-
161. Data: 2015-03-31 20:41:08
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: Marek <f...@f...com>
On Tue, 31 Mar 2015 17:00:22 +0000 (UTC), Budzik
<b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> Fantastycznie oprogramowany kluczyk z pilotem:
> Można zamknac cały samochód, mozna otworzyc osobno pake i osobno
kabine
> przód ale:
> - nie mozna zamknac osobno paki i kabiny
> - nie mozna otworzyc na raz całego auta...
> Oczywiscie na kluczyku 3 przyciski wiec wydawałoby sie, ze
wszystkie opcje
> da sie zrealizowac bez problemu...
> No i regularnie wychodząc z kabiny i idąc na pakę obijam sie o
zamkniete
> drzwi...
A jaka marka ma takie fajne rozwiązania? :-)
--
Marek
-
162. Data: 2015-03-31 20:47:31
Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .03.2015 o 20:36 Marek <f...@f...com> pisze:
> Serio uważasz, że takie VW,BMW, Audi i reszta jednak nie umie robić
> skrzyń auto?
> Poważnie pytam, nie chce mi się wierzyć, że niepodpatrywano Amerykanów
> pod tym względem, skoro to jest jasne, że mają największe doświadczenie
> w tym temacie.
> Uznał bym za kolejne kretyństwo jeśli Europejskie firmy wymyślały
> automat od nowa zamiast podpatrzeć jak to robią ci, gdzie jest 99%
> automatow od 60 lat...
>
A.L. raczej chodzi o to, że w EU obecnie królują skrzynie "zrobotyzowane"
- MCP, DSG itp.
Mają podstawową wadę klasycznych automatów (cena) i wszystkie wady
"manuali" - sprzęgło (czasami dwa), dwumasę i dodatkowo drogie procedury
serwisowe - "przyuczanie" polegające na ustalaniu punktu styku w miarę
zużywania się sprzęgła. Dodatkowo sprzęgło/sprzęgła w tych "autoamtach"
mają żywotność 1/2 lub 1/4 sprzęgła w zwykłej skrzyni. To wszystko
sprawia, że są to super skrzynie ale tylko dla serwisów i sprzedawców.
TG
-
163. Data: 2015-03-31 20:57:47
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2015-03-31 o 19:56, RadoslawF pisze:
>
> To dlaczego żaden z chwalących automaty nie poda nazw aut z tym
> cudownie działającym automatem tylko dopisuje dupochron w stylu
> "współczesny", "ze sprzęgłem hydraulicznym" czy jeszcze z czymś
> innym.
> Napisz wreszcie w jakich samochodach są te cudowne automaty,
> przy okazji okaże się jaki procent automatów to te zachwalane
> oraz ile tak naprawdę kosztują.
Proszę bardzo:
Hyundai Elantra rocznik 2005, silnik 2.0 benzyna 143 KM, przebieg 100
tys km (mój). Automat 4 biegowy plus bieg 3 i 4 z blokującym się
sprzęgłem hydrokinetycznym.
Jeździłem wieloma automatami (Mercedes, Nissan, Peugeot, Toyota) - ten
jest najlepszy.
--
MN
-
164. Data: 2015-03-31 21:03:48
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2015-03-31 o 20:01, RadoslawF pisze:
> Jak ktoś jedzie na pół sprzęgle to znaczy że jeździć nie potrafi
> a nie że potrzebny mu automat.
Otóż jak ktoś nie potrafi jeździć - tym bardziej powinien jeździć
automatem. W ogóle uczenie się na manualu to tragedia. Ruszanie -
najtrudniejszy manewr budzący u nowicjusza nerwowe dreszcze - w
automacie jest czystą przyjemnością.
--
MN
-
165. Data: 2015-03-31 21:07:32
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mfendl$h6j$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2015-03-31 o 17:04, Cavallino pisze:
>>
>>>>> Po to, żeby przekonać się że 240 konny Landrover Discovery Sport,
>>>>> czy 180
>>>>> konny Jeep Cherokee nie może dać rady na torze 130 konnemu Nissanowi
>>>>> XTrailowi, właśnie dlatego, że w Nissanie jako jedynym była manualna
>>>>> skrzynia?
>>>>
>>>> Mnie zawsze się wydawało że w terenie to jednak automat dobry.
>>>> W czym ta wyższość na torze terenowym skrzyni manualnej się przejawia?
>>>>
>>> Automat w terenie ? nie żartuj.
>>
>> Generalnie tak, bo nie przypala sprzęgła jazdą na półsprzęgle.
>>
> Jak ktoś jedzie na pół sprzęgle to znaczy że jeździć nie potrafi
W ternie dużo łatwiej o takie przypadki, panie specjalisto od wszystkiego.
-
166. Data: 2015-03-31 21:17:01
Temat: Re: [OT]Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
W dniu 2015-03-31 o 17:19, m pisze:
> W dniu 31.03.2015 o 11:16, LordBluzg(R) pisze:
>> W dniu 2015-03-31 o 00:29, m pisze:
>>> W dniu 29.03.2015 o 12:39, Marek pisze:
>>>> zestawy głośnomówiące, które nie działają prawidłowo, najczęściej
>>>> podczas jazdy, wysyłając tylko szum i hałas do rozmówcy (ford, seat).
>>>
>>> Ta uwaga odnosi się także do słuchawek bluetooth wszelkiej maści. Ciągle
>>> czekam aż jakiś inżynier jeden z drugim spojrzy na słuchawki "do skype"
>>> i go olśni że eureka, zróbmy mikrofon przy ustach. Nie przy policzku,
>>> nie przy uchu, nie skierowane ch wie gdzie na ścianę. Wtedy taką
>>> słuchawkę sobie kupię :).
>>
>> Kup sobie jakąś z DSP. Poprzednio miałem Jabra Weave teraz mam
>> Plantronics Voyager Legend (3 mikrofony z DSP) Może nie sięga ust ale
>> jest blisko.
>
> Miałem. To blisko to jest połowa policzka.
Bliżej to mi już przeszkadza...
>
>
>> Wycina większość zakłóceń i nawet jazda rowerem dla
>> słuchającego nie jest straszna.
>
> Zakłócenia zakłóceniami, ale ludzie nie rozumieli co mówię i koniec
> końców i tak musiałem słuchawkę rozłączać i rozmawiać normalnie z aparatu.
Pewnie masz "bas" w głosie :) Mam takiego znajomego i wolę jak pisze niz
jak mówi :)
>
> Ale rzeczywiście, było *ciutkę* lepiej, nie na tyle jednak żeby po
> zepsuciu się kupić nowe.
>
> No i nie kupiłem także dlatego że się obraziłem na producenta za to że
> mi odrzucił reklamację bo nie zareklamowałem razem z opakowaniem. A kto
> normalny takie opakowanie trzyma?
Ja trzymam. Mam tam ładowarkę, której nie używam i zestaw "gumek", poza
tym to opakowanie nie jest brzydkie :)
--
LordBluzg(R)
-
167. Data: 2015-03-31 21:21:02
Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
On Tue, 31 Mar 2015 10:53:57 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
>> Tak w ogole, to bym proponowal abys nie wypowiadal sie o rzeczach o
>> ktorych masz male pojecia. Pojezdzij sobie tak z pol roku
>> samochodem z
>> PRAWDIWYM automatem (hudrauliczne spzreglo) i potem sie wypowiadaj.
>> Rozwiazanie europejskie to dupy zawracanie
>Serio uważasz, że takie VW,BMW, Audi i reszta jednak nie umie robić
>skrzyń auto?
No ... najwyrazniej czasem jednak nie umie, skoro je kupuje od ZF.
I nie wiem - czy brak doswiadczenia w automatach, czy patenty, czy za
maly zbyt zeby to samemu robic, ale te DSG to juz chyba robia sami ...
J.
-
168. Data: 2015-03-31 21:35:20
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mfendl$h6j$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2015-03-31 o 17:04, Cavallino pisze:
>>>> Mnie zawsze się wydawało że w terenie to jednak automat dobry.
>>>> W czym ta wyższość na torze terenowym skrzyni manualnej się
>>>> przejawia?
>>> Automat w terenie ? nie żartuj.
>> Generalnie tak, bo nie przypala sprzęgła jazdą na półsprzęgle.
>
>Jak ktoś jedzie na pół sprzęgle to znaczy że jeździć nie potrafi
>a nie że potrzebny mu automat. Co ciekawsze to tacy specjaliści
>potrafią sprzęgło spalić bez wjeżdżania w teren.
A jednak automat lepszy
https://youtu.be/SsuO9LJpCkk?t=423
J.
-
169. Data: 2015-03-31 21:45:34
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Tak a propos zmiany biegow
https://www.youtube.com/watch?v=nFdLrPp3kpE
Zobaczcie jak zatrzymuje sie predkosciomierz w chwili zmiany biegu w
manualu.
A jednak ... chyba wole taki manual niz niz inne.
A do CVT to musieli by doplacic - ani to odglosu dobrego nie wydaje, a
konikow to skrzynia polowe zabila :-)
J.
P.S. https://www.youtube.com/watch?v=XRR3OFpkiqE
Hamulcow zapomnieli tuningowac, czy klocki z drewna ?
Ale patrzac po odnosnikach ... zrobila sie moda na naprawde mocne
samochody.
Gdzie oni tym jezdza ? Czy wyznaja zasade ze "nas nie dogoniat" ?
-
170. Data: 2015-03-31 22:01:19
Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-03-31 o 17:08, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mfdt0r$ia6$...@u...news.interia.pl...
>> W dniu 2015-03-31 o 00:26, nadir pisze:
>>> W dniu 2015-03-30 o 20:56, Adam pisze:
>>>
>>>> Zaryzykowałbym twierdzenie, iż w dłuższej perspektywie czasowej automat
>>>> jest tańszy. Wystarczy raz na 100 kkm wymienić olej.
>>> Jeżeli masz na myśli klasyczny automat ze sprzęgłem/przekładnią
>>
>> Dokładnie takie mam na myśli.
>
> Takie z 3 biegami?
>
To zależy od silnika.
Jak były produkowane silniki długoskokowe, to wystarczał Ford-T z dwoma
biegami. Nyska, OIDP miała 3 biegi ;)
Teraz są silniki krótkoskokowe lub wręcz podkwadratowe, o stromej
charakterystyce momentu obrotowego - więc wymagają większej ilości
biegów. Już od lat 70-tych są klasyczne "automaty" z 4 i więcej biegami.
--
Pozdrawiam.
Adam