-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Maciej Leszczynski <z...@j...cy>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
Date: Mon, 23 Aug 2010 20:44:11 +0000 (UTC)
Organization: rot13
Lines: 52
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
References: <i4l3jg$fd0$1@node1.news.atman.pl> <i4lge1$7ju$1@inews.gazeta.pl>
<i4m82l$hje$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<s...@d...wkurw.org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@d...wkurw.org>
<X...@1...0.0.1>
<4c72b5c6$0$22816$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-9-145.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1282596251 16941 81.190.9.145 (23 Aug 2010 20:44:11 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 23 Aug 2010 20:44:11 +0000 (UTC)
User-Agent: Xnews/5.04.25 Hamster/2.1.0.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305911
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote in
news:4c72b5c6$0$22816$65785112@news.neostrada.pl:
> Ale nie jest to też takie łatwe jak kupienie takiego auta zadbanego w
> słabej wersji silnikowej.
w takim razie kazdy hothatch to unikat, dodajac do tego wszelakie turbo 4x4 z drugiej
reki, czy tez golfa IV z
Niemiec po babci jezdzacej nim tylko w niedziele do kosciola
ilosc aut ze slabym silnikiem jest zdecydowanie wieksza, ale nawet tutaj kupno
zadbanego egz. jest sporym
wyzwaniem (podobny wiek jak "mocna" wersja)
> Ogromna większość hothatchy z tamtych czasów padły łupem
> wieś-tuningowców. Do tego są to relatywnie konie mechaniczne i w tej
> chwili głównie służą do palenia gumy pod remizami. O takich fanaberiach
> jak częsta wymiana oleju na dobry syntetyk co przebieg przewidziany
> przez producenta to w ogóle zapomnij.
to prawda, ale tyczy sie to rowniez "popularnych"" evo i sti
> I dlatego auta typu Civic VTi, Golf GTI, 205, Astra GSi itp. w stanie
> niedobitym to jednak unikaty.
wspomniane turbo 4x4 rowniez, dlatego ani vti ani crx-a nie uwazam za unikaty -
unikat to lancia delta
integrale, escort cosworth/sierra, nsx, z duzym "ewentualnie" honda integra
> Może nie ma to żadnej wielkiej wartości powiedzmy "muzealnej", ale to
> prostu jest ciężko.
zadbany egz. trzyma wysoka cene - taki drutowany jest do dostania za zdecydowanie
mniej, zreszta tyczy
sie to rowniez tych z silnikami 1.4
> A szkoda, bo to była w sumie złota era dla aut tego typu - projektowane
> pod kątem dobrej trakcji, a nie tylko odpychania się na prostej (jak to
> ma miejsce dzisiaj).
no nie do konca - te "stare" hothatche sa calkiem przyjemne jezeli chodzi o wrazenia
z jazdy, ale w
zetknieciu z nowa generacja nie daja w wiekszosci wypadkow rady - konstrukcyjnie
jednak istnieje miedzy
nimi przepasc (porownujac do civica type-r czy renault clio sport) i nie jest to
zasluga mocnego silnika
mialem okazji przejechac sie CRX-em przed modyfikacjami i po gruntownych przerobkach
- samochod
calkiem dobrze dawal sobie rade przed, ale z nowymi hothatchami (i to sprzed paru
lat) bylo mu ciezko
natomiast po przerobkach jezdzilo sie nim tak, ze glowe urywalo i nie pisze o jezdzie
na wprost -
tyle, ze modyfikacje pochlonely ponad 40kzl (zawieszenie, hamulce, silnik, szpera,
lekkie elementy
nadwozia) - ok, zgoda pewnie mozna bylo wlozyc mniej (ale czy zdecydowanie mniej?) i
jezdzilyby podobnie
jak nowe
w VTi jest lepiej, ale z type-r raczej nie powalczy (chyba ciezko by mu bylo nawet z
poprzednia generacja)
no i nie ma sie co czarowac, ze zadbany starszy egz. bedzie w stanie jak z fabryki -
bedzie mial swoj
przebieg i bedzie to dzialalo na jego niekorzysc (silnik, przeniesienie napedu)
> Dziś w zasadzie ostał się tylko Civic z tamtej linii, no i limitowane
> edycje typu Focus RS.
jeszcze Renault Clio i Megane, ktore podobno jezdza bardzo dobrze, golfem GTI tez bym
nie pogardzil
Następne wpisy z tego wątku
- 23.08.10 23:35 Robert Rędziak
- 23.08.10 23:36 Robert Rędziak
- 23.08.10 23:36 Robert Rędziak
- 23.08.10 23:36 Robert Rędziak
- 23.08.10 23:37 Robert Rędziak
- 23.08.10 23:37 Robert Rędziak
- 23.08.10 23:37 Robert Rędziak
- 23.08.10 23:37 Robert Rędziak
- 23.08.10 23:42 Robert Rędziak
- 23.08.10 23:44 Robert Rędziak
- 24.08.10 01:46 to
- 24.08.10 07:05 Cavallino
- 24.08.10 08:07 Andrzej Lawa
- 24.08.10 08:08 Andrzej Lawa
- 24.08.10 08:09 Andrzej Lawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=