  • Data: 2011-09-07 09:27:07
    Temat: Re: Książka o fotografii ślubnej
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07.09.2011 11:15, Henry(k) wrote:

    > A na czym mają zarabiać? Na sprzęcie się już nie da - najbardziej
    > zaawansowana elektronika może być w Chinach produkowana masowo za
    > fistaszki.
    > Zostaje tylko treść. Nie narzekam - kupiłem tanio Kindla bo Amazon liczył
    > że zedrze na książkach, ale że nakarmiłem czytnik Gutenbergiem to Amazon
    > się nie obłowił.

    Problem w tym, że co chwila zmieniają się zasady. I odbierane są prawa
    nabyte. Prawa autorskie wygasły np do piosenki, to się je wydłuża i znów
    jest objęta prawami. Prawami intelektualnymi (takie coś dziwne) obejmuje
    się coraz więcej rzeczy i to idiotycznych. Np własnością intelektualną
    M. Jacksona było występowanie w jednej rękawiczce na scenie. To samo
    dzieje się w patentach, coraz bardziej idiotyczne patenty na coraz
    bardziej ogólne rzeczy. Próby ograniczenia użytku dozwolonego. Dobrym
    przykładem tego trendu jest to co się dzieje na rynku gier
    komputerowych, wszyscy wydawcy walczą o ograniczenie wtórnego obiegu. To
    samo będzie lada chwila z muzyką, filmami, książkami. Nie będziesz już
    kupował egzemplarza utworu, a prawo do jednorazowego skorzystania z
    egzemplarza utworu, w tym, że cena wejściowa będzie taka jak teraz za
    egzemplarz i dodatkowa kasa za każde następne skorzystanie.

    --
    http://szumofob.eu