  • 11. Data: 2011-01-31 21:03:57
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 31.01.2011 21:01, masti pisze:
    > Dnia pięknego Mon, 31 Jan 2011 20:52:58 +0100 osobnik zwany Technolog
    > wystukał:
    > błedne oznakowanie. B nie może wiedzieć jaki znak ma A

    ?! Zdecydowanie wiedzą. Po to akurat te dwa znaki mają specyficzne kształty.

    S.

  • 12. Data: 2011-01-31 21:07:05
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-31, masti <g...@t...hell> wrote:

    > błedne oznakowanie. B nie może wiedzieć jaki znak ma A

    To jest akurat przykład z dwoma wyjątkowymi znakami - od drugiej strony
    też widać co to jest za znak.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 13. Data: 2011-01-31 21:21:46
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > błedne oznakowanie. B nie może wiedzieć jaki znak ma A

    Nie musi. IMHO oznakowanie jest w porządku, jest to skrzyżowanie z drogą
    z pierwszeństwem (która jest w poprzek, inaczej pod znakiem ustawiono by
    żółte tabliczki T-6), dla nadjeżdżających od góry coś zasłania
    widoczność, więc postawiono znak B-20. B nie ma więc obowiązku
    ustępowania pierwszeństwa A, ponieważ droga, którą się poruszają, nie ma
    zmiany pierwszeństwa na tym skrzyżowaniu.

    Piotr

  • 14. Data: 2011-01-31 21:25:01
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > ?! Zdecydowanie wiedzą. Po to akurat te dwa znaki mają specyficzne
    > kształty.

    To akurat nie ma znaczenia, ponieważ nic nie wskazuje na to, że droga z
    pierwszeństwem na tym skrzyżowaniu skręca (brak tabliczek T-6). Więc
    najpierw jedzie B, potem A.

    Piotr

  • 15. Data: 2011-01-31 21:27:24
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2011-01-31 21:01, masti pisze:
    > [...] B nie może wiedzieć jaki znak ma A

    A jakie to ma znaczenie?
    "Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo -
    także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo."

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 16. Data: 2011-01-31 21:29:09
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2011-01-31 21:25, Uncle Pete pisze:

    > To akurat nie ma znaczenia, ponieważ nic nie wskazuje na to, że droga z
    > pierwszeństwem na tym skrzyżowaniu skręca (brak tabliczek T-6). Więc
    > najpierw jedzie B, potem A.

    Dokładnie tak. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 17. Data: 2011-01-31 21:30:40
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Dokładnie tak. :-)

    Niektórzy chyba uważają, że znak B-20 oznacza "przepuść wszystkich" ;)

    Piotr

  • 18. Data: 2011-01-31 21:32:43
    Od: "White Power " <l...@W...gazeta.pl>

    Lewis <lewisa[tnij]@poczta.onet.pl> napisał(a):

    > A nad czym tu w ogóle rozmyślać. B jedzie nadal swoim pasem bo jak
    > mniemam przed nim zaczyna się bus pas albo parking, a pojazd A zmienia
    > pas ruchu. To że banda frajerów przecina linie nie zwracając na to uwago
    > to ich problem, wymarzone miejsce na wyciąganie kasy ;) W Białymstoku
    > teraz zrobili BUS pasy i jest identyczna sytuacja, jak przedstawiona na
    > rysunku, większość tnie na wprost nie zwracając na nic uwagi.

    Czyli mogę rozpocząć poszukiwanie chętnego do opłacenia robienia lewego boku:)
    Dokładnie widać to miejsce na mapie (jeszcze stare malowanie):
    http://tiny.pl/hcnw1 zachodnia strona mostu Grunwaldzkiego .

  • 19. Data: 2011-01-31 21:37:40
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Technolog w <news:9mzbpdiw5qc4.kxvdftrxby7b$.dlg@40tude.net>:

    > Podepnę się - co z taką sytuacją?
    > http://i.imgur.com/OZap3.png

    Definicja ustąpienia pierwszeństwa sie kłania [1], jeżeli B stoi gdy A
    wjechał już na skrzyżowanie, to B ma ustąpić pierwszeństwa (art. 25.1 nie ma
    zastosowania, bo B nie jedzie)

    [1] powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego
    do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego
    - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku;

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 20. Data: 2011-01-31 21:40:55
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-31 20:00, btn pisze:

    > Kto pierwszy, ten lepszy :)

    "Pierwszeństwo ma ten, co ma autocasco!" ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl