  • 151. Data: 2016-05-14 13:16:26
    Temat: Re: Kto ma pierwszenstwo ??,.
    Od: <3...@4...131626.invalid> (Tom N)

    r...@k...pl w
    <news:4uu3jb1seg1745a9vfe8i4q2t8d3bcldoq@4ax.com>:

    > Masz poważne luki w pojmowaniu co jest skrzyżowaniem.
    > Zamiast stukać w klawiaturę poczytaj.
    > http://nadzor-ruchu.waw.pl/wyjazd-z-lacznicy-podporz
    adkowanej-i-zmiana-pasa-ruchu/
    > (no tak, ale przecież nie chce ci się czytać...)

    "Najczęściej spotykane i jednocześnie najbardziej oczywiste rozwiązania
    pokazują poniższe rysunki.

    W pierwszym przypadku pas dla pojazdów wyjeżdżających z łącznicy kończy się,
    aby płynnie wjechać na drogę główną należy rozpędzić się na nim i dokonać
    zmiany pasa ruchu. W drugim przypadku pas nie kończy się, stanowi niejako
    poszerzenie szerokości drogi głównej (np. wjazd z Wisłostrady na most
    Grota-Roweckiego w kierunku Żerania)."

    Na rysunkach jest dokładnie odwrotnie niz w tekście, więc juz na samym
    początku pojawia się nieufność do słowa pisanego...

    --
    'Tom N'

  • 152. Data: 2016-05-14 14:29:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 14.05.2016 13:16, (Tom N) wrote:

> [...]
    >
    > Na rysunkach jest dokładnie odwrotnie niz w tekście, więc juz na samym
    > początku pojawia się nieufność do słowa pisanego...

    Przy czym jest to dokładnie przypadek ze skrzyzowania wątkotwórcy (z
    wyjątkiem tego, że pasy są niewyznaczone, ale nie można się doprosić od
    Radka cytatu, że niewyznaczone są jakieś ułomne) i jak sami autorzy
    piszą jest to "najbardziej oczywiste rozwiązanie". Przejazd jest
    bezkolizyjny, więc kwestia pierwszeństwa nie występuje (chyba że przy
    zmianie pasa, ale to inna para kaloszy).

    Natomiast Radek wspiera się przypadkiem ostatnim o którym autorzy piszą:

    "I jeszcze jeden przykład. Organ zarządzający drogą może nadać
    pierwszeństwo przejazdu pojazdom wyjeżdżającym z łącznicy. Taką sytuację
    mamy w Warszawie np. na zjeździe z łącznicy Trasy Toruńskiej w ul.
    Wysockiego. Jednak przecinanie się kierunków ruchu jest zawsze wyraźnie
    oznakowane, a organizacja ruchu nie powinna pozostawiać kierującym
    wątpliwości, co do sposobu pokonywania takiego miejsca."

    Co jednoznacznie sugeruje, że jest to rozwiązanie inne niż pozostałe
    (organ(...) może) i powinno być inaczej oznakowane.

    BTW :

    https://www.google.pl/maps/@52.2598558,20.9504322,3a
    ,75y,201.65h,98.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1s28kVL1P9zAnD
    xALLPotV4g!2e0!7i13312!8i6656

    Kto to zaprojektował, zatwierdził a następnie wykonał? I co do jasnej
    cholery miał ma myśli?

    Już wystarczająco absurdalne jest stawianie znaków pierwszeństwa na
    skrzyżowaniach _bezkolizyjnych_ (podobno wynika z rozporządzenia - jak
    jest znak pierwszeństwa to musi być i ustąp pierwszeństwa, choć po
    chucka musi być droga z pierwszeństwem to nie wiem), ale to to już
    wyższa szkoła abstrakcji.

    Shrek

  • 153. Data: 2016-05-15 12:20:21
    Od: <8...@9...122021.invalid> (Tom N)

    G.S. w

    > No właśnie nie "podobnie".
    > W tekście wyżej nie ma wzmianki o powierzchni wyłączonej
    > (widziałem w innym poście).

    Wiedziałem, ze się podłoży:

    <http://nadzor-ruchu.waw.pl/wyjazd-z-lacznicy-podpor
    zadkowanej-i-zmiana-pasa-ruchu/>

    "Skrzyżowanie nie jest, zatem jedynie obszarem wspólnym dla przecinających
    się jezdni. Jest to obszar szerszy, obejmujący także chodniki, pobocza,
    rowy. W praktyce można, więc przyjąć, że skrzyżowaniem jest obszar
    wyznaczony przez ,,przedłużenie" zewnętrznych krawędzi chodników dróg
    przecinających się."

    Taki to link podał RadekP, a więc wg tego już dawno nie ma skrzyżowania i
    wjazd odpowiednio na lewy/prawy pas to zmiana pasa ruchu. CBDU.

    --
    'Tom N'

  • 154. Data: 2016-05-15 12:49:57
    Od: <1...@2...124957.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > On 14.05.2016 13:16, (Tom N) wrote:

    > Natomiast Radek wspiera się przypadkiem ostatnim o którym autorzy piszą:

    Nie wiem czym sie wspiera ale w linku który zapodał stoi:

[...]

    I odpowiedni obrazek, który wyraźnie pokazuje, ze skrzyżowanie kończy sie
    --wg definicji powyżej-- dużo wcześniej niż możliwa zmiana pasa po skręcie
    (obszar wyłączony z ruchu)
    <http://nr.waw.pl/wp-content/uploads/2013/04/Rys.-4-
    Obszar-skrzyzowania-Kopiowanie.jpg>

    i dalej:
    "Naturalnie za skrzyżowaniem pierwszeństwo określone znakami pionowymi już
    nie obowiązuje, kwestie pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu
    rozstrzyga[...]
    4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza
    wjechać"

    --
    'Tom N'

  • 155. Data: 2016-05-18 00:30:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 15 May 2016 12:20:21 +0200, w
    <1...@i...dyndns.org.invalid.16
    0515.invalid>,
    <8...@9...122021.invalid> (Tom N) napisał(-a):

> [...]
    >
    > Taki to link podał RadekP, a więc wg tego już dawno nie ma skrzyżowania i
    > wjazd odpowiednio na lewy/prawy pas to zmiana pasa ruchu. CBDU.

    Podstawowe pytanie -- odróżniasz "w praktyce" od "zawsze"?
    Masz, wyznaczaj sobie skrzyżowanie zawsze wg tego opisu:
    https://www.google.pl/maps/place/Szewska,+Wroc%C5%82
    aw/@51.1102982,17.0259768,140m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4
    !1s0x470fc275e357ec87:0x1f93ffd2285357a4!8m2!3d51.11
    05495!4d17.0348695

    Mogę też podać jakiś przykład ad absurdum, np. węzeł autostradowy.

  • 156. Data: 2016-05-18 00:34:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 5 Apr 2016 03:01:49 +0200, w <alpine.WNT.2.20.1604050257180.2016@virtual>,
    "G.S." <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > Przy założeniu braku "nakierowania" narzędziami typu powierzchnie
    > wyłączone *nie ma* takiego wymogu dla wjeżdżającego z prawej
    > (przecież ma pierwszeństwo).

    Powierzchnie wyłączone nie "nakierowują". "Nakierowują" (wyznaczaja tor jazdy)
    jedynie pasy, dlatego za pow. wył. jest zawsze linią ciągła (tzn. powinna).

    > No właśnie nie "podobnie".
    > W tekście wyżej nie ma wzmianki o powierzchni wyłączonej
    > (widziałem w innym poście).

    Nie ma znaczenia w tym przypadku, wchodzi w obszar skrzyżowania.

  • 157. Data: 2016-05-18 00:37:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 14 May 2016 13:16:26 +0200, w
    <1...@i...dyndns.org.invalid.16
    0514.invalid>,
    <3...@4...131626.invalid> (Tom N) napisał(-a):

> [...]
    >
    > Na rysunkach jest dokładnie odwrotnie niz w tekście, więc juz na samym
    > początku pojawia się nieufność do słowa pisanego...

    Cóż, webmaster to nie instruktor.
    Z powodu literówek encyklopedie też wyrzucamy?

  • 158. Data: 2016-05-18 00:47:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 14 May 2016 14:29:44 +0200, w <nh75no$v73$1@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Co jednoznacznie sugeruje, że jest to rozwiązanie inne niż pozostałe
    > (organ(...) może) i powinno być inaczej oznakowane.

    Nie inaczej, a wybitnie starannie i jednoznacznie.
    Dlatego masz tam dodatkowe oznakowanie poziomie.
    Rozumiem, że gdyby go nie było, ten wjeżdżający z łącznicy nie miałby
    pierwszeństwa w zajęciu dowolnego pasa?

  • 159. Data: 2016-05-18 00:52:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 15 May 2016 12:49:57 +0200, w
    <1...@i...dyndns.org.invalid.16
    0515.invalid>,
    <1...@2...124957.invalid> (Tom N) napisał(-a):

> [...]
    > --wg definicji powyżej-- dużo wcześniej niż możliwa zmiana pasa po skręcie

    Proszę, zacznij od wyznaczenia "w praktyce" obszaru skrzyżowania:
    http://www.static.zdamyto.com/files/zdamyto/mcross/0
    0002/0000299_mcross_w970_h970_mresize3_hsh_09df47705
    9.png

  • 160. Data: 2016-05-18 09:07:15
    Od: <7...@2...090715.invalid> (Tom N)

    r...@k...pl w

> [...]

    > http://www.static.zdamyto.com/files/zdamyto/mcross/0
    0002/0000299_mcross_w970_h970_mresize3_hsh_09df47705

    Chesz dyskutować o innym skrzyżowaniu to sobie wyznacz sam, w omawianym
    dotychczas przypadku obszar skrzyżowania kończy się zanim pojawia się
    możliwość zmiany pasa

    --
    'Tom N'