  • 251. Data: 2015-04-02 11:38:41
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:551cf7c9$0$15672$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Maluchem, maluchem ... nie pamietam, ale moze byc trudno.
    > Slaby silnik, doze obciazenie osi napedzanej ..

    Trudno, ale nie niemożliwe.
    Mam kolegę, który rowerem (składakiem) ruszał z piskiem. :))

    > Ciekawe.
    > Slaby ten automat, czy elektronika dobrze reguluje ?

    Rusza od obrotów biegu jałowego, więc siły za wielkiej nie ma.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 252. Data: 2015-04-02 11:53:03
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Wednesday, April 1, 2015 at 11:31:52 PM UTC+10, J.F. wrote:

    > A jakis film czy zdjecia zniszczonej skrzyni a nie ogolniki ?
    >
    > Pogromcy mitow testowali hamowanie wstecznym biegiem, i wyszlo zgodnie
    > z oczekiwaniami:
    > a) w automacie daje sie przestawic na R, ale zadnego efektu to nie
    > daje.
    > b) w manualu nie daje sie wstecznego wrzucic.

    Wpisz zapytanie do Google i znajdziesz sporo informacji o tym, ze "wykolysanie"
    automatu z dziury to kiepski pomysl. Co tylko chcesz, od warsztatow zajmujacych sie
    skrzyniami:
    "Don't rock your car to get it unstuck. The excessive heat caused by this can burn
    out your transmission very quickly. Dig it out or have it towed. You'll save money."
    (http://www.carchex.com/informationcenter/goss-garag
    e/spinning-is-deadly/, http://www.guaranteedtrans.com/faq-transmission.php,
    http://www.mrtransmissionofmarietta.com/transmission
    info/donotdo.html, http://www.findatrans.com/7-transmission-tips/),

    poprzez filmy na YT
    http://youtu.be/3Vb0k1ffUoQ,

    po wypowiedzi uzytkownikow ktorzy skrzynie w ten sposob zapsuli:
    "We had a lot of snow in Ohio last winter. Our 1997 GMC Safari van got stuck in the
    snow on a couple of occasions. To get it out, I rocked it back and forth by slamming
    the transmission from drive-to-reverse-to-drive-to-reverse etc. (I'm sure you've seen
    this done before.)
    Bad Idea. Bad Idea.
    Yea, I eventually got it unstuck. But a month later the transmission self destructed.
    I am now $2000 poorer. :( :( :("
    (http://boards.straightdope.com/sdmb/archive/index.p
    hp/t-231857.html).

    > Ale tak dla rownowagi - ile spalonych sprzegiel doswiadczyliscie ? :-)

    Calkiem spalone? 0. Ale kilka przypalonych :)
    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    https://picasaweb.google.com/iguan007

  • 253. Data: 2015-04-02 12:27:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Trudno, ale nie niemożliwe.
    >Mam kolegę, który rowerem (składakiem) ruszał z piskiem. :))

    No ba ...
    https://www.youtube.com/watch?v=M0WZPon4vWY

    Ale w maluchu sie nie pochylisz aby odciazyc tylne kolo ...

    >Rusza od obrotów biegu jałowego, więc siły za wielkiej nie ma.

    Ale po chwili obroty powinny byc juz wysokie i moment tez ...

    J.

  • 254. Data: 2015-04-02 12:29:13
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    ith-an-automatic-transmission/
    troy-your-transmission

> [...]
    > oczekiwaniami:
    > a) w automacie daje sie przestawic na R, ale zadnego efektu to nie daje.

    Natychmiastowego efektu nie ma, ale masz dwa miesiące na uzbieranie funduszy
    na naprawę skrzyni. Nawet instrukcje obsługi samochodów zabraniają wrzucania
    R nawet jak samochód ledwo co się toczy.

    > b) w manualu nie daje sie wstecznego wrzucic.

    Za słabi w ręcach byli. :))

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 255. Data: 2015-04-02 12:35:04
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > Ale w maluchu sie nie pochylisz aby odciazyc tylne kolo ...

    > Ale po chwili obroty powinny byc juz wysokie i moment tez ...

    I prędkość też już za wysoka. Po za tym automat z definicji tak "gumowato"
    przenosi napęd na koła i konie mechaniczne uciekają. Mam cały czas wrażenie
    jechania na półsprzęgle.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 256. Data: 2015-04-02 13:22:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Natychmiastowego efektu nie ma, ale masz dwa miesiące na uzbieranie
    >funduszy na naprawę skrzyni. Nawet instrukcje obsługi samochodów
    >zabraniają wrzucania R nawet jak samochód ledwo co się toczy.

    Oni testowali przy 100km/h :-)
    Spodziewam sie, ze tam po prostu jest jakis czujnik zatrzymania i
    automat tak naprawde nie zazebi wstecznego, poki sie nie zatrzyma.

    A skrzynie ze sprzeglem hydrokinetycznym powinny byc na to dosc
    odporne.

    Hm ... rysuje mi sie mozliwy problem/blad w algorytmie,
    koledzy z automatami - sprawdzcie moze - podjezdzamy na D pod
    niewielka gorke, hamujemy, zatrzymujemy, puszczamy hamulec, czekamy
    az auto sie zacznie staczac do tylu ... i mamy ochote jechac dalej do
    tylu, wiec przestawiamy na R i dodajemy gazu ...

    >Za słabi w ręcach byli. :))

    Mocny dzwignie zlamie, a nie wrzuci :-)

    J.

  • 257. Data: 2015-04-02 13:27:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-01 12:34, Hinek wrote:

    > Taki mały guziczek włączający tryb sport trzeba było nacisnąć...
    > I przełączyć na benzynę z gazu :)

    Z ciekawości - co ci dobrze zrobiona instalacja LPG przeszkadza w
    wyprzedzaniu (załóżmy, że 4 generacji)? Bo mi przeszkadza (ostatnio), że
    przełącza się na benzynę, znakiem tego reduktor trzeba wymienić.

    Shrek

  • 258. Data: 2015-04-02 13:49:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 13:22 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > gorke, hamujemy, zatrzymujemy, puszczamy hamulec, czekamy az auto sie
    > zacznie staczac do tylu ... i mamy ochote jechac dalej do tylu, wiec

    Na D nie stoczy się do tyłu, skrzynia nie pozwoli. Powoli ruszy lub co
    najwyżej będzie stał miejscu.

    TG

  • 259. Data: 2015-04-02 13:55:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 13:49 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Na D nie stoczy się do tyłu, skrzynia nie pozwoli. Powoli ruszy lub co
    > najwyżej będzie stał miejscu.

    Przynajmniej u mnie tak jest. Jak górka stroma - stoi (po odpuszczeniu
    hamulców), jak bardziej płaska - powili czołga się do przodu.
    Jak automat "zużyty" to i na płaskim nie ciągnie przy zapiętym D.

    TG

  • 260. Data: 2015-04-02 13:58:12
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Oni testowali przy 100km/h :-)
    > Spodziewam sie, ze tam po prostu jest jakis czujnik zatrzymania i automat
    > tak naprawde nie zazebi wstecznego, poki sie nie zatrzyma.

    Raczej zazębi po raz ostatni. Im starszy automat tym mniejsza szansa na taki
    czujnik.
    Moja "nowa" Xsara z 2003 roku zazębia R przy lekkim toczeniu się do przodu.
    Jeszcze nie przyzwyczaiłem się do przestrzegania tych wszystkich obrzędów
    przy obchodzeniu się z automatami. :)

    > A skrzynie ze sprzeglem hydrokinetycznym powinny byc na to dosc odporne.

    Dlaczego?