  • 21. Data: 2011-01-31 21:41:02
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-31 21:32, White Power pisze:

    > Czyli mogę rozpocząć poszukiwanie chętnego do opłacenia robienia lewego boku:)
    > Dokładnie widać to miejsce na mapie (jeszcze stare malowanie):
    > http://tiny.pl/hcnw1 zachodnia strona mostu Grunwaldzkiego .

    W przypadku gdy jedziesz jako B jak najbardziej.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 22. Data: 2011-01-31 21:44:07
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Definicja ustąpienia pierwszeństwa sie kłania [1], jeżeli B stoi gdy A
    > wjechał już na skrzyżowanie, to B ma ustąpić pierwszeństwa (art. 25.1 nie ma
    > zastosowania, bo B nie jedzie)
    >
    > [1] powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego
    > do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego
    > - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku;

    Nie kłania się. A nie ma pierwszeństwa przed B, więc definicja
    ustąpienia pierwszeństwa nie ma tu nic do rzeczy. B, jeżeli włąduje się
    A w prawy bok, dostanie mandat za niezachowanie ostrożności, a nie za
    wymuszenie pierwszeństwa.

    Piotr

  • 23. Data: 2011-01-31 21:45:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Uncle Pete w <news:4d4719de$1@news.home.net.pl>:

    > B nie ma więc obowiązku
    > ustępowania pierwszeństwa A, ponieważ droga, którą się poruszają, nie ma
    > zmiany pierwszeństwa na tym skrzyżowaniu.

    Zatrzymał się, to niech stoi, aż będzie mógł wjechać bez zmuszania innego
    kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości
    ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 24. Data: 2011-01-31 21:49:07
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Zatrzymał się, to niech stoi, aż będzie mógł wjechać bez zmuszania innego
    > kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości
    > ;-)

    Powiedz mi, jaki masz samochód, abym miał się na baczności, kiedy Cię
    zobaczę :)))

    Piotr

  • 25. Data: 2011-01-31 21:49:44
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Uncle Pete w <news:4d471f1b$1@news.home.net.pl>:

    > Nie kłania się. A nie ma pierwszeństwa przed B

    Napiszesz oczywiście co to pierwszeństwo wykluczyło?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 26. Data: 2011-01-31 21:53:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    R2r w <news:4d471b2b$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>:

    > A jakie to ma znaczenie?
    > "Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    > obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    > pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo -
    > także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo."

    A widzi, że B stoi, wjeżdża na skrzyżowanie... Więc YPB?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 27. Data: 2011-01-31 21:53:49
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Napiszesz oczywiście co to pierwszeństwo wykluczyło?

    Bo oba samochody poruszają się po tej samej drodze? Znak B-20 nie
    oznacza "ustąp pierwszeństwa wszystkim pojazdom w polu widzenia".

    Piotr

  • 28. Data: 2011-01-31 21:54:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Uncle Pete w <news:4d472046$1@news.home.net.pl>:

    > Powiedz mi, jaki masz samochód, abym miał się na baczności, kiedy Cię
    > zobaczę :)))

    Jeżdżę walcem ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 29. Data: 2011-01-31 21:55:21
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > A widzi, że B stoi, wjeżdża na skrzyżowanie... Więc YPB?

    To was obu - Ciebie i kierującego pojazdem A - najlepiej byłoby wysłać
    na powtórkę egzaminu na PJ ;)

    Piotr

  • 30. Data: 2011-01-31 22:01:45
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Uncle Pete w <news:4d472160$1@news.home.net.pl>:

    > Bo oba samochody poruszają się po tej samej drodze?

    Nie -- porusza się tylko A -- B stoi.

    > Znak B-20 nie
    > oznacza "ustąp pierwszeństwa wszystkim pojazdom w polu widzenia".

    Czyli wracamy do punktu wyjścia (czyli poziomu PoRD), bo w omawianym
    przypadku A-7 nie oznacza ustąp jadącym z naprzeciwka...

    Dla przypomnienia: Definicja ustąpienia pierwszeństwa sie kłania [1], jeżeli