  • 141. Data: 2017-03-01 15:12:13
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 1 Mar 2017 14:24:58 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > W obu przypadkach masz przed i po WYZNACZONE pasy ruchu, "niewyznaczone" czyli po
    prostu niewymalowane masz co najwyżej w obrębie skrzyżowania.

    Coraz bardziej nowatorskie podejście :)
    "Są wyznaczone, ale po prostu nienamalowane" :D

  • 142. Data: 2017-03-01 15:21:45
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 1 Mar 2017 14:46:21 +0100
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Rozważamy skęt.

    To wyobraź sobie że to skrzyzowanie typu T i nie ma zjazdu na wprost ;)

    > No i o ile w pierwszym przypadku logika podpowiada, że pasy te są
    > kontynuacją tych wcześniejszych, to w drugim przypadku logika
    > podpowiada, że skoro te prosto są kontynuacją, to z tego samego wynika,
    > że te z boku nie są.

    Dość pokrętna to logika, jak dla mnie to skoro w jednym przypadku podpowiada Ci że
    są, to analogicznie w drugim powinno być identycznie.

    > Teraz dyskutujemy tylko czy jest to zapisane w PoRd - IMHO nie ma - po
    > prostu tak się jeżdzi i jakbyś kogoś zapytał dlaczego to ci odpowie, że
    > tak ma sens a inaczej jest bez sensu, ale paragrafu ci nie poda.

    A czy naprawdę na wszystko musi być paragraf opisany wprost?
    Skrzyżowanie masz opuścić "tym samym" pasem którym na nie wjechałeś, jeśli opuszczasz
    innym, to możesz to zrobić tylko na części skrzyżowań i tylko z zachowaniem zasad
    podstawowych opisanych w PoRD.

    > Podobnie jak nie ma napisane kto ma pierwszeństwo jak skręcamy w lewo i
    > ten z naprzeciwka też i czy należy bezkolizyjnie, czy na zakładkę.

    Ok, a czy jak skręcają dwa pasy w prawo, to też masz watpliwości który pas należy
    zająć?
    Czy tylko ten lewoskręt jest taki zagadkowy? ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 143. Data: 2017-03-01 15:44:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2017 o 15:21, szerszen pisze:

    > To wyobraź sobie że to skrzyzowanie typu T i nie ma zjazdu na wprost ;)

    No wyobrażam sobie. I jak nie ma jakiegoś łamanego pierwszeństwa, to z
    niczym nie różni się skrętu na "zwykłym" skrzyżowaniu.

    > Dość pokrętna to logika, jak dla mnie to skoro w jednym przypadku podpowiada Ci że
    są, to analogicznie w drugim powinno być identycznie.

    No logika podpowiada, że pasy to raczej twory podłużne nie
    rozgałęziające się. Myślę, że dobrą analogią są tory kolejowe - jak się
    rozgałęziają, to któryś jest nowy.

    > A czy naprawdę na wszystko musi być paragraf opisany wprost?

    Nie - ale wtedy żyję z wiedzą, że nie jest to opisane i tyle. A nie na
    siłę próbuję wmówić, że jest to opisane w artykule, który mówi o czymś
    innym.

    > Ok, a czy jak skręcają dwa pasy w prawo, to też masz watpliwości który pas należy
    zająć?

    Ja nie mam z tym problemu. Twierdzę tylko, że nie jest to opisane w
    PoRD, co powoduje, że jak się ktoś uprze to ciężko będzie mu udowodnić,
    że ten z prawego nie miał "pierwszeństwa" i pewnie skończy się dopiero w
    sądzie (oczywiście jak nie namalowanych).

    Shrek

  • 144. Data: 2017-03-01 18:11:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "szerszen"

    > A jak z dwu w trzy to ? Wskaż jakie przepisy do tego odnoszą się.

    To dla tego z prawej nic się nie zmienia, a ten z lewej ma dwa do wyboru.

    Co do przepisów to nakaz jazdy możliwie najbliżej prawej krawędzi jezdni i
    zmiana pasa ruchu.
    ---
    Gdzie masz na skrzyżowaniu krawędzie jezdni i pasy ?

  • 145. Data: 2017-03-01 18:58:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-03-2017 o 09:24, szerszen pisze:

    > Zmiana pasa ruchu

    Nie ma zastosowania.
    Tutaj jest zmiana kierunku.

    > i nakaz jazdy możliwie najbliżej prawej krawędzi jezdni.

    A co ma piernik do wiatraka?
    Z obu pasów jest ten sam obowiązek jazdy możliwie najbliżej prawej krawędzi.

  • 146. Data: 2017-03-01 19:02:58
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    opuszczasz innym,
    >to możesz to zrobić tylko na części skrzyżowań i tylko z zachowaniem zasad

    Zmieniając kierunek zmieniasz pas, inaczej się nie da (wyjątek droga
    główna po łuku z wymalowanymi pasami).
    A jak zmieniasz pas, to przepisy jasno określają kto ma pierwszeństwo
    przy zmianie pasa.

    I określają dokładnie odwrotnie niż Tobie się wydaje.
    Przestań już więc propagować głodne kawałki, bo po prostu mącisz ludziom
    w głowie.
    Jak masz wątpliwości to poczytaj przepisy i interpretacje tych, którzy
    są do tego uprawnieni, a nie wymyślaj swoich, które już na pierwszy rzut
    oka nie trzymają się kupy.

    > Ok, a czy jak skręcają dwa pasy w prawo, to też masz watpliwości który pas należy
    zająć?

    Formalnie nie ma wątpliwości - można dowolny.

  • 147. Data: 2017-03-01 19:03:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "szerszen"

    > Co więcej, jakby
    > jechał z lewego, a prawy był pusty (bo na przykład ten z prawego dopiero
    > dzwigni z miany biegów szuka) to też na prawy:P

    To wtedy ok, pod warunkiem że że uzyje prawego migacza.
    ---
    Zamiast lewego prawy ?

  • 148. Data: 2017-03-01 19:49:45
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w

    > Z obu pasów jest ten sam obowiązek jazdy możliwie najbliżej prawej krawędzi.

    Czyli skoro ten z prawego ma pojazd z lewej to ma obowiązek zając pas prawy,
    a ten z lewej ma obowiązek zając pas prawy, ale skoro ma tam gamonia, to ma
    obowiązek zając kolejny pas od prawej.

    Odpowiedziałes sobie sam.

    --
    'Tom N'

  • 149. Data: 2017-03-01 20:35:16
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo? Swój pas.
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Manik"

    > Owszem, pod warunkiem że skręcasz z jednego możliwego w kilka możliwych.
    > Jak skręcasz z kilku możliwych w kilka możliwych to zajmujesz swój.
    > ---
    > Ale jaki "swój" ? Przecież wszystkie są "swoje" bo na tym polega skręcanie
    > na skrzyżowaniu. Za skrzyżowaniem może mieć np dwa pasy różnych dróg/różne
    > drogi i chcieć w wybrany/ą skręcić.

    "Swój" to znaczy, że jeżeli dwa pojazdy jadą równolegle obok siebie
    w tym samym kierunku, to każdy z nich porusza się swoim pasem.
    ---
    Nie wiesz o czym dyskutujesz

  • 150. Data: 2017-03-01 22:17:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2017 o 19:49, 007 pisze:

> [...]
    > a ten z lewej ma obowiązek zając pas prawy, ale skoro ma tam gamonia, to ma

    Wszystko fajnie, tylko czemu jeśli jedziesz z jednego pasa, to możesz
    sobie zająć dowolny i nikt, łącznie z metodykami od egzaminów prawa
    jazdy nie ma z tym problemów?

    Bądzmy konsekwentni.

    Shrek