eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Kretynizmy... (było DPF)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 403

  • 381. Data: 2015-04-07 09:57:23
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-04 o 18:04, yabba pisze:
    >
    >>>
    >>>
    >>
    >> Nie znam pierwszych automatów, ale jak tam bez powiązania z elektryka
    >> rozwiązano choćby samo uruchamianie pojazdu?
    >
    > Albo nie powiązano, albo powiązano mechanicznie dźwignię biegów ze
    > stacyjką. Dużo amerykańców ma wajchę przy kierownicy.
    >

    Fakt...


  • 382. Data: 2015-04-07 09:57:28
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-04 o 18:06, Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Fri, 3 Apr 2015, Trybun wrote:
    >
    >> W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze:
    >>> Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisał(a):
    >>>
    >>>> Generalnie dla tego kto naprawdę lubi jeździć to
    >>>> im mniej elektroniki tym lepiej, tak że te automaty,
    >>> Bylo mase automatow bez elektroniki. Czysta hydraulika i mechanika.
    >>
    >> No, nie bardzo sobie wyobrażam automat bez elektroniki...
    >
    > Sądzisz że dla Al Capone'a robili automaty na lampach?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Nic nie sadzę, nie mam pojęcia jaka skrzynie biegów były w autach Capone.


  • 383. Data: 2015-04-07 10:59:32
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-04-04 o 17:49, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 04 Apr 2015 16:30:15 +0200, T. napisał(a):
    >> W dniu 2015-04-04 o 13:13, Marcin N pisze:
    >>> W dniu 2015-04-03 o 10:38, T. pisze:
    >>>> Kolejna zaleta - czasem, zwłaszcza z większym obciążeniem, zdarza się,
    >>>> że w manualu silnik zgaśnie przy ruszaniu. W automacie też może się
    >>>> zdarzyć, ale zdecydowanie rzadziej.
    >>>
    >>> A to ciekawe. Jakim cudem automat może zgasnąć przy ruszaniu? Automat
    >>> nie zgaśnie nawet gdy samochód stoi więc gdy rusza - tym bardziej.
    >>>
    >> No udało mi się to ze 2 razy w ciągu 8 lat. Zimny silnik, podjazd pod
    >> krawężnik, za dużo gazu. Widać jestem miszczem :-)
    >
    > To ten ford ze zrobotyzowana skrzynia ?
    > Widac mozliwe, w klasycznym amerykanskim automacie bym sie zdziwil.
    >
    >
    > J.
    >
    Klasyczna amerykańska hydrauliczna :-)
    Czas na zdziwienie... :-)
    T.


  • 384. Data: 2015-04-07 11:07:54
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-07 o 10:59, T. pisze:
    >>
    > Klasyczna amerykańska hydrauliczna :-)
    > Czas na zdziwienie... :-)

    Mnie też to niezwykle dziwi. Zgaśnięcie silnika w klasycznym
    hydrokinetycznym automacie wydaje się technicznie niemożliwe.

    --
    MN


  • 385. Data: 2015-04-07 11:18:46
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:55239c74$0$15670$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2015-04-04 o 17:49, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 04 Apr 2015 16:30:15 +0200, T. napisał(a):
    >>>> A to ciekawe. Jakim cudem automat może zgasnąć przy ruszaniu?
    >>>> Automat
    >>>> nie zgaśnie nawet gdy samochód stoi więc gdy rusza - tym
    >>>> bardziej.
    >>>
    >>> No udało mi się to ze 2 razy w ciągu 8 lat. Zimny silnik, podjazd
    >>> pod
    >>> krawężnik, za dużo gazu. Widać jestem miszczem :-)
    >
    >> To ten ford ze zrobotyzowana skrzynia ?
    >> Widac mozliwe, w klasycznym amerykanskim automacie bym sie zdziwil.
    >
    >Klasyczna amerykańska hydrauliczna :-)
    >Czas na zdziwienie... :-)

    Jesli to jest europejskie mondeo, z 2005, z 5-biegowa skrzynia
    automatyczna, z mozliwoscia zmiany tych 5 biegow recznie
    (sekwencyjnie), to wydaje mi sie, ze to jest skrzynia zrobotyzowana.
    I czy ma sprzeglo hydrauliczne to nie wiem ...

    J.


  • 386. Data: 2015-04-07 11:49:56
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-03 o 10:40, T. pisze:
    > W dniu 2015-03-31 o 17:53, A.L. pisze:
    >> (...)
    >>
    >> Widac znasz rozwiazania z lat 50. Dzisiaj jest deko inaczej. Komputer
    >> patrzy nie tylko jak gleboko wcisniety jest pedal gazu, ale jak szybko
    >> zostal wcisniety. "Danie po gazie" skutkuje przelaczeniem na nizszy
    >> bieg. Dostaje sie "kopa". Nijakiego opoznienia nie ma.
    >>
    >> Tak w ogole, to bym proponowal abys nie wypowiadal sie o rzeczach o
    >> ktorych masz male pojecia. Pojezdzij sobie tak z pol roku samochodem z
    >> PRAWDIWYM automatem (hudrauliczne spzreglo)
    >
    > A co to za wynalazek?
    > W prawdziwych hydraulicznych skrzyniach nijakiego "hydraulicznego
    > sprzęgła" nie ma.
    >

    Chyba nie wiesz, o czym piszesz.
    Widziałeś skrzynię w środku?

    Najczęściej są 2 sprzęgła:

    1/ konwerter, który jest rodzajem sprzęgła olejowego

    2/ sprzęgło zamykające (spinające na sztywno) konwerter na najwyższym
    lub też wyższych biegach, celem uniknięcia strat z uślizgu konwertera.
    To sprzęgło nazywa się w literaturze amerykańskiej najczęściej "latch".


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 387. Data: 2015-04-07 12:00:54
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    >>> Ale po co, skoro mam ochotę odpowiedzieć na jedno konkretne zdanie,
    >>> a wcale nie brać udziału w dyskusji o idiotycznym pomyśle?
    >>>
    >> No to pisze, ze wtedy warto zaznaczyc ze jest to OT a nie kontynuować
    >> dyskusję jakby to było "w temacie".
    >
    > Sam pomysł osobnego prawka na automat już też był OT, a jakoś nie
    > zaznaczałeś tego w swoim postach.
    >
    Odnoga watku który idzie w innym kierunku niz pierowtnie a typowy OT to
    jednak coś innego.
    >
    >> Twoja ocena jakosci pomyłu nie ma tu nic do rzeczy,
    >
    > Twoje chciejstwo połączone z nieumiejętnością cytowania i
    > niezrozumieniem zasad tym bardziej nie.
    >
    A twoja przykrótka grzywka tym bardziej...

    >>>> Ale skoro kontekst i temat wątku nie jest wazny to zaczynam widziec
    >>>> Twoje odpowiedzi w innym swietle.
    >>>
    >>> Wreszcie.
    >>>
    >> Ale to nie jest dla Ciebie pozytywna ocena...
    >
    > Czyli tak naprawdę jest pozytywna, bo u Was kapeluszy jest wszystko na
    > opak. Więc im bardziej kapelusz źle coś ocenia tym jest to lepsze i
    > vice versa.

    Nie lubie cie... ;-)


  • 388. Data: 2015-04-07 17:55:00
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 11:18 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:


    >
    > Jesli to jest europejskie mondeo, z 2005, z 5-biegowa skrzynia
    > automatyczna, z mozliwoscia zmiany tych 5 biegow recznie (sekwencyjnie),
    > to wydaje mi sie, ze to jest skrzynia zrobotyzowana.
    > I czy ma sprzeglo hydrauliczne to nie wiem ...

    Nie wiem jaka skrzynia jest w tym mondeo, ale ja w normalnym automacie mam
    tryb sekwencyjny i tryb manualny. Czyli mogę w trybie D zmieniać biegi
    manetkami przy kierownicy (sekwencyjnie), mogę też przejść całkowicie na
    sterowanie ręczne (tryb M) i tymi samymi łopatkami zmieniać biegi jak w
    zwykłym manualu. Jak w trybie M wbiję np. "3" - auto cały czas trzyma
    trzeci bieg bez względu na obroty - aż do zatrzymania, wtedy samo
    zredukuje do 1.
    W trybie M mam dostępne wszystkie 6 biegów - na upartego można jeździć nie
    używając trybu D - nawet RadosławF byłby zadowolony :-)

    TG


  • 389. Data: 2015-04-08 10:18:19
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-07 o 17:55, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>
    >> Jesli to jest europejskie mondeo, z 2005, z 5-biegowa skrzynia
    >> automatyczna, z mozliwoscia zmiany tych 5 biegow recznie
    >> (sekwencyjnie), to wydaje mi sie, ze to jest skrzynia zrobotyzowana.
    >> I czy ma sprzeglo hydrauliczne to nie wiem ...
    >
    > Nie wiem jaka skrzynia jest w tym mondeo, ale ja w normalnym automacie
    > mam tryb sekwencyjny i tryb manualny. Czyli mogę w trybie D zmieniać
    > biegi manetkami przy kierownicy (sekwencyjnie), mogę też przejść
    > całkowicie na sterowanie ręczne (tryb M) i tymi samymi łopatkami
    > zmieniać biegi jak w zwykłym manualu. Jak w trybie M wbiję np. "3" -
    > auto cały czas trzyma trzeci bieg bez względu na obroty - aż do
    > zatrzymania, wtedy samo zredukuje do 1.
    > W trybie M mam dostępne wszystkie 6 biegów - na upartego można jeździć
    > nie używając trybu D - nawet RadosławF byłby zadowolony :-)
    >
    Nie był bym.
    Łopatkami to niech sobie biegi zmieniają w formule pierwszej.
    :-)


    Pozdrawiam


  • 390. Data: 2015-04-12 22:28:47
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2015-03-29 19:58, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:03:14 +0200, Marek napisał(a):
    >> On Sun, 29 Mar 2015 16:56:51 +0200, Tomasz Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com>
    wrote:
    >>> Kiedyś proponowałem, żeby
    >>> skonstruować taką skrzynię manualną, żeby 1 i R przechodziły przez
    >>> przetwornik hydrokinetyczny. Wówczas w korku byłoby jak na automacie, a
    >>> na wyższych biegach jak w manualu.
    >> A pytanie do czerpiących przyjemność z przekładania - czy kompromis w
    >> postaci tiptronic czy inny mający +- uznają czy to też niekoszerne?
    >
    > trzeba by pojezdzic, ale wiesz - reka wytrenowanym ruchem idzie do
    > dzwigni ... a tam ukradli :-)

    U niektórych producentów było sterowanie +- tą samą dźwignią co wybór
    RND w tradycyjnym miejscu gałki.

    Problem z tiptronicami jest taki, że to zazwyczaj ma czas reakcji jak
    automat, ale niewątpliwie da się zrobić porządnie. No i brak sprzęgła
    jednak boli, nawet przy głupim dojeżdżaniu do świateł. Brak hamowania
    silnikiem też.

strony : 1 ... 20 ... 30 ... 38 . [ 39 ] . 40 . 41


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: