  • 41. Data: 2011-02-01 13:03:39
    Temat: Odp: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: "Lewkas" <w...@d...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ii71rl$gqv$1@news.onet.pl...

    > A nad czym tu w ogóle rozmyślać. B jedzie nadal swoim pasem bo jak mniemam
    > przed nim zaczyna się bus pas albo parking, a pojazd A zmienia pas ruchu.

    Pasy sa wyraźnie wyznaczone liniami.
    B nie jedzie swoim pasem ruchu tylko zmienia pas. A też zmienia pas
    i w tym przypadku pierwszeństwo ma B zgodnie z PoRD art. 22 pkt 4.

  • 42. Data: 2011-02-01 13:30:56
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-01 13:03, Lewkas pisze:

> [...]
    > B nie jedzie swoim pasem ruchu tylko zmienia pas. A też zmienia pas
    > i w tym przypadku pierwszeństwo ma B zgodnie z PoRD art. 22 pkt 4.

    Wg mnie to początkowo pas którym jedzie B ma krótkie przerywane linie,
    później są one inne co sugerowałoby albo BUS pas albo parking i ten pas
    aby ominąć nowo powstały jest przesunięty w lewo, pas którym porusza się
    A ewidentnie ma kontynuacje lekko przesuniętą w lewo bez żadnej zmiany
    pasa..

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 43. Data: 2011-02-01 15:41:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011 22:39:56 +0100, Lewis wrote:

    >Właśnie wg tego rysunku B jedzie ciągle swoim pasem, który omija nowo
    >tworzący się BUS-pas,

    To powinno byc inaczej namalowane. Wyrazny odstep tej nowej linii
    umozliwiajacy jazde "swoim pasem" bez jej przekraczania, poprzeczna
    linia przerywana, lub skosna od kraweznika, sygnalizujaca ze ten nowy
    pas sie zaczyna, no i napis BUS.

    Tak jak teraz to sugeruje mi ze nowy pas startuje na srodku.

    >Nie jestem do końca pewien ale skoro nie widać wyznaczonych pasów z
    >powodu zaniedbania nawierzchni drogi to jedziemy wg tych pionowych a
    >jeżeli takowych też nie widać to nie zapier*alać i przepuszczać tego z
    >prawej, zawsze :D

    Przeciez moga byc wygiecia w duga strone, np koniec buspasa.

    Jedziemy prosto i potem do zarzadcy z pozwem ? :-)

    J.

  • 44. Data: 2011-02-01 20:14:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 18:55:43 +0000 (UTC), White Power napisał(a):

    > http://img408.imageshack.us/img408/4444/niewiemp.png
    >
    > Wydaje mi się że B ale czy dobrze myślę?

    B, obydwoje zmieniają pas, A ma obowiązek ustąpić.

    --
    ___________ (R)

  • 45. Data: 2011-02-01 20:15:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 20:52:58 +0100, Technolog napisał(a):

    > Podepnę się - co z taką sytuacją?
    > http://i.imgur.com/OZap3.png

    Jak to co/ Prawo jazdy (Twoje) w ramki i na ścianę....

    --
    ___________ (R)

  • 46. Data: 2011-02-01 20:44:24
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    R2r w <news:4d47f65e$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Tak? No to jak już robimy sobie jaja, to załóżmy, że B ma też znak A-7 i
    > oba pojazdy zatrzymały się aby przepuścić pojazd (nazwijmy go C),
    > poruszający się po prostopadłej drodze z pierwszeństwem. Który z nich A
    > czy B ma prawo przejechać pierwszy? Oba stoją, więc?

    Już nie pytasz o pierwszeństwo? No to proszę:

    A pierwszy wjechał, B nie ma prawa ruszyć i wjechać, skoro nie ma miejsca na
    kontynuowanie jazdy, bo jest tam A.

    > Albo prościej: A i B mają znak B-20. Który ma pierwszeństwo? Ten który
    > pierwszy ruszył? :-D

    Ten, który wjechał, gdy przeciwnik stał -- jak wyżej

    > Wracając do sytuacji z pytania: A powinien wiedzieć, że B w każdej
    > chwili może ruszyć i wtedy będzie miał pierwszeństwo przed A gdyż jego
    > ruszenie nie jest włączeniem się do ruchu w rozumieniu art. 17. PoRD.

    I znowu wracamy do definicji ustąpienia pierwszeństwa -- stał, nie ma komu
    ustępować -- gdyby A wjechał w bok B...

    > Próba przejechania przez A przed ruszającym B jest sytuacją, która
    > właśnie mogłaby zmusić B do zmiany kierunku ruchu lub prędkości czyli
    > nieustąpieniem pierwszeństwa.

    Czyżbym niewyraźnie pisał, że B stoi?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 47. Data: 2011-02-01 21:41:19
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2011-02-01 20:44, 'Tom N' pisze:
    > A pierwszy wjechał,
    Udowodnij że nie B.

    > Ten, który wjechał, gdy przeciwnik stał -- jak wyżej
    Bzdura!

    > I znowu wracamy do definicji ustąpienia pierwszeństwa -- stał, nie ma komu
    > ustępować -- gdyby A wjechał w bok B...
    Do kolizji na skrzyżowaniu może dojść jedynie gdy oba pojazdy nań
    wjechały więc nie cuduj. :-)

    > Czyżbym niewyraźnie pisał, że B stoi?

    Ale na jakiej podstawie tak piszesz?
    Zatrzymał się po czym ruszył. Wolno mu. Pojazd A się nie zatrzymywał bo
    nie musiał, ale z dwóch wjeżdżających na to skrzyżowanie właśnie jadący
    prosto czyli B ma pierwszeństwo. EOD.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 48. Data: 2011-02-01 22:05:59
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    R2r w <news:4d486fee$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Udowodnij że nie B.

    Ma udowadniać założenie, o którym jasno napisałem w pierwszej mojej
    wiadomości w tym wątku? Dziwny jakiś jesteś.

    > Bzdura!

    Czyli nie stał, pomimo, że stał?

    > Do kolizji na skrzyżowaniu może dojść jedynie gdy oba pojazdy nań
    > wjechały więc nie cuduj. :-)

    No i sam przyznajesz, że B stoi i kolizji być nie może ;P

    > Ale na jakiej podstawie tak piszesz?

    Już pisałem "Zatrzymał się, to niech stoi, aż będzie mógł wjechać bez
    zmuszania innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej
    zmiany prędkości "

    > Zatrzymał się po czym ruszył. Wolno mu.

    I dlaczego wyciąłeś o zakazie wjeżdżania gdy nie ma miejsca (B nie ma prawa
    ruszyć i wjechać, skoro nie ma miejsca na kontynuowanie jazdy) -- nie ma tam
    warunku, że gdy ma pierwszeństwo to zakaz nie obowiązuje

    > Pojazd A się nie zatrzymywał bo
    > nie musiał
    > EOD.

    No skoro sam przyznałeś, że A nie musiał się zatrzymać -- przy założeniu, że
    B stał i w związku z tym nie mógł wjechać... ;-D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 49. Data: 2011-02-01 22:31:47
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2011-02-01 22:05, 'Tom N' pisze:

    > Ma udowadniać założenie, o którym jasno napisałem w pierwszej mojej
    > wiadomości w tym wątku?
    Właśnie o to chodzi, że takie założenie jest bezpodstawne.

    > Dziwny jakiś jesteś.
    Popatrz na siebie...
    Koniecznie chcesz udowodnić bzdurę, a tego się zrobić nie da.

    > No i sam przyznajesz, że B stoi i kolizji być nie może ;P
    Nie. Nie "B stoi i kolizji być nie może" ale "Jeżeli B stoi to kolizji
    być nie może". To zasadnicza różnica gdyż jeżeli B już ruszył (a
    przypominam, że wolno mu i bezpodstawne jest Twoje założenie, że nie
    ruszył) całe Twoje dywagacje są pozbawione sensu.
    Zgodzisz się, że rozpatrywanie pierwszeństwa ma sens jedynie gdy oba
    samochody już wjeżdżają na skrzyżowanie? A w takiej sytuacji
    pierwszeństwo ma jadący na wprost przed skręcającym w lewo. Wszystko.

    > I dlaczego wyciąłeś o zakazie wjeżdżania gdy nie ma miejsca
    Bo za skrzyżowaniem ma miejsce na kontynuowanie jazdy a na skrzyżowaniu
    też ma dopóki skręcający nie wjedzie na jego pas ruchu, czego temu
    ostatniemu robić nie wolno, gdyż w ten sposób popełnia klasyczne
    nieustąpienie pierwszeństwa zmuszając jadącego na wprost do hamowania
    lub zmiany kierunku ruchu. Wystarczy Ci? Jak nie to to już Twój problem.

    > No skoro sam przyznałeś, że A nie musiał się zatrzymać -- przy założeniu, że
    > B stał i w związku z tym nie mógł wjechać...
    Mógł wjechać. Naprawdę nie chce mi się z Tobą tak gadać...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 50. Data: 2011-02-01 23:37:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    R2r w <news:4d487bc1$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Właśnie o to chodzi, że takie założenie jest bezpodstawne.

    Tak, założenie, że ktoś widząc znak STOP się nie zatrzymał, pomimo, że stał
    jest bezpodstawne...

    > Popatrz na siebie...

    Ja się kiedyś nie zatrzymałem widząc STOP i spędziłem chwilę na rozmowie z
    policjantami -- było miło -- juz tu opisywałem, możesz poszukać

> [...]
    > być nie może". To zasadnicza różnica gdyż jeżeli B już ruszył (a
    > przypominam, że wolno mu i bezpodstawne jest Twoje założenie, że nie

    Nie, ja założyłem, że stał, wyraźnie to podkreśliłem, wielokrotnie. Podobnie
    jak to, że nie wolno mu wjechać na skrzyżowanie gdy nie ma miejsca, bo jest
    tam ktoś inny

    > całe Twoje dywagacje są pozbawione sensu.

    Napisał ktoś, kto zmienia założenia tak, by jemu pasowały, gdy z nie potrafi
    odpowiedzieć na proste pytanie.

    > Zgodzisz się, że rozpatrywanie pierwszeństwa ma sens jedynie gdy oba
    > samochody już wjeżdżają na skrzyżowanie?
    > A w takiej sytuacji
    > pierwszeństwo ma jadący na wprost przed skręcającym w lewo.

    "A widzi, że B stoi" i znowu się ze mną zgadzasz, tylko nie chcesz tego
    przyjąc do świadomości

    Na "rondzie" też można pojechać w lewo:
    <http://www.youtube.com/watch?v=QhCN2m9Bzq4>

    --