ?

    J.

  • 85. Data: 2016-08-15 20:12:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

> [...]
    > zobaczyć jako kuriozum i potwierdzam - tam prawie wszyscy robią normalne
    > zakupy konsumenckie. A ceny jak wszędzie.

    Chyba nawet nie musi chcieć:

    "Jeśli chcą Państwo otrzymać kartę od ręki, prosimy o osobiste
    przybycie do Działu Obsługi Klienta hali i przedłożenie dowodu
    tożsamości oraz podanie numeru REGON lub NIP."

    Dowód osobisty trzeba pokazać, ale REGON wystarczy podać. Może należeć
    choćby do lokalnej parafii. Nie jestem zbyt biegły w prawie kanonicznym,
    ale parafianin jest chyba przedstawicielem parafii, więc nie będzie to
    żaden szwindel.

    --
    Jarek

  • 86. Data: 2016-08-15 20:15:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2016 19:25:51 +0200, Michał Jankowski napisał(a):
> [...]
    > zobaczyć jako kuriozum i potwierdzam - tam prawie wszyscy robią normalne
    > zakupy konsumenckie. A ceny jak wszędzie.

    W Makro widac te wielkie wozki, i czasem widac, ze zaladowane mocno.

    Poza tym maja np szeroka oferte win, a zima sprzet narciarski.
    Choc po prawdzie to nie wiem, co te narty warte ...

    J.

  • 87. Data: 2016-08-15 20:22:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale to moze i prywatny klient wywalczyc :-)

    Mnie to zrobili jako prywatnemu. I nawet nie musiałem walczyć.

    > Rzadkie, ale przyjdzie burza, polowe portow spali ... moze ci zalezec,
    > zeby byc naprawionym w pierwszej kolejnosci, a nie za dwa dni.

    Jak jednorożec. Po prostu się nie zdarza. Nie wiem jak bardzo nad tym
    pracowali, ale burze nie palą portów centrali.

    > Duzo sie zmienilo. Prywatyzacja serwisu ?

    Zlecenie serwisu zewnętrznym firmom. Tu może ujawnia się natura ludzka
    -- jeden człowiek lubi pastwić się nad drugim. Więc cisną. Gdyby sami
    musieli dupę ruszyć, to co innego.

    Jarek

    --
    -- To waść mówisz jako prywatny?
    -- Tak jest.

  • 88. Data: 2016-08-15 20:31:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W Makro widac te wielkie wozki, i czasem widac, ze zaladowane mocno.

    Są zwykle na takim zadupiu, że jak człowiek tam pojedzie, to nie
    po to, by kupić kilka rzeczy.

    > Poza tym maja np szeroka oferte win,

    No tak, po wino będę gdzieś na koniec świata jechał. Chyba tylko
    z takiego powodu, że trzeba imienną kartę pokazać, więc nikt nie
    powie, że anonimowy alkoholik.

    --
    Jarek

  • 89. Data: 2016-08-15 20:51:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2016 20:31:54 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Są zwykle na takim zadupiu, że jak człowiek tam pojedzie, to nie
    > po to, by kupić kilka rzeczy.

    Nie, to nie ta wielkosc. Jesli zakupy dla domu, to chyba dla Domu
    Dziecka :-)

    A zadupie ... we Wroclawiu sa na Bielanach (wroclawskich).
    W zasadzie to juz nie Wroclaw. Dojechac trzeba, przez co bywam tam
    rzadko. Ale obok jest Tesco, a i Auchan niedaleko, i kolejki w nich
    sa. Obok IKEA, Castorama, Leroy-Merlin, cala galeria handlowa - to i
    ludzie sa. Choc mnie sie jechac nie chce - za daleko.

    > No tak, po wino będę gdzieś na koniec świata jechał. Chyba tylko
    > z takiego powodu, że trzeba imienną kartę pokazać, więc nikt nie
    > powie, że anonimowy alkoholik.

    jak potrzebujesz byle jakie wino, to mozna wszedzie, ale zajezdzasz do
    Makro - wina francuskie, wloskie, greckie, marokanskie, algierskie,
    cypryjskie, bulgarskie, moldawskie, armenskie, kalifornijskie,
    meksykanskie, chilijskie, argentynskie, japonskie ... nie wiedzialem,
    ze tyle roznych jest. Alkoholikiem mozna dopiero zostac :-)

    J.

  • 90. Data: 2016-08-15 20:52:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 sierpnia 2016 14:45:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A znalezc wlasciwa oferte, to sie trzeba przedrzec przez ich strone i
    > wyszukac.
    Do tej pory dla "biznesu" był DSL a dla "ludzi" neostrada

    Teraz "biznesowi" proponuja zamianę DSL na
    http://www.orange.pl/kid,4003367027,id,4004063293,ar
    ticle.html
    Ostatnio moja firma zmieniła właśnie. W użytkowaniu różnic specjalnych jako
    użytkownik nie widzę.