  • 51. Data: 2011-12-21 21:55:16
    Temat: Re: Kto odpalał auto na korbę?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-21 21:41, v...@i...pl pisze:
    > W dniu 2011-12-21 13:20, Artur Maśląg pisze:
    (...)

    > czyzby zaczerpneli patent z malucha? :)

    Bladego pojęcia nie mam :)

    > swietny motyw byl z tym BMW :)

    Wiesz, oprócz tego, że ogólnie żenada (ale cóż, nie ma co się
    wstydzić, nie tylko my mamy takich artystów) to rozbawiła mnie
    reakcja holenderskich policjantów - szczery śmiech na debilizm
    do któregoś tam stopnia. Zwróć uwagę, że jakoś nie było złośliwych
    komentarzy na ich zachowanie niezgodne z regulaminem, za to jak
    sobie któryś z naszych na żart/śmiech pozwoli to na 3 pokolenia
    wstecz jest przegrany. Pogadaj sobie kiedyś ze znajomym z Policji
    (jak masz) - mają co opowiadać.

  • 52. Data: 2011-12-21 22:18:07
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2011-12-21 20:57, Cezary Daniluk pisze:

    > Też można obejrzeć to na YT ;)
    > Malownicza to była praca - perkotania takiego wielkiego jednocylindrowca
    > nie da się porównać do niczego innego :)
    >
    > Pozdrawiam !

    no to jeszcze co do jednocylindrowego diesla to jeszcze Traktorek
    TZ-4K-14 czeskiej produkcji - do dziś ojciec ma taki w garażu, tyle że
    stuningował go o świecę żarową - wcześniej kręcił korbą aż nie zaczął
    dym lecieć z rury, wtedy on za korbę, ja za rozrusznik i start :) Po
    zastosowaniu świecy żarowej (opcjonalna w tym modelu) wystarcza sam
    rozrusznik
    Zdjęcie sprzętu choćby tutaj:
    http://c.wrzuta.pl/wi18840/3401287a00113dc347ba928c/
    tz4k14
    Btw. bardzo fajny sprzęt, zgina się w literę L przy pełnym skręcie,
    napęd na 1,2 lub 4 koła, typowo górska zabawka :) tylko w naszym modelu
    albo ktoś na 3 biegu wrzucił tryby z dwójki, albo ten typ tak ma i
    przeskok jest ogromny (np. II bieg do 8km/h, 3 bieg do 9km/h, 4 bieg od
    6 do20?km/h więc ciężko wogóle się rozpędzić żeby zmienić z 3 na 4
    A no i zestaw małego ogrodnika: pług jednoskibowy (przy pełnym
    zanurzeniu czasem traktor nie miał siły go uciągnąć - zakopywał się),
    brony szer. ok 2m, kultywator, kosiarki, przyczepka z kiprem! no i
    hydraulika podnosiła tYlny uchwyt ale opuszczany był siłą grawitacji
    więc jak nic nie było podczepione to trzeba na niego stanąć :)

    Lukasz

  • 53. Data: 2011-12-21 22:56:08
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Hinek <h...@t...pl> napisał(a):

    > Potem zamontowano na stałe palnik, ale rozruch tego
    > traktora był naprawdę malowniczy.
    > Pozdr

    Pamiętam z dzieciństwa uruchamianie pompy zasilającej w wodę wieżę ciśnień na
    stacji kolejowej w Łącku, gdy nie było tam jeszcze elektryczności.
    Operator wykręcał z silnika śrubę z wystającą do wnętrza cylindra tuleją z
    otworem.
    Wpychał w otwór kilka cm bawełnianego sznurka, podpalał sznurek zapalniczką i
    taką żarząca "świecę" szybko wkręcał w głowicę i natychmiast szarpał z wajchę.
    Silnik odpalał czasem dopiero przy kolejnej próbie, wtedy operator w biegu
    zakładał pas transmisyjny łączący silnik z pompą.

    Wtedy była to spora atrakcja dla dzieciarni, jakoś nigdy później nie spotkałem
    takiego wynalazku, nawet na obrazku.

  • 54. Data: 2011-12-21 23:34:01
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Na PKP używano kiedyś do napędu pomp wodnych na stacjach,
    spalinowych silników gazowych. Podobne były one bardziej
    do maszyn parowych niż silników spalinowych i rozruch ich
    był taki jak opisujesz. Takie urządzenie działało najdłużej,
    bo chyba do lat 70-tych, na stacji w Kartuzach (Pomorskie).
    Obecnie można ten silnik zobaczyć w skansenie kolejowym w
    Kościerzynie. Być może widziałeś właśnie coś takiego.

    --
    Hinek

  • 55. Data: 2011-12-22 00:13:08
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2011-12-21 21:55, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > sobie któryś z naszych na żart/śmiech pozwoli to na 3 pokolenia
    > wstecz jest przegrany. Pogadaj sobie kiedyś ze znajomym z Policji

    Radosna tworczosc tych ludzi i ich miotanie sie oraz brak znajomosci
    chociazby podstaw jakiegos j.obcego przekroczyly po prostu granice mojej
    wyobrazni, w pewnym momencie to juz lezalem ze smiechu (chociaz im
    pewnie nie bylo).

    --
    venioo
    GG:198909

  • 56. Data: 2011-12-22 01:00:43
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-12-21 00:04, Gil pisze:

    > Ale czy ktoś wie o czym mówię?

    Myślałem, że o nowe standardy egzaminacyjne ;) ... w nowych
    motocyklach kranika trzeba szukać :), kopniaka używać na
    egzaminie ... wypada , by clijówkę na egzaminie i z korby palić :)

  • 57. Data: 2011-12-22 09:34:23
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    nie odpalalem ale bylem swiadkiem kilka razy zuka:)

    do tej pory jestem pod wrazeniem ze sie udawalo mimo ze te zuki to
    niechetne byly do zapalania normalnie a co dopiero ręcznie korbą:)

  • 58. Data: 2011-12-22 09:45:38
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    W dniu 2011-12-21 10:10, Maciek pisze:

    > A probowales z tylu? :>

    LOL
    swoja droga ciekawe jak to jest jezdzic autem z lekkim przodem- w zimie
    kazdy zakret twoj

  • 59. Data: 2011-12-22 11:06:31
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-22 08:45:38 +0000, Michał sirapacz Gut <m...@s...pl> said:

    > swoja droga ciekawe jak to jest jezdzic autem z lekkim przodem

    Normalnie. Taki sam "problem" miały duże fiaty, polonezy, skody, żuki,
    nyski i inne. Trzeba było umieć myśleć podczas uzywania pojazdu. TO tak
    samo jak wbiegać w tenisówkach na lód, piach, tartan, ziemię -
    dopasowujesz się do warunków (a jeśli nie, to się dziwisz ;)).
    Tzn. kiedyś tak było - teraz są systemy kretynizujące - kontrola
    światła, kontrola wody, kontrola zakrętu, kontrola mrozu, kontrola
    pasażerów, kontrola picia, kontrola jedzenia, kontrola hamowania,
    wykrywanie znaków, wykrywanie pieszych, wykrywanie skrzyżowań,
    wykrywanie mgły, wykrywanie knajp, wykrywanie... byle tylko kierowca
    nie musiał pomyśłeć nad tym, co robi (tu przerysowuję oczywiście).

    > - w zimie kazdy zakret twoj

    I latem też. Choć spotykało się ludzi wrzucających do bagażnika wór z
    piachem i łopatę. Zwiększało to szanse na szybsze wyjechanie z
    zaspy/pułapki lodowej. Nie zmieniało w żaden sposób myślenia kierowcy
    czy jego umiejetności pokonywania zakrętów.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 60. Data: 2011-12-22 11:07:45
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-22 08:34:23 +0000, Michał sirapacz Gut <m...@s...pl> said:

    > nie odpalalem ale bylem swiadkiem kilka razy zuka:)
    >
    > do tej pory jestem pod wrazeniem ze sie udawalo mimo ze te zuki to
    > niechetne byly do zapalania normalnie a co dopiero ręcznie korbą:)

    Winą był zawsze stan techniczny - korbą dawałeś sprężanie, ale nie
    zabierałeś prądu.
    :-)

    --
    Bydlę