  • Data: 2013-08-06 23:32:21
    Temat: Re: Kto oceni jakość filmu z rejestratora?
    Od: _Michał <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 8/6/2013 10:40 AM, BartekK wrote:

    > To tylko zagadka, jaki algorytm jest stosowany w takich (2-5Mpix)
    > rejestratorach "full-hd",

    zwykłe demozaikowanie ze skalowaniem lepszym lub gorszym
    (czasami zbieranie obrazu nie z całej matrycy, bo się przez
    2 nie dzieli czy coś tego typu - czyli programmer co to robił dupa)

    > i czy ustawienie na nim niższej rozdzielczości
    > - spowoduje dzięki temu lepszą jakość obrazu (w moich doświadczeniach,
    > np Gs-600 tak, ale niestety też szerszy kąt widzenia).

    W ponad 3mpix uważam za zasadne włączenie FullHD, poniżej nie koniecznie
    choć czasami jakieś tam szczegóły mogły by umknąć - ale tylko "czarno
    białe" (np. numer rejestracji). Poniżej 2mpix generalnie fullHD
    przestaje mieć sens (a totalnie go traci przy ~1.3mpix).

    Jak rejestrator używa tylko kawałka matrycy o już w ogóle zło,
    aczkolwiek dość popularne że matryca to 4:3 a film 16:9.
    trzeba sobie liczyć tylko te pixele co działają - nieaktywne są
    bez znaczenia.

    > Wg mnie to jest
    > logiczne - po pierwsze używa "bardziej natywnej" rozdzielczości
    > przetwornika, a po drugie spada rozdzielczość więc w tym samym bitrate
    > można wsadzić obraz mniej skompresowany (zepsuty).

    co do kompresji to jest tak namotane, że nie ma prostej logiki jak
    odpowiedziedzieć - może być i tak i tak :)

    Ale w praktyce na rejestratorach się nie znam - bo żadnego nie mam,
    kamerka IR by się przydała w aucie na noc :)