  • Data: 2015-03-31 18:17:54
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .03.2015 o 16:42 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Tak i to poważne.
    > W momencie wyprzedzania na naszych drogach (dwu kierunkowych)
    > automat jest najgorszym możliwym rozwiązaniem.
    > Wiem że są automaty z możliwością ręcznej zmiany, tyle
    > że jest ich na tyle mało że chyba mogę je pominąć.

    Nie wiem jakimi automatami jeździłeś - ale pieprzysz głupoty. Współczesny
    automat (nie zrobotyzowane gó...no) zrobi to zdecydowanie lepiej niż
    99,95% kierowców. Rzadko który kierowca redukuje o 2-3 biegi w dół przy
    100-120 km/h. automat robi to zawsze gdy go o to poproszę - wcisnę mocno
    i szybko pedał gazu.
    W chwili gdy Ty wciśniesz sprzęgło ja mam już zapięty o 2 numery niższy
    bieg i jestem w połowie wyprzedzania.
    Identycznie jest z włączaniem się do ruchu na rozbiegówkach autostradowych
    - wciskam pedał gazu w podłogę i wskakuję płynnie w połowie rozbiegu
    między samochody jadące 120-130km/h.

    Jeśli nie mówimy/piszemy o sporcie/jazdach terenowych to takie dyskusje
    mają taki sam sens jak te nad wyższością auta bez klimy nad tymi z klimą
    (bo elektroniki mniej :-) - odbywały się na tej grupie kilka/kilkanaście
    lat temu).
    Nie ma nic lepszego w ruchu cywilnym niż auto z klasycznym
    (hydrokinetycznym) automatem.
    Jedyny mankament automatu przy zakupie nowego auta to cena - w PL jest
    chora, spowodowana chorą polityką. Producent/dealer myśli, że jak klient
    będzie chciał automat to na pewno będzie chciał, skórę, podgrzewane
    fotele, dach szklany i nawigację - całość za jedyne 30kPLN więcej. W innej
    konfiguracji automatu nie mamy i co nam Pan zrobi?
    Rynek wtórny to inna bajka - dochodzi ryzyko kręcenia, tu zawsze trzeba
    się kierować zdrowym rozsądkiem.

    TG