  • 261. Data: 2015-04-02 14:22:33
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-02 o 13:58, yabba pisze:
    > Moja "nowa" Xsara z 2003 roku zazębia R przy lekkim toczeniu się do
    > przodu. Jeszcze nie przyzwyczaiłem się do przestrzegania tych wszystkich
    > obrzędów przy obchodzeniu się z automatami. :)

    Nic w tym złego.

    --
    MN

  • 262. Data: 2015-04-02 14:42:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 2 Apr 2015 13:58:12 +0200, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
> [...]
    przodu.
    > Jeszcze nie przyzwyczaiłem się do przestrzegania tych wszystkich

    Uważaj, kolega Navarą cofał a później wyrzucił D jak jeszcze się
    toczył do tyłu.
    Efekt taki, że od października nie mogą mu tej skrzyni doprowadzić do
    poprawnego działania.

    --
    Marek

  • 263. Data: 2015-04-02 14:42:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-04-02 o 13:22, J.F. pisze:
    > A skrzynie ze sprzeglem hydrokinetycznym powinny byc na to dosc odporne.

    Akurat sprzęgłu, to żadnemu, ani ciernemu, ani hydrokinetycznemu nie są
    groźne zmiany biegu na wsteczny przy jeździe do przodu. To elementy
    skrzyń biegów są wrażliwe na takie sztuczki.

  • 264. Data: 2015-04-02 14:50:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-02 o 01:28, masti pisze:

    > enumeratywnie poproszę :)

    Za długo by trwało siedzenie i przepisywanie. :-)

    > ze Stanów oczywiście. Chcesz?bo na wydaniu jest :)

    Jak z manualem to jaka cena, przebieg, wiek i gdzie go można
    obejrzeć. Jak automat to dziękuje.

    Pozdrawiam

  • 265. Data: 2015-04-02 14:55:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości

    >Raczej zazębi po raz ostatni. Im starszy automat tym mniejsza szansa
    >na taki czujnik.

    ejze, mamy 21 wiek.
    Jestem pewien ze od 1950 wielu wrzucilo wsteczny, czy przez pomylke
    czy celowo, ktos wrzucil wsteczny i skrzynia musi to przezyc.
    Podejrzewam ze nawet pierwszy konstruktor to przewidzial.

    >Moja "nowa" Xsara z 2003 roku zazębia R przy lekkim toczeniu się do
    >przodu. Jeszcze nie przyzwyczaiłem się do przestrzegania tych
    >wszystkich obrzędów przy obchodzeniu się z automatami. :)

    To jej moze nie przeszkadzac po prostu.

    >Dlaczego?
    Przyjdzie sie krecic w przeciwne strony, to sie moga krecic. Olej sie
    troche podgrzeje.

    J.

  • 266. Data: 2015-04-02 14:57:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości
    W dniu .04.2015 o 13:22 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    >Na D nie stoczy się do tyłu, skrzynia nie pozwoli. Powoli ruszy lub
    >co najwyżej będzie stał miejscu.

    No to pod wieksza gorke. Skoro sila pociagowa taka niewielka, to i
    stoczyc sie musi :-)

    J.

  • 267. Data: 2015-04-02 15:00:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-02 o 07:04, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > oleju w silniku. W niektórych markach można to podobno robić już co
    > 30-50kkm chociaż ten sam silnik w poprzednim modelu miał zalecaną
    > wymianę co 15-20kkm (zalecany olej oczywiście ten sam).
    > Czy to cię odstrasza od używania silnika w aucie? :-)
    > Robią tak ze względu na marketing: "u nas tańsza eksploatacja".
    > Do przebiegu 200kkm taki silnik "tanio" serwisowany i tak pojeździ bez
    > problemu. Tak samo jest z automatami. Bez zaglądania do nich spokojnie
    > zrobią te 200-250kkm. Tyle wg. producenta wystarczy :-)
    > W PL niestety większość aut zaczyna wtedy swoje drugie życie....

    I ty też masz o to pretensję do mieszkających w tym kraju ?

    > Na siłę przedstawiasz argumenty na to jakie te automaty są do du...py,
    > niepełnowartościowe a kierowcy całe życie jeżdżący tylko automatami to
    > wg Ciebie niemoty.

    Albo mnie z kimś pomyliłeś albo zaczynasz dyskutować z tym co sobie
    wyobraziłeś że napisałem. Twierdziłem że zrobienie PJ tylko na automaty
    jest błędem. I napisałem dlaczego. I nie twierdziłem że posiadacze
    automatów to niemoty, chodź twierdziłem że jak ktoś ma trudności
    z opanowaniem pojazdu to akurat automat mu to ułatwi.

    > Wczoraj byłem świadkiem jak znajoma (65l+) jeżdżąca od 30 lat tylko
    > automatem wsiadła do nowego suwa z "manualem". Nie było jednak żadnych
    > fajerwerków - wsiadła i spokojnie pojechała.

    A ja byłem świadkiem jak kierownik automatu wjechał na parkingu
    w zaparkowane auto. Jak twierdził "pedały mu się pomyliły".
    Tylko że to niczego nie dowodzi.
    Znam speców którzy pojadą wszystkim co dostaną i przez trzydzieści
    lat nawet obcierki nie mieli a znam i takich których za kierownicę
    własna małżonka nie wpuszcza "bo znowu coś uszkodzi".

    Pozdrawiam

  • 268. Data: 2015-04-02 15:07:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > do tyłu.
    > Efekt taki, że od października nie mogą mu tej skrzyni doprowadzić do

    To mamy dwie sprzeczne opinie: Twoją i Marcina N.

    Instrukcja zabrania zmian D-R bez stania w miejscu.
    Mechanik od automatów też to odradza, jeśli nie chcę być jego częstym
    klientem.

    Trzeba kupić nówkę sztukę, jeździć bez przestrzegania tych zasad i sprawdzić
    po jakim przebiegu się rozwali.

    :))

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 269. Data: 2015-04-02 15:10:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-02 o 01:00, Budzik pisze:

    > to sobie dorobisz na manuala.

    Już pracujesz, nie ma czasu na kursy i egzaminy.

    > A byc moze juz bedziesz miał, bo zrobiłęs wczesniej.
    > Albo powiesz, ze mozesz dla nich pracowac pod warunkiem, ze dostaniesz
    > automata.

    To się dowiesz że nie będziesz pracował bo automatów nie mają.
    Naprawdę warto z powodu niepełnowartościowego PJ stracić pracę
    jeszcze przed jej rozpoczęciem ?

    > Bywa. Robiąc PJ na automata musisz miec tego swiadomosc.

    Powinieneś. Jak czytam co odpisujecie to wygląda że większość
    z was dopiero teraz o tym przeczytała.

    > Tragedia. Tylko sie pochlastać.

    W sytuacji kiedy musisz coś szybko przewieźć do innego miasta
    to faktycznie może być tragedia. Taksówka będzie kosztowna.

    > Ale czy ktos mówi ze to ma być rozwiazanie dla wszystkich?

    Mądry człowiek skoro już robi PJ to powinien zadbać aby nie
    było w nim ograniczeń. Dopisek "tylko na automaty" jest
    ewidentnym ograniczeniem.

    :-)

    Pozdrawiam

  • 270. Data: 2015-04-02 15:21:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > Za długo by trwało siedzenie i przepisywanie. :-)

    a widzisz :)

    > Jak z manualem to jaka cena, przebieg, wiek i gdzie go można
    > obejrzeć. Jak automat to dziękuje.

    oczywiście, ze z automatem :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl