eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKrólik i jego przyjacieleRe: Królik i jego przyjaciele
  • Data: 2020-02-27 19:16:45
    Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-02-27 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...
    >
    >> Tak, była z tym afera, że u nas nie wolno, a w Niemczech tak. Podobnie
    >> we Francji, ale nie pamiętam, w jakim mieście.
    >
    > Dajno jakies linki do zrodeł bo "czytałem ale nie pamietam" to takie
    > troche animkowo-kogutkowe...
    >

    Tu jest tekst trochę o Niemcach:
    Stocznie niemieckie, np. w Rostoku, po wpompowaniu w nie olbrzymich
    pieniędzy (posiadają kryte pochylnie), są drogie i nie znoszą
    konkurencji. Stąd polityka UE, wyniszczająca polskie stocznie. Komisarz
    Kroes, a także dyrektor Humber Drabbe dobrze wiedzą, że ograniczenie
    produkcji polskich stoczni, usprawiedliwiane pomocą państwa, która
    zakłóca konkurencję na unijnym rynku, jest stwierdzeniem-wytrychem
    mającym usankcjonować nieudzielenie tzw. pomocy publicznej, a tym samym
    uniemożliwić konkurencję polskim zakładom ze doinwestowanymi stoczniami
    UE. Nie jest więc przypadkiem, że przy tych samych światowych cenach
    statków morskich i podobnych cenach materiałów, maszyn i urządzeń,
    polscy stoczniowcy pracujący w stoczniach UE zarabiają wielokrotnie
    więcej niż zarabiali w Polsce.

    Przykładem interwencjonizmu UE (tak potępianego przez Unię w odniesieniu
    do Polski), tym razem w branży lotniczej, jest pomoc finansowa, jakiej
    kilka lat temu udzielono największemu francuskiemu koncernowi lotniczemu
    produkującemu samoloty AIRBUS, gdy firmie groziła upadłość, a tysiące
    ludzi znalazłoby się na bruku.

    Zielone światło dla Malty, czerwone dla nas

    Jednym z koronnych argumentów podnoszonych przez Unię Europejską jest
    kwestia wydajności, tyle że nie mówi się tego, w jaki sposób ta
    wydajność jest liczona. Nie ujawnia się także faktu, że produkcja jest
    rozkooperowana, tzn. gdy sekcje kadłubowe oraz całe kadłuby wykonywane
    są np. w bułgarskich, rumuńskich czy też polskich stoczniach (kiepsko
    płatna tzw. czarna robota) - to po dostawie ich do zachodnich armatorów,
    przy minimalnym własnym nakładzie pracy, wyposażano je do końca,
    uzyskując w ten sposób dużą wartość skumulowaną. Wartość ta odniesiona
    do niskiego nakładu pracy daje duży wskaźnik wydajności, rzekomo
    świadczący o lepszej wydajności pracy zatrudnionych tam pracowników
    (często polskich stoczniowców).

    Takie kraje UE jak Niemcy, Włochy i Malta pomagają swoim stoczniom. W
    Niemczech istnieje nawet grupa banków tzw. KG zajmująca się
    dofinansowaniem stoczni. Osoby fizyczne, kupując długi oraz akcje
    zadłużonych stoczni, dzięki temu uzyskują ulgi i umorzenia podatkowe.
    We Włoszech dopłaca się do budowy lokalnych promów pasażerskich. Nawet
    Malta uzyskała na 12 lat zgodę UE na dofinansowanie swoich stoczni.
    Polsce tego prawa nie dano.

    https://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/9683-uni
    a-europejska-doprowadza-do-upadlosci-polskie-stoczni
    e

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: