  • 91. Data: 2017-08-03 16:10:26
    Temat: Re: Kto. art. 5.3.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 3 Aug 2017 15:06:49 +0200, Radowan

    > To że już nie widzisz to nie ma znaczenia,
    > Alzheimera chyba jeszcze nie masz.
    > Kombinujesz jak koń pod górę więc robi się nudne.
    > Wmawiales komuś, że zatrzymuje się przed STOPem
    > pomimo zielonego, więc uzasadnij taką głupotę.

    Póki co próbujesz uparcie wmówić, że pomimo zielonego światła trzeba się
    stosować w drugiej kolejności do znaków pierwszeństwa, czyli do STOPu
    również -- bo sygnalizator pozwala tylko i wyłącznie na wjazd za ten
    sygnalizator. To nie moje słowa, tylko twoje. Więc te swoje wypisane tutaj
    głupoty sam sobie uzasadniaj i mnie w to z łaski swojej nie mieszaj.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 92. Data: 2017-08-03 16:13:19
    Temat: Re: Kto pierwszy B czy D?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj J.F., 03 sie 2017 w news:59830e7d$0$5151$65785112@news.neostrada.pl
    napisałeś/aś:

    > P.S. troche zmieniam zdanie - dla D swiatlo zielone ma pierwszenstwo
    > nad znakiem, wiec moze pojechac prosto bez ustepowania.
    > Pozostaje kwestia jak to ma rozumiec B - ma zielone, jedzie glowna i
    > skreca w lewo :-)

    http://oskduet.pl/nauka-jazdy/pierwszenstwo-w-ruchu-
    drogowym
    Kolejna strona na ten temat. Nie jest to jakaś wyrocznia, ale...

  • 93. Data: 2017-08-03 16:27:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 3 Aug 2017 14:26:29 +0200, cef

    > A jak przed każdym pasem
    > przecinanym jest powtórzony już wewnątrz skrzyżowania STOP
    > albo jest STOP przy skręcie w lewo przed poprzeczną - już
    > po wjechaniu za sygnalizotory (np Wrocław - zjazd z Kosmonautów na
    > dojazd do obwodnicy) No zatrzymaj się tam, to będziesz miał kilka aut w
    > bagażniku :-)

    Przecież rzadko kiedy, o ile w ogóle, się trzeba zatrzymać przy, czy przed,
    znakiem STOP, tylko dopiero przy linii gdzie inżynier ruchu wyznaczył
    odpowiedni punkt. Zazwyczaj jest to już ZA sygnalizatorem o ile jest
    naturalnie sygnalizacja. Czyli wg tej teorii jednak trzeba stawać nawet na
    zielonym, no bo sygnalizator przecież nie unieważnia tych znaków a tylko
    pozwala za niego wjechać...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 94. Data: 2017-08-03 17:17:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.08.2017 o 13:42, Radowan pisze:

    > Ale już nie masz do czego się stosować.
    > Przejechałeś znak STOP na zielonym nie zatrzymując sie.
    > Innych znaków drogowych nie było.

    Weźmy to:

    https://www.google.pl/maps/@52.2682817,20.9325495,3a
    ,75y,16.01h,87.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1svyhM_fChOM7fc
    ay_q05x0w!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Jak widać mamy zielone światło. Po drugiej stronie skrzyżowania jest
    przejazd rowerowy. Zgodnie z twoją wolą muszę przepuścić rowerzystów, bo
    zielone dało mi tylko pozwolenie na wjazd a dalej to już znaki i zasadu
    ogólne. Ba - muszę przepuścić prawostzałkowców bo mam ich po prawej (a
    oni muszą przepuścić mnie, bo mają warunkową). Rowerzyści też stoją bo
    mają czerwone. Wszystko stoi... ;)

    Shrek

  • 95. Data: 2017-08-03 17:24:23
    Temat: Re: Kto. Obowiazkowa powtórka egzaminu z PoRD.
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Radowan w

    > Konieczny jest obowiązkowy egzamin z przepisów
    > PoRD powtarzany co parę lat.
    > W tym watku widać jak trudne są nawet proste przepisy
    > z PoRD.

    To idz i powtarzaj, choć wątpię, że masz PJ, albo masz bardzo krótko.
    Wiesz kilka lat temu we wszystkich pytaniach "krzyżówkowych" gdy była
    sygnalizacja świetlna, nie było znaków -- zgadnij dlaczego ich nie
    rysowano/malowano...

    --
    'Tom N'

  • 96. Data: 2017-08-03 17:43:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 17:24, TomN pisze:

> [...]
    > Wiesz kilka lat temu we wszystkich pytaniach "krzyżówkowych" gdy była
    > sygnalizacja świetlna, nie było znaków -- zgadnij dlaczego ich nie

    Dla niektórych zapis:
    "Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
    regulującymi pierwszeństwo przejazdu."
    oznacza, że pierwszeństwo mają znaki drogowe.

    Tak już niektóre mają...
    Szczególnie takie, co ciągle zmieniają tytuł wątku.
    Nowe wcielenie A.Filipa?
    To by wiele wyjaśniało. ;)
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 97. Data: 2017-08-03 17:59:51
    Temat: Re: Kto
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > To zadanie jest niepraktyczne. Logika jest taka jaka jest ale okazuje
    > sie ze logika z przepisami i praktycznym taktowaniem sygnalizacją
    > takich skrzyżowań nie ida w trójke :)

    Zgoda. ale wczesniej pisałes, ze to nie tylko zgodne z prawem ale również
    logiczne...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 98. Data: 2017-08-03 18:35:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    Witaj J.F., 03 sie 2017 w

    >http://oskduet.pl/nauka-jazdy/pierwszenstwo-w-ruchu
    -drogowym
    >Kolejna strona na ten temat. Nie jest to jakaś wyrocznia, ale...

    No wlasnie - bez analizy prawnej, bez cytatow z przepisow, bez podpisu
    profesora :-)

    J.

  • 99. Data: 2017-08-03 18:37:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Radowan j...@l...pl ...

    > Ale pisałes o koniecznosci zatrzymywania się przed znakiem STOP.
    > Po przejechaniu zielonego bez zatrzymywania się
    > nie ma innego STOPu na skrzyzowaniu.

    Wszystko zalezy czy stop stoi przed czy za swiatlami... ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 100. Data: 2017-08-03 20:29:32
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 3 Aug 2017 11:03:52 +0200 Myjk <m...@n...op.pl> napisał:

    >Tak samo jak policjant ma wyższy priorytet nad sygnalizacją i znakami --
    >jak sterczy na skrzyżowaniu i macha, to się światła i znaki IGNORUJE. I to
    >nie jest tak, że policjant pozwala wjeżdżać na skrzyżowanie, a Ty
    >przejeżdżając obok zaczynasz się czaić, bo przypadkiem ktoś z innego
    >kierunku ma pierwszeństwo wg świateł a potem znaków. Pozwolił jechać, to
    >jedziesz. Tak samo światła pozwalają jechać, to jedziesz.

    Wstaw sobie na to skrzyżowanie policjanta. Stając w określony sposób,
    podaje on sygnały takie jak sygnalizacja świetlna*
    (stój-jedź-uwaga(żółte)), więc sygnalizację świetlną na tym
    skrzyżowaniu unieważnia, zastępuje. Ale znaki, które nie stoją w
    sprzeczności z jego wskazaniami (a nie stoją bo przekazują inny typ
    informacji - pomyśl o tym jak o typach w C++), nadal obowiązują.

    Jeżeli policjant ustawi się bokiem do pojazdów B i D, to daje im obu
    sygnał zezwalający na jazdę - odpowiednik zielonego, ale pierwszeństwo
    między tymi pojazdami NADAL jest regulowane przez znaki, czyli piewszy
    jedzie pojazd B.

    *) Nie takie same jak w danej chwili sygnalizacja wyświetla, tylko
    tego samego typu.