eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKrótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
  • Data: 2010-08-23 22:44:11
    Temat: Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
    Od: Maciej Leszczynski <z...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote in
    news:4c72b5c6$0$22816$65785112@news.neostrada.pl:

    > Ale nie jest to też takie łatwe jak kupienie takiego auta zadbanego w
    > słabej wersji silnikowej.

    w takim razie kazdy hothatch to unikat, dodajac do tego wszelakie turbo 4x4 z drugiej
    reki, czy tez golfa IV z
    Niemiec po babci jezdzacej nim tylko w niedziele do kosciola
    ilosc aut ze slabym silnikiem jest zdecydowanie wieksza, ale nawet tutaj kupno
    zadbanego egz. jest sporym
    wyzwaniem (podobny wiek jak "mocna" wersja)

    > Ogromna większość hothatchy z tamtych czasów padły łupem
    > wieś-tuningowców. Do tego są to relatywnie konie mechaniczne i w tej
    > chwili głównie służą do palenia gumy pod remizami. O takich fanaberiach
    > jak częsta wymiana oleju na dobry syntetyk co przebieg przewidziany
    > przez producenta to w ogóle zapomnij.

    to prawda, ale tyczy sie to rowniez "popularnych"" evo i sti

    > I dlatego auta typu Civic VTi, Golf GTI, 205, Astra GSi itp. w stanie
    > niedobitym to jednak unikaty.

    wspomniane turbo 4x4 rowniez, dlatego ani vti ani crx-a nie uwazam za unikaty -
    unikat to lancia delta
    integrale, escort cosworth/sierra, nsx, z duzym "ewentualnie" honda integra

    > Może nie ma to żadnej wielkiej wartości powiedzmy "muzealnej", ale to
    > prostu jest ciężko.

    zadbany egz. trzyma wysoka cene - taki drutowany jest do dostania za zdecydowanie
    mniej, zreszta tyczy
    sie to rowniez tych z silnikami 1.4

    > A szkoda, bo to była w sumie złota era dla aut tego typu - projektowane
    > pod kątem dobrej trakcji, a nie tylko odpychania się na prostej (jak to
    > ma miejsce dzisiaj).

    no nie do konca - te "stare" hothatche sa calkiem przyjemne jezeli chodzi o wrazenia
    z jazdy, ale w
    zetknieciu z nowa generacja nie daja w wiekszosci wypadkow rady - konstrukcyjnie
    jednak istnieje miedzy
    nimi przepasc (porownujac do civica type-r czy renault clio sport) i nie jest to
    zasluga mocnego silnika
    mialem okazji przejechac sie CRX-em przed modyfikacjami i po gruntownych przerobkach
    - samochod
    calkiem dobrze dawal sobie rade przed, ale z nowymi hothatchami (i to sprzed paru
    lat) bylo mu ciezko
    natomiast po przerobkach jezdzilo sie nim tak, ze glowe urywalo i nie pisze o jezdzie
    na wprost -
    tyle, ze modyfikacje pochlonely ponad 40kzl (zawieszenie, hamulce, silnik, szpera,
    lekkie elementy
    nadwozia) - ok, zgoda pewnie mozna bylo wlozyc mniej (ale czy zdecydowanie mniej?) i
    jezdzilyby podobnie
    jak nowe
    w VTi jest lepiej, ale z type-r raczej nie powalczy (chyba ciezko by mu bylo nawet z
    poprzednia generacja)

    no i nie ma sie co czarowac, ze zadbany starszy egz. bedzie w stanie jak z fabryki -
    bedzie mial swoj
    przebieg i bedzie to dzialalo na jego niekorzysc (silnik, przeniesienie napedu)

    > Dziś w zasadzie ostał się tylko Civic z tamtej linii, no i limitowane
    > edycje typu Focus RS.

    jeszcze Renault Clio i Megane, ktore podobno jezdza bardzo dobrze, golfem GTI tez bym
    nie pogardzil

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: