  • 101. Data: 2015-11-02 16:39:44
    Temat: Re: Kto mi pożyczy kasę? Ja to muszę koniecznie kupić! :P :P
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek napisał:
    > Swoją drogą rohs ma ciekawe wykluczenia np. elektronika pluszowwgo
    > misia (jeśli takową posiada) nie podlega rohs :).

    Niesamowite - ołów przy dziecku :-) Jak ono to przeżyje?
    Gdyby radiostacja nie wymagała chłodzenia, to może ją w futerko ubrać?

    Jak znaleźć ten fragment z wykluczeniem misia z ROHS?

  • 102. Data: 2015-11-02 19:01:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/RoHS

    --
    Marek

  • 103. Data: 2015-11-03 11:15:44
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek napisał:

    > https://pl.m.wikipedia.org/wiki/RoHS

    O w mordę.... Miś produktem szarej strefy. Bareja wiecznie żywy.
    A jeżeli to będzie miś szpieg, z kamerą w oku, służący do podglądania co
    robi niania? Awaria elektroniki pozbawi go podstawowej funkcji. W tym
    Europarlamenci muszą brać niezły towar, żeby mieć takie pomysły.

    Ostatnio naśmiewali się z kolejnej inicjatywy UE, zmierzającej do
    unormowania rękawic, służących do wyciągania gorącej blachy z pieca.
    Niejaka pani Róża Thun (und coś tam) bardzo mocno broniła tej
    inicjatywy, mówiąc że to bardzo ważne, żeby były bezpieczne. Nie
    rozumiała dość ironicznego tonu, jakim dziennikarz zadał jej pytanie.
    Żeby były bezpieczne, to muszą spełniać normy UE. Projekt właśnie się
    pisze. Oczywiście dzięki certyfikacji cena znacznie wzrośnie, będą
    kolejni urzędnicy do kontrolowania, następne ośrodki certyfikacyjne itd.
    A Chińczycy dostaną przepukliny ze śmiechu, sprzedając domowe rękawice
    rozgrzewające, czy coś tam innego.

  • 104. Data: 2015-11-03 11:39:34
    Od: s...@g...com

    użytkownik Marek napisał:

    > Na allegro tego sporo jest. W maju przechodząc się po Łosiu (taki
    > zlot, gdzie krótkofalarze głównie handlują sprzętem) pytałem tych, co
    > sprzedają sprzęt własnej konstrukcji czy mają CE, żaden (a było może
    > ich z 20) nawet nie wiedział, że takie coś prawo wymaga, o ROHS nie
    > wspominając.

    Ilość prawa jakie produkują europejsy jest bardziej
    szkodliwa dla gospodarki niż ilość sprzętu wyprodukowanego
    przez amatorów.

    https://youtu.be/z7effT0054s?t=5m5s

    Bardziej chodzi o:
    W mętnej wodzie dobrze ryby łowić

    I profity pobierane przez europejsów z tytułu wszelkiej
    certyfikacji, pozwoleń i innych pierdołów.

  • 105. Data: 2015-11-03 11:52:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    Użytkownik Marek napisał:
> [...]

    >co robi niania? Awaria elektroniki pozbawi go podstawowej funkcji. W
    >tym Europarlamenci muszą brać niezły towar, żeby mieć takie pomysły.

    Nie nie - w tym przypadku podstawa funkcja bedzie szpiegowanie, wiec
    elektronika jest istotna :-)

    Zas dlaczego misiek nie mialby podlegac pod RoHS, to nie rozumiem.
    W koncu przeciez trafi na wysypisko.
    Tylko ze zgodnosc z RoHS stosunkowo latwo zapewnic.

> [...]
    >Niejaka pani Róża Thun (und coś tam) bardzo mocno broniła tej
    >inicjatywy, mówiąc że to bardzo ważne, żeby były bezpieczne. Nie

    blachy do ciastek z piekarnika, czy blachy z piecia przemyslowego ?
    przy piekarniku pani Thun mogla sie nie raz oparzyc i wie jakie to
    wazne :-)

    A dobre rekawice przemyslowe robia
    https://www.youtube.com/watch?v=PO4Lpr-mveA&t=54

> [...]
    >pisze. Oczywiście dzięki certyfikacji cena znacznie wzrośnie, będą
    >kolejni urzędnicy do kontrolowania, następne ośrodki certyfikacyjne

    Niekoniecznie, bo to zasadniczo robisz raz ... i byc moze
    samodzielnie.
    Aczkolwiek - certyfikowany sprzet do testowania rekawic moze kosztowac
    podobnie jak ten do EMC.

    >A Chińczycy dostaną przepukliny ze śmiechu, sprzedając domowe
    >rękawice rozgrzewające, czy coś tam innego.

    J.

  • 106. Data: 2015-11-03 14:09:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 03 Nov 2015 11:15:44 +0100, Maciek <m...@p...com> wrote:
    > O w mordę.... Miś produktem szarej strefy. Bareja wiecznie żywy.

    Ale w tym przypadku "szara" nie oznacza to , co się nam kojarzy....

    --
    Marek

  • 107. Data: 2015-11-03 14:12:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 3 Nov 2015 11:52:55 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Zas dlaczego misiek nie mialby podlegac pod RoHS, to nie rozumiem.

    Przecież jest wytłumaczone, rohs nie dotyczy urządzeń, których
    działanie jest niezależne od prądu el. Funkcja elektroniki w misiu
    jest podrzędna, nadrzędna to przytulanie, które funkcjonuje bez
    prądu.

    --
    Marek

  • 108. Data: 2015-11-03 14:21:26
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > On moze i wie, ale czy przepisy wiedza :-)

    Rozporządzenie ministra, bodajże łączności (musiałbym poszukać),
    wie(działo).

    > A, to co innego, "kit", to chyba nawet komercyjnie mozna, o ile oczywiscie
    > elementy w zestawie RoHS :-)

    Jak wspominałem, cyna z laseczki powstałej z wytopów po rozbiórkach 20 lat
    temu :)

    > P* - nikogo nie interesuja szczytne cele i korzysci, tylko czy podlega pod
    > odpowiednie przepisy czy nie :-)
    > No dobra, moze i sad w uzasadniu uniewinnienia tak napisze, ale lepiej,
    > zeby sie w ogole nie narazic :-)

    Przypuszczam, że to trochę, jak z ruszaniem gówna. Można albo bać się go
    przez całe życie, albo rozdeptać, stwierdzić, że jest trochę sliskie, trochę
    pośmierdzi i to cały kłopot. No, albo może, jak zapraszamy znajomych na
    obiad - nikt nie wymaga od nas sanepidu. Ale, jak już byśmy chcieli
    zadziałać "obiady domowe tanio", to sanepid, komisja jedna, druga, paka
    formalności, przepisów i pardon le mot, pierdolenia się z tym wszystkim. Jak
    się znajomi przytrują (bo np. mięsko jest o dzionek za długo ten tego i
    nawet nie było specjalnie czuć), to zapewne zakończy się na sraczce i raczej
    dalej to nie pójdzie. Ale, jak "domowy obiadek" spowoduje u kogoś sranie, to
    przypuszczam, że zaraz ruszy cała machina kontrolna i to chyba nawet z
    urzędu.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 109. Data: 2015-11-03 14:30:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    >Rozporządzenie ministra, bodajże łączności (musiałbym poszukać),
    >wie(działo).

    Ale ono juz dawno nieaktualne.

    >Jak wspominałem, cyna z laseczki powstałej z wytopów po rozbiórkach
    >20 lat temu :)

    Takiemu to mozesz bez cyny sprzedac, albo dorzucic kawalek
    bezolowiowej dla spokoju przepisow :-)

    >Przypuszczam, że to trochę, jak z ruszaniem gówna. Można albo bać się
    >go przez całe życie, albo rozdeptać, stwierdzić, że jest trochę
    >sliskie, trochę pośmierdzi i to cały kłopot.

    Do odwaznych swiat nalezy. Ale "kto wprowadza do obrotu ... karze do
    100 tys zl" ...

    J.

  • 110. Data: 2015-11-03 14:36:24
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    > To ja jeszcze trochę zamieszam - kiedyś na Allegro widziałem CB radio
    > kolekcjonerskie :-). Ręczniak Albrecht AE2990 AFS - jakby kogoś

    To mój ręczniak też jest kolekcjonerski - ma rozblokowane nadawanie od 130
    do 175 i 400 do 520 MHz, a odpowiednim programem (nie fabrycznym) można
    rozpiąć nawet od 1 do 999 na każdym z podzakresów (oczywiście, czulość poza
    zakresem będzie wtedy nikczemna). Nadaje to moje radio w całości obecnie
    ustawionych podzakresów, z czego nie korzystam. Natomiast mój FT817ND jest
    zapięty tylko na pasma amatorskie, poza nimi jedynie odbiera.

    > interesowało. Ot zwykła zabawka dla każdego.
    > Możesz je mieć ale nie używać, bo możesz w nim włączyć dodatkowe zakresy,
    > zabronione w Polsce. Póki tego nie zrobisz i co gorsza nie będziesz na
    > nich nadawał, to nikt nawet się nie zorientuje, że masz coś nielegalnego.
    > Na dozwolonych podobno działa bez problemu.

    Mogę mieć radio z działającym TX, to nie Niemcy gdzie się krzywo patrzą na
    "niebłagonadiożne" radia..., nie mogę użyć. Samochody też mogą jeździć
    więcej, niż pozwala prawo.

    > Może idź tą drogą? Byle parametry emisji naprawdę mieściły się we
    > współczesnych normach.

    Spokojna głowa, zdawałem egzamin i wiem, gdzie mogę się poruszać, nawet
    telegrafii jeszcze do końca nie zapomniałem :). A jeśli czegoś nie jestem
    pewien, to zaglądam do BandPlanu. Który to rozpis NIE JEST prawem! To jest
    wewnętrzna regulacja krótkofalowców i formalnie organom regulacyjnym nic do
    tego. Ich interesuje, abym się zmieścił od do i nie przekroczył mocy w danym
    miejscu przewidzianej.