  • 31. Data: 2011-01-31 22:05:46
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Uncle Pete w <news:4d4721bc$1@news.home.net.pl>:

    > To was obu - Ciebie i kierującego pojazdem A - najlepiej byłoby wysłać
    > na powtórkę egzaminu na PJ ;)

    I? Są na egzaminie pytania z "krzyżówek" z warunkiem: "jeżeli B stoi gdy A
    wjechał już na skrzyżowanie"? OIDP to nie ma.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 32. Data: 2011-01-31 22:16:52
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Czyli wracamy do punktu wyjścia (czyli poziomu PoRD), bo w omawianym
    > przypadku A-7 nie oznacza ustąp jadącym z naprzeciwka...
    >
    > Dla przypomnienia: Definicja ustąpienia pierwszeństwa sie kłania [1], jeżeli
    > B stoi gdy A
    > wjechał już na skrzyżowanie, to B ma ustąpić pierwszeństwa (art. 25.1 nie ma
    > zastosowania, bo B nie jedzie)

    To Ty tak zadecydowałeś, że art. 25.1 przestaje działać, bo B się
    zatrzymał, czy masz może jakieś oparcie w PoRD?

    Piotr

  • 33. Data: 2011-01-31 22:28:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011 21:40:55 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    >"Pierwszeństwo ma ten, co ma autocasco!" ;)

    Przy dzisiejszych cenach niektorych pojazdow to nie obowiazuje :-)

    J.

  • 34. Data: 2011-01-31 22:32:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011 20:17:06 +0100, Lewis wrote:

    >A nad czym tu w ogóle rozmyślać. B jedzie nadal swoim pasem bo jak
    >mniemam przed nim zaczyna się bus pas albo parking, a pojazd A zmienia

    Przy takim malowaniu optowalbym ze B tez zmienia pas ruchu.
    Przejezdza przez przerywana linie ?

    Ale skoro obaj wjezdzaja na srodkowy pas, to pierwszenstwo ma B.

    >pas ruchu. To że banda frajerów przecina linie nie zwracając na to uwago
    >to ich problem, wymarzone miejsce na wyciąganie kasy ;)

    A jak jest zima ?

    J.

  • 35. Data: 2011-01-31 22:36:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Uncle Pete w <news:4d4726c8$1@news.home.net.pl>:

    > To Ty tak zadecydowałeś, że art. 25.1 przestaje działać, bo B się
    > zatrzymał, czy masz może jakieś oparcie w PoRD?

    Tak, tenże art. 25

    Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z
    kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

    Rozróżniasz "nadjeżdżający"/"jadący" od *zatrzymany"?

    Nie da się ustąpić pierwszeństwa czemuś co stoi, bo wynika to z PoRDowej
    definicji ustąpienia pierwszeństwa: stoi -- nie musi zmienić prędkości, żeby
    dalej stać... i czekać ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 36. Data: 2011-01-31 22:39:56
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-31 22:32, J.F. pisze:

    > Przy takim malowaniu optowalbym ze B tez zmienia pas ruchu.
    > Przejezdza przez przerywana linie ?
    >
    > Ale skoro obaj wjezdzaja na srodkowy pas, to pierwszenstwo ma B.

    Właśnie wg tego rysunku B jedzie ciągle swoim pasem, który omija nowo
    tworzący się BUS-pas, a pojazd A bezapelacyjnie zmienia pas ruchu ze
    swojego, który przesunął się w lewo. Jednakże słusznie zauważyłeś że
    gdyby obaj zmieniali pas jednocześnie to i tak ten z prawej ma
    pierwszeństwo.

    > A jak jest zima ?

    Nie jestem do końca pewien ale skoro nie widać wyznaczonych pasów z
    powodu zaniedbania nawierzchni drogi to jedziemy wg tych pionowych a
    jeżeli takowych też nie widać to nie zapier*alać i przepuszczać tego z
    prawej, zawsze :D

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 37. Data: 2011-02-01 10:56:51
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > błedne oznakowanie. B nie może wiedzieć jaki znak ma A

    A jakie to ma znaczenie?

  • 38. Data: 2011-02-01 11:02:44
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > to z PoRDowej
    > definicji ustąpienia pierwszeństwa: stoi -- nie musi

    Rozumując w Twój przewrotny sposób:
    na skrzyżowaniu z sygnalizacją z dwóch przeciwnych
    kierunków, zapala się zielone, ale ten z przeciwka rusza
    wolniej od Ciebie. Uważasz że skręcając w lewo masz
    pierwszeństwo przed nim, bo on stał jak Ty już ruszyłeś? I
    jak zajedziesz mu drogę a on wjedzie Ci w bok to będzie jego
    wina? :-))

  • 39. Data: 2011-02-01 13:02:39
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2011-01-31 21:53, 'Tom N' pisze:

    > A widzi, że B stoi, wjeżdża na skrzyżowanie... Więc YPB?

    Tak? No to jak już robimy sobie jaja, to załóżmy, że B ma też znak A-7 i
    oba pojazdy zatrzymały się aby przepuścić pojazd (nazwijmy go C),
    poruszający się po prostopadłej drodze z pierwszeństwem. Który z nich A
    czy B ma prawo przejechać pierwszy? Oba stoją, więc?
    Albo prościej: A i B mają znak B-20. Który ma pierwszeństwo? Ten który
    pierwszy ruszył? :-D
    Wracając do sytuacji z pytania: A powinien wiedzieć, że B w każdej
    chwili może ruszyć i wtedy będzie miał pierwszeństwo przed A gdyż jego
    ruszenie nie jest włączeniem się do ruchu w rozumieniu art. 17. PoRD.
    Próba przejechania przez A przed ruszającym B jest sytuacją, która
    właśnie mogłaby zmusić B do zmiany kierunku ruchu lub prędkości czyli
    nieustąpieniem pierwszeństwa.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 40. Data: 2011-02-01 13:02:58
    Temat: Odp: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: "Lewkas" <w...@d...pl>

    .

    > Nie da się ustąpić pierwszeństwa czemuś co stoi, bo wynika to z PoRDowej
    > definicji ustąpienia pierwszeństwa: stoi -- nie musi zmienić prędkości,
    > żeby
    > dalej stać... i czekać ;P

    Tutaj problem dla niektorych może występować nie w sytuacji kiedy B stoi
    przy znaku stop,
    tylko w sytuacji gdy obydwaj zderzyli się na środku skrzyżowania.
    Wtedy oczywiście winien jest A bo nie ustąpił pierwszeństwa.