  • 151. Data: 2017-03-02 08:31:01
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 1 Mar 2017 22:17:53 +0100
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Bądzmy konsekwentni.

    Ależ jesteśmy, determinantem jest ilość pasów wchodzących i ilość pojazdów
    wjeżdżających.

    Jak masz jeden wchodzący, masz wybór bo nikomu nie zagrażasz, jak masz więcej pasów,
    to już niestety musisz uważać na tych pobokach.

    Inaczej jak sobie wyobrażasz taki maner, ty z prawego na skrajny lewy, a Ci po twojej
    lewej pod prąd, albo na pas zieleni?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 152. Data: 2017-03-02 09:15:57
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 1 Mar 2017 18:11:04 +0100
    "re" <r...@r...invalid> wrote:

    > Gdzie masz na skrzyżowaniu krawędzie jezdni i pasy ?

    Tam gdzie wypada tor twojej jazdy z jednego końca skrzyżowania na drugi.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 153. Data: 2017-03-02 09:16:55
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 1 Mar 2017 19:03:52 +0100
    "re" <r...@r...invalid> wrote:

    > Zamiast lewego prawy ?

    A jak chcesz zmienić pas na prawy używając lewego migacza?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 154. Data: 2017-03-02 09:20:29
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 1 Mar 2017 19:02:58 +0100
    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Przestań już więc propagować głodne kawałki, bo po prostu mącisz ludziom
    > w głowie.

    Wole wymyślać swoje, niż iść w kierunku bezwględnego pierwszeństwa tego na prawym
    pasie i możliwości legalnego zepchnięcia wszystkich innych na pas zieleni ;) "bo
    tak".

    > Formalnie nie ma wątpliwości - można dowolny.

    Przy dwóch skręcających i dwóch pojazdach na obu pasach? ;)

    Powodzenia w tłumaczeniu się drogówce :D

    Może jednak sam się zastosuj do swoich rad.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 155. Data: 2017-03-02 09:30:39
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 1 Mar 2017 15:44:07 +0100
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No logika podpowiada, że pasy to raczej twory podłużne nie
    > rozgałęziające się. Myślę, że dobrą analogią są tory kolejowe - jak się
    > rozgałęziają, to któryś jest nowy.

    Lepszym i bliższm przykładem są bramki na autostradzie, a właściwie dojazd do nich.

    > Nie - ale wtedy żyję z wiedzą, że nie jest to opisane i tyle. A nie na
    > siłę próbuję wmówić, że jest to opisane w artykule, który mówi o czymś
    > innym.

    Nie opisane, tylko jest logiczną kontynuacją.

    > Ja nie mam z tym problemu. Twierdzę tylko, że nie jest to opisane w
    > PoRD, co powoduje, że jak się ktoś uprze to ciężko będzie mu udowodnić,
    > że ten z prawego nie miał "pierwszeństwa" i pewnie skończy się dopiero w
    > sądzie (oczywiście jak nie namalowanych).

    Wtedy mu policja wytłumaczy. Proponuję zatrzymać się kiedyś obok patrolu drogówki i
    pogadać z nimi ;)

    Jak dwa pasy wchodzą na skrzyżowanie w danym kierunku, to minimum dwa pasy muszą z
    niego wyjść. Jak na tych dwóch pasach wjeżdżają dwa samochody, to analogicznie muszą
    z niego wyjechać po drugiej stronie, niezależnie czy to będzie prosto, w prawo czy w
    lewo. Jeśli jeden z nich zmienie swoje położenie względem przedłużenia osi pasa na
    skrzyżowaniu, niezleżnie od powyższych i spowoduje kolizje to on będzie winny tej
    kolizji.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 156. Data: 2017-03-02 11:41:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2017 o 09:30, szerszen pisze:

    > Lepszym i bliższm przykładem są bramki na autostradzie, a właściwie dojazd do nich.

    Nie widzę specjalnie analogii.

    > Nie opisane, tylko jest logiczną kontynuacją.

    Z tą logiczną kontynuacją to bym uważał - jak widzisz dla jednych jest
    kontynuacją logiczną, dla drugich nielogiczną, a dla trzecich nie jest
    nawet kontynuacją;)

    > Wtedy mu policja wytłumaczy. Proponuję zatrzymać się kiedyś obok patrolu drogówki i
    pogadać z nimi ;)

    No ktoś już gadał, przy podobnej okazji (pasy niewyznaczone) - nieważne
    jak wychodzi z logiki, dla niech lończy się zawsze lewy - takie
    tłumaczenie dookoła, że ten z prawej ma pierwszeństwo i żaden pasy
    niewyznaczone nie będą im mieszały:P

> [...]
    skrzyżowaniu, niezleżnie od powyższych i spowoduje kolizje to on będzie winny tej

    Dobra - ty piszesz jak logika wskazuje i tu się z toba od początku
    zgadzam. Ja jedynie piszę, że w razie W wyskoczy mały korwin i zapyta "a
    ma pan dowód?". I wtedy okaże się, że nie masz.

    Shrek

  • 157. Data: 2017-03-02 11:44:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2017 o 08:31, szerszen pisze:

> [...]
    >
    > Inaczej jak sobie wyobrażasz taki maner, ty z prawego na skrajny lewy, a Ci po
    twojej lewej pod prąd, albo na pas zieleni?

    JA wyobrażam sobie, że kazdy ma swój rozum i pojadą tak, żeby się nie
    zabić. I to działa.

    Ja się pytam gdzie w PoRD toi napisane, że jak jeden pas, to możesz na
    dowolny, a jak dwa to już tylko na prawy. I mówie, że nigdzie.

    Shrek

  • 158. Data: 2017-03-02 12:07:15
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 2 Mar 2017 11:44:35 +0100
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ja się pytam gdzie w PoRD toi napisane, że jak jeden pas, to możesz na
    > dowolny, a jak dwa to już tylko na prawy. I mówie, że nigdzie.

    W pierwszym prawie Kirchoffa - suma prądów wpływających, jest równa sumie prądów
    wypływających z węzła :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 159. Data: 2017-03-02 12:12:52
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 2 Mar 2017 11:41:33 +0100
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z tą logiczną kontynuacją to bym uważał - jak widzisz dla jednych jest
    > kontynuacją logiczną, dla drugich nielogiczną, a dla trzecich nie jest
    > nawet kontynuacją;)

    To akurat mnie nie dziwi, większosć ma IQ w okolicy 100 :)

> [...]
    > jak wychodzi z logiki, dla niech lończy się zawsze lewy - takie
    > tłumaczenie dookoła, że ten z prawej ma pierwszeństwo i żaden pasy

    Ale tam się nic nie kończy, to nie jest zwężenie dróg, to skrzyżowanie, które musi
    tyle samo lub więcej wypuścić niż wpuścić.

    > Dobra - ty piszesz jak logika wskazuje i tu się z toba od początku
    > zgadzam. Ja jedynie piszę, że w razie W wyskoczy mały korwin i zapyta "a
    > ma pan dowód?". I wtedy okaże się, że nie masz.

    Mam, pozycję na skrzyżowaniu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 160. Data: 2017-03-02 12:25:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2017 o 12:07, szerszen pisze:

    > W pierwszym prawie Kirchoffa - suma prądów wpływających, jest równa sumie prądów
    wypływających z węzła :)

    Czyli nie ma:P

    Shrek