  • 11. Data: 2016-03-04 10:19:24
    Temat: Re: Kto ma pierwszenstwo ........
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > a gdyby jechali na wprost i sie trafili? to czyja wina?
    > jak sie znajda 2 sieroty i trafia w takiej sytuacji to pozniej policaje
    > beda sie glowic- czy oba pojazdy byly w ruchu, ktory byl poza osia
    > jezdni itepe...

    współwina - kazdy naprawia swój i każdy dostaje mandat (jak beda na tyle
    durni by do takiego zdarzenia wezwac policję)

  • 12. Data: 2016-03-04 10:19:37
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-03-04 o 07:07, kostuch pisze:
    > Zastanawia mnie kto w świetle prawa ma pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu
    >
    > http://zapodaj.net/18f0965435e21.jpg.html
    >
    > Obaj mają po ustąp pierwszeństwa
    >
    > Kto pojedzie pierwszy 1 czy 2 ?

    Nie ma jak to zrobić z bezkolizyjnego (dla wskazanych kierunków ruchu)
    skrzyżowania - kolizyjne, i mieć dylemat. Przy takim ścinaniu obydwaj są
    winni zaistniałej kolizji.

  • 13. Data: 2016-03-04 10:57:17
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-03-04 o 10:19, Trybun pisze:

    > Nie ma jak to zrobić z bezkolizyjnego (dla wskazanych kierunków ruchu)
    > skrzyżowania - kolizyjne, i mieć dylemat. Przy takim ścinaniu obydwaj są
    > winni zaistniałej kolizji.

    To jest ścinanie ?? Ciekawe.

  • 14. Data: 2016-03-04 15:51:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kostuch" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Zastanawia mnie kto w świetle prawa ma pierwszeństwo na tym
    >skrzyżowaniu
    >http://zapodaj.net/18f0965435e21.jpg.html
    >Obaj mają po ustąp pierwszeństwa
    >Kto pojedzie pierwszy 1 czy 2 ?

    Widac dawno nie robiles PJ.
    Prawidlowa odpowiedz .... obaj maja ustapic pierwszenstwa :-)

    Poza tym przy odrobinie szczescia obaj moga przejechac naraz :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-03-04 18:42:17
    Od: kostuch <k...@o...pl>

    W dniu 2016-03-04 o 15:51, J.F. pisze:
> [...]
    > Prawidlowa odpowiedz .... obaj maja ustapic pierwszenstwa :-)
    >
    > Poza tym przy odrobinie szczescia obaj moga przejechac naraz :-)

    Wiem, ale droga która będą przecinać jest pusta

  • 16. Data: 2016-03-04 20:18:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kostuch" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Wiem, ale droga która będą przecinać jest pusta

    Czekaj, bo moze i ja sie zagalopowalem.
    Chodzilo mi o to, ze prawo nie zawsze odpowiada kto przejedzie
    pierwszy, istotne ze mowi kto ma ustapic pierwszenstwa.
    Np cztery samochody na skrzyzowaniu rownorzednym, kto jedzie pierwszy
    ?
    Prawidlowa odpowiedz: kazdy z kierowcow ustepuje pierwszenstwa temu z
    prawej.

    Ale w tym przypadku ... maja ustapic pierwszenstwa samochodom jadacym
    droga glowna.
    Nikt nie jedzie. No to maja ustawic pierwszenstwa pojazdowi z
    przeciwka jadacemu prosto lub w prawo.
    Tez nie ma.
    Wychodzi na to, ze moga sie stuknac na srodku lege artis :-)

    J.

  • 17. Data: 2016-03-04 21:01:29
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    pl...

> [...]
    > istotne ze mowi kto ma ustapic pierwszenstwa.
    > Np cztery samochody na skrzyzowaniu rownorzednym, kto jedzie pierwszy ?

    W takiej sytuacji pierwszy przejeżdżam ja ;-P
    A poważniej, to przydałby się przepis taki jak w Stanach - że przejeżdża
    ten, kto pierwszy przyjechał. Oczywiście nie do zastosowania w PL, bo
    wszyscy by twierdzili, że byli pierwsi....

    BTW: dziś zostałem obtrąbiony przez kretyna nadjeżdżającego z mojej lewej na
    skrzyżowaniu równorzędnym. Na szczęście samochód za mną się zatrzymał i
    przepuścił debila, bo byłby dzwon. Nie wiem, co gość myślał - znak stoi
    kilka metrów przed skrzyżowaniem - obejrzałem się na wszelki wypadek (bo
    może w nocy zmienili oznakowanie).

    --
    Axel

  • 18. Data: 2016-03-05 05:15:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Axel" <n...@s...mu> wrote in message
> [...]
    > ten, kto pierwszy przyjechał. Oczywiście nie do zastosowania w PL, bo
    > wszyscy by twierdzili, że byli pierwsi....

    Ale to co opisałeś to tylko jeden typ skrzyżowania: dwie drogi
    równorzędne z małym ruchem na wszystkich 4 drogach jest
    czerwony znak STOP.

  • 19. Data: 2016-03-09 00:17:57
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Mar 2016, Axel wrote:

    > A poważniej, to przydałby się przepis taki jak w Stanach - że przejeżdża
    > ten, kto pierwszy przyjechał.

    Dobrze pamiętam, że dotyczy to TYLKO przypadku, kiedy zainteresowani
    mają STOP? (w każdym innym przypadku oznaczałoby to "wyścig do śmierci"
    byleby zdążyć wjechać przednim błotnikiem jako pierwszy).

    > Oczywiście nie do zastosowania w PL, bo wszyscy by
    > twierdzili, że byli pierwsi....

    Podobnie jak cofnięcie zostałoby "załatwione" kamerką.
    Szczęśliwie większość pojazdów mechanicznych ma resory, i jeśli
    moment dohamowania ma być krótki, to go widać :)

    > BTW: dziś zostałem obtrąbiony przez kretyna nadjeżdżającego
    > z mojej lewej na skrzyżowaniu równorzędnym.
    > Na szczęście samochód za mną się zatrzymał i przepuścił debila,
    > bo byłby dzwon. Nie wiem, co gość myślał

    Pewnie "nie mam ustąp to mam pierwszeństwo".
    Taka logika odwrotna, wykładająca się w miejscu w którym operacje
    na zbiorach różnią się od arytmetyki.
    Podobnie do "ludowego" rozumienia "widzę że pusto to jadę" :>
    (w wersji "nie widzę że coś jedzie to jadę" :P)

    pzdr, Gotfryd