    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kryzys
    Date: Mon, 22 Oct 2012 17:59:33 +0200

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    >I o to chodzi.
    >Bez tych nowych z salonu średnia wieku nadal będzie dramatycznie
    >rosnąć.

    Nie Cavallino - majac obecny doplyw starych aut z Niemiec, to nie
    bedzie rosnac.
    Po prostu nie oplaci sie naprawiac, skoro mozna sobie kupic nowsze,
    lepsze, choc ciagle 10-letnie.

    Natomiast proby utrudnienia importu faktycznie postarza auta w uzyciu
    :-)

    Tak czy inaczej - AL ma racje. Jak sie da ulge dla tych co zlomuja
    stare, to sie wcale nie da ulgi.
    Jedni by sobie kupili nowe, ale nie maja starego zloma na zbyciu,
    drudzy maja zloma, ale nie maja pieniedzy na nowe.
    Chociaz ... ja mysle ze u nas wiekszy procent jezdzi starym autem z
    wyboru, i w razie dobrej oferty mogliby sie przesiasc na nowe, ale
    doplata musiala by byc istotna. Takie 10k zl mogloby przekonac do
    dacii :-)
    Tylko co z tego bedzie krajowy przemysl mial ? Bo przekonac mnie do
    Pandy bedzie trudno, a w zasadzie mission impossible, za darmo moze
    wezme, ale na sprzedaz :-)
    I co to da w statystyce ? Jak nawet 10% przesiadzie sie ze starych na
    nowiutkie, to sredni wiek tylko o rok podskoczy :-)

    Prostszym zabiegiem moze byc uwolnienie przepisow i ulatwienie
    odliczen podatkowych dla aut firmowych.
    To od razu zaowocuje sprzedaza, tylko musieliby zdazyc w pazdzierniku
    uchwalic nowe przepisy :-)

    J.