eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKrólik i jego przyjacieleRe: Królik i jego przyjaciele
  • Data: 2020-02-28 13:20:02
    Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-02-28 o 11:52, cef pisze:
    > W dniu 2020-02-26 o 17:35, T. pisze:
    >
    >> Ta fabryka jest prosta jak budowa cepa - po prostu hala. Wiekszym
    >> problemem jest wyposażenie linii transportowych, bo na nich wszystko
    >> jest oparte (cały montaż).
    >
    >> To naprawdę żadna filozofia zbudować taką halę i ją wyposażyć.
    >
    > Wyposażenie takiej hali to jest praca setek firm współpracujących,
    > różnych biur konstrukcyjnych, doświadczeń nad współgraniem
    > poszczególnych elementów czy zastosowanych materiałów, gdzie
    > doświadczenia zbierano latami.
    > I to kosztuje najwięcej i na to nie wyłoży pieniędzy byle kto.
    > Zwłaszcza w tak słabo się zapowiadającej finansowo branży samochodów
    > elektrycznych.
    > Oczywiście poskładać nie problem. Jest taka fabryka elektrycznie
    > zorientowana dla Daimlera (czyli nie jest to firma bez doświadczenia)  w
    > pobliżu Drezna gdzie prace nad fizycznym uruchomieniem produkcji trwały
    > kilkanaście lat. I nie chodzi o sam produkt (robią tam baterie) tylko
    > właśnie o zgranie linii i automatów - samego procesu przekładania
    > elementów z jednego miejsca na inne w odpowiednim czasie czyli coś co
    > wydaje Ci się żadną filozofią.

    No to Volkswagen był lepszy - poradzili sobie z budową fabryki w 23
    miesiące - w tej fabryce jest także odlewnia oraz montaż silników. Jak
    pisałem - pół roku wcześniej podjęto prace projektowe, zatem łącznie
    trwało to ok. 2,5 roku do uruchomienia znacznie bardziej skomplikowanej
    produkcji niż auta elektryczne.
    Wbrew pozorom - przynajmniej na montażu - nie widziałem żadnych
    automatów - to za duże elementy dla automatów. Jest tam trochę robotów,
    królują manipulatory i narzędzia pneumatyczne.
    Sam montaż nie wymaga jakiegoś specjalistycznego oprzyrządowania -
    mocuje się do fundamentów roboty, a do górnej konstrukcji/filarów -
    manipulatory. Taśma porusza się cały czas - wyjątkiem jest stanowisko
    montażu szyb, gdzie karoseria przystaje.
    Fabryka Tesli też powstała w 2 lata.
    I można zatrudnić - i pewnie tak będzie - doświadczone biura projektowe,
    żeby nie wynajdywać już wynalezionego. Dla VW system transportowy
    opracował Siemens. Jest np. w Polsce firma Transsystem, która projektuje
    linie transportowe dla motoryzacji - jest chyba znana bardziej za
    granicą niż u nas (bo ile fabryk motoryzacyjnych powstaje w Polsce?).
    I jeszcze jedno - coraz więcej przedsiębiorstw wynajmuje powierzchnie w
    centrach logistycznych - to tylko lekkie konstrukcje hal, a wyposażenie
    praktycznie żadne. I w takich warunkach się produkuje wiele przedmiotów,
    urządzeń. A przypominam - w przypadku samochodu mówimy raczej wyłącznie
    o montażu, a nie typowej produkcji z obróbką (np. skrawaniem). Wyjątkiem
    jest tłocznia, która wymaga odpowiednich fundamentów. Nawet lakiernia to
    boks pod namiotem z 2 robotami lub wanną do malowania zanurzeniowego.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: