  • Data: 2010-08-24 08:07:06
    Temat: Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.08.2010 16:14, Jakub Witkowski pisze:

    > I rower, i samochód muszą sobie postać na światłach.

    Nie muszą. Wystarczy jechać "z głową" a nie pędzić jak skrzyżowanie
    leminga z bykiem do czerwonego.

    > A jeśli twierdzisz że rowerem "do świateł można spokojnie dojeżdżać tak,
    > żeby dotrzeć do linii w chwili zapalenia się zielonego" to dokładnie
    > to samo dotyczy samochodu z tym zastrzeżeniem, że samochodem łatwiej.

    O'RLY?

    > Bo i światła są często projektowane tak aby to samochód nie musiał
    > się między nimi zatrzymywać, jak również z prostej przyczyny, że oba
    > pojazdy mogą zwolnić, ale samochód może dużo łatwiej podgonić, czyli
    > jako obiekt sterowany ma większą swobodę.

    Tylko że kierującym samochodami jakoś się to marnie udaje, a rowerzyści
    jakoś sobie radzą. M.in. dlatego, że debile pędzący samochodami do
    czerwonego potem mają potem problem z ruszeniem, a rowerzysta przemyka
    się między blokującymi start samochodami bez zatrzymywania.

    > Nie mam na ogół problemu z odnalezieniem mojego miejsca na parkingu,
    > bo zwykle pamiętam, gdzie ono jest. Chyba że poprzedniego dnia było
    > mocniej niż zwykle, ale wtedy nie jadę do pracy, proste.

    Fajnie, że masz gwarantowane miejsce parkingowe przy pracy. Fajnie, że
    inni mają służbowe samochody z szoferami, a nawet dyspozycyjne odrzutowce.

    Ale żadna ustawa tego nie gwarantuje.