    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 9 Mar 2016 00:17:57 +0100
    From: "G.S." <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Kto ma pierwszenstwo ........

    On Fri, 4 Mar 2016, Axel wrote:

    > A poważniej, to przydałby się przepis taki jak w Stanach - że przejeżdża
    > ten, kto pierwszy przyjechał.

    Dobrze pamiętam, że dotyczy to TYLKO przypadku, kiedy zainteresowani
    mają STOP? (w każdym innym przypadku oznaczałoby to "wyścig do śmierci"
    byleby zdążyć wjechać przednim błotnikiem jako pierwszy).

    > Oczywiście nie do zastosowania w PL, bo wszyscy by
    > twierdzili, że byli pierwsi....

    Podobnie jak cofnięcie zostałoby "załatwione" kamerką.
    Szczęśliwie większość pojazdów mechanicznych ma resory, i jeśli
    moment dohamowania ma być krótki, to go widać :)

    > BTW: dziś zostałem obtrąbiony przez kretyna nadjeżdżającego
    > z mojej lewej na skrzyżowaniu równorzędnym.
    > Na szczęście samochód za mną się zatrzymał i przepuścił debila,
    > bo byłby dzwon. Nie wiem, co gość myślał

    Pewnie "nie mam ustąp to mam pierwszeństwo".
    Taka logika odwrotna, wykładająca się w miejscu w którym operacje
    na zbiorach różnią się od arytmetyki.
    Podobnie do "ludowego" rozumienia "widzę że pusto to jadę" :>
    (w wersji "nie widzę że coś jedzie to jadę" :P)

    pzdr, Gotfryd