  • 11. Data: 2019-07-30 21:15:06
    Temat: Re: Kryzys nadciąga
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:07317266-737c-4854-aca4-f299cb9112f5@go
    oglegroups.com...
    >Niektórzy dostawcy znikną np ZF bo kto potrzebuje skrzynię biegów w
    >elektryku ?
    >Wtryskiwacze Boscha ? Nie dziękuję też zbędne. Tąpnięcie będzie
    >konkretne i na bank odczuwalne dla wszystkich.

    A tak swoja droga ... ci co maja domek ogrzewany OO ... nie zrobia im
    malej elektrocieplowni dieslowskiej do garazu ?
    W garazu normy nie obowiazuja :-)

    J.

  • 12. Data: 2019-07-31 17:31:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-07-2019 o 20:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Nie wszyscy stosują planetarne.
    Hyundai/Kia mają normalne przekładnie w hybrydach i elektrykach,
    niektórzy stosują cvt.

  • 13. Data: 2019-07-31 20:37:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-07-31 o 17:31, Cavallino pisze:
    a.pl...

    > Nie wszyscy stosują planetarne.
    > Hyundai/Kia mają normalne przekładnie w hybrydach i elektrykach,
    > niektórzy stosują cvt.

    Odpowiadasz gościowi, którego masz w KF. Lipa.

    --
    MN

  • 14. Data: 2019-08-01 08:55:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Wednesday, July 31, 2019, 8:37:03 PM, you wrote:

    [...]

    > Odpowiadasz gościowi, którego masz w KF. Lipa.

    Sławek ma tak przepełniony KF, że mu przecieka.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2019-08-01 17:40:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Hello Marcin,
    >
    > Wednesday, July 31, 2019, 8:37:03 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Sławek ma tak przepełniony KF, że mu przecieka.

    Nie w tym przypadku - odpowiadałem Jarkowi.
    Źle tylko zacytowałem, wyciąłem linię za dużo.

  • 16. Data: 2019-08-01 18:34:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-08-01 o 17:40, Cavallino pisze:

    > Nie w tym przypadku - odpowiadałem Jarkowi.
    > Źle tylko zacytowałem, wyciąłem linię za dużo.

    W dodatku nawet nie wiesz, komu odpowiadasz. Starość nadciąga.
    O przekładniach planetarnych opowiadał gość z KFa.

    --
    MN

  • 17. Data: 2019-08-02 10:34:42
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-07-30 o 19:00, p...@g...com pisze:
    > Niektórzy dostawcy znikną np ZF bo kto potrzebuje skrzynię biegów w elektryku ?
    > Wtryskiwacze Boscha ? Nie dziękuję też zbędne. Tąpnięcie będzie konkretne i na bank
    odczuwalne dla wszystkich.

    Z jednej strony masz rację. Ale pojawią się nowi producenci silników,
    układów odzysku energii. Do tego najlepsze auta mają pompy ciepła
    (oszczędzają energię na klimatyzację) - to też ktoś musi wyprodukować.
    Ktoś zacznie produkować przydomowe stacje ładowania, pojawią się
    producenci wtyczek, odpowiednich przedłużaczy, itd.
    Ilu znasz producentów wtryskiwaczy? Bo ja dwóch - Delphi i Bosh. W
    dodatku dlaczego akurat w przyszłym roku miałoby nastąpić istotne
    ograniczenie ich produkcji? Przecież elektryki to ułamek procenta
    produkcji samochodów. No i do starych aut
    To nie jest tak, że nagle większość branży pójdzie z torbami - po prostu
    zaczną zarabiać inni. A wszystko będzie się dośc płynnie odbywało.
    T.

  • 18. Data: 2019-08-02 10:54:13
    Od: p...@g...com

    --To nie jest tak, że nagle większość branży pójdzie z torbami - po prostu
    zaczną zarabiać inni. A wszystko będzie się dośc płynnie odbywało.

    Inni nie mają fabryk w Europie. Auta elektryczne są dużo prostsze w budowie i
    zwolnienia w przemyśle samochodowym są nieuniknione, fakt 5% to nie dramat ale jak
    produkcja spadnie dwucyfrowo to żarty się skończą. Trzeba patrzeć na giełdy
    banksterzy pierwsi zaczynają krążyć nad padliną ;-)

  • 19. Data: 2019-08-02 10:56:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2019 10:34:42 +0200, T. napisał(a):
> [...]
    > układów odzysku energii. Do tego najlepsze auta mają pompy ciepła
    > (oszczędzają energię na klimatyzację) - to też ktoś musi wyprodukować.

    Tylko wiesz - to beda robic spece od klimatyzacji, a niekoniecznie ZF.

    Produkcja moze i podobna, ale ZF moze nie miec potrzebnych maszyn, ani
    doswiadczenia w projektowaniu.

> [...]
    > ograniczenie ich produkcji? Przecież elektryki to ułamek procenta
    > produkcji samochodów. No i do starych aut

    Na czesciach zamiennych dlugo nie pociagna, chyba ze zadbali 5 lat
    temu o rynek zbytu :-)

    W osobowych dieslach istotny spadek ... ale robia tez benzynowe :-)

    > To nie jest tak, że nagle większość branży pójdzie z torbami - po prostu
    > zaczną zarabiać inni. A wszystko będzie się dośc płynnie odbywało.

    Sprawdzic akcje ZF ... i sprzedac ? :-)
    Czy ZF sie plynnie przebranzowi, a kapital pozwoli im wyjsc na czolo
    nowej produkcji ?

    Orlen sie przygotowuje i inwestuje w elektrownie sloneczna i ladowarki
    :-)
    Lotos tez sie chwali, ze "elektryfikuje" A1 ...

    J.

  • 20. Data: 2019-08-02 11:03:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2019 01:54:13 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):

> [...]
    > produkcja spadnie dwucyfrowo to żarty się skończą. Trzeba patrzeć
    > na giełdy banksterzy pierwsi zaczynają krążyć nad padliną ;-)

    Przemku - na razie auta elekryczne sa duzo drozsze, to wiecej
    pracownikow mozna utrzymac :-)

    Ale fakt - niekoniecznie w starych fabrykach, czy w starych krajach.

    J.