eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKretynizmy... (było DPF)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 403

  • 161. Data: 2015-03-31 20:41:08
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 31 Mar 2015 17:00:22 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Fantastycznie oprogramowany kluczyk z pilotem:
    > Można zamknac cały samochód, mozna otworzyc osobno pake i osobno
    kabine
    > przód ale:
    > - nie mozna zamknac osobno paki i kabiny
    > - nie mozna otworzyc na raz całego auta...
    > Oczywiscie na kluczyku 3 przyciski wiec wydawałoby sie, ze
    wszystkie opcje
    > da sie zrealizowac bez problemu...
    > No i regularnie wychodząc z kabiny i idąc na pakę obijam sie o
    zamkniete
    > drzwi...

    A jaka marka ma takie fajne rozwiązania? :-)

    --
    Marek


  • 162. Data: 2015-03-31 20:47:31
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2015 o 20:36 Marek <f...@f...com> pisze:


    > Serio uważasz, że takie VW,BMW, Audi i reszta jednak nie umie robić
    > skrzyń auto?
    > Poważnie pytam, nie chce mi się wierzyć, że niepodpatrywano Amerykanów
    > pod tym względem, skoro to jest jasne, że mają największe doświadczenie
    > w tym temacie.
    > Uznał bym za kolejne kretyństwo jeśli Europejskie firmy wymyślały
    > automat od nowa zamiast podpatrzeć jak to robią ci, gdzie jest 99%
    > automatow od 60 lat...
    >

    A.L. raczej chodzi o to, że w EU obecnie królują skrzynie "zrobotyzowane"
    - MCP, DSG itp.
    Mają podstawową wadę klasycznych automatów (cena) i wszystkie wady
    "manuali" - sprzęgło (czasami dwa), dwumasę i dodatkowo drogie procedury
    serwisowe - "przyuczanie" polegające na ustalaniu punktu styku w miarę
    zużywania się sprzęgła. Dodatkowo sprzęgło/sprzęgła w tych "autoamtach"
    mają żywotność 1/2 lub 1/4 sprzęgła w zwykłej skrzyni. To wszystko
    sprawia, że są to super skrzynie ale tylko dla serwisów i sprzedawców.

    TG


  • 163. Data: 2015-03-31 20:57:47
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-31 o 19:56, RadoslawF pisze:
    >
    > To dlaczego żaden z chwalących automaty nie poda nazw aut z tym
    > cudownie działającym automatem tylko dopisuje dupochron w stylu
    > "współczesny", "ze sprzęgłem hydraulicznym" czy jeszcze z czymś
    > innym.
    > Napisz wreszcie w jakich samochodach są te cudowne automaty,
    > przy okazji okaże się jaki procent automatów to te zachwalane
    > oraz ile tak naprawdę kosztują.

    Proszę bardzo:
    Hyundai Elantra rocznik 2005, silnik 2.0 benzyna 143 KM, przebieg 100
    tys km (mój). Automat 4 biegowy plus bieg 3 i 4 z blokującym się
    sprzęgłem hydrokinetycznym.

    Jeździłem wieloma automatami (Mercedes, Nissan, Peugeot, Toyota) - ten
    jest najlepszy.

    --
    MN


  • 164. Data: 2015-03-31 21:03:48
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-31 o 20:01, RadoslawF pisze:
    > Jak ktoś jedzie na pół sprzęgle to znaczy że jeździć nie potrafi
    > a nie że potrzebny mu automat.

    Otóż jak ktoś nie potrafi jeździć - tym bardziej powinien jeździć
    automatem. W ogóle uczenie się na manualu to tragedia. Ruszanie -
    najtrudniejszy manewr budzący u nowicjusza nerwowe dreszcze - w
    automacie jest czystą przyjemnością.

    --
    MN


  • 165. Data: 2015-03-31 21:07:32
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mfendl$h6j$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2015-03-31 o 17:04, Cavallino pisze:
    >>
    >>>>> Po to, żeby przekonać się że 240 konny Landrover Discovery Sport,
    >>>>> czy 180
    >>>>> konny Jeep Cherokee nie może dać rady na torze 130 konnemu Nissanowi
    >>>>> XTrailowi, właśnie dlatego, że w Nissanie jako jedynym była manualna
    >>>>> skrzynia?
    >>>>
    >>>> Mnie zawsze się wydawało że w terenie to jednak automat dobry.
    >>>> W czym ta wyższość na torze terenowym skrzyni manualnej się przejawia?
    >>>>
    >>> Automat w terenie ? nie żartuj.
    >>
    >> Generalnie tak, bo nie przypala sprzęgła jazdą na półsprzęgle.
    >>
    > Jak ktoś jedzie na pół sprzęgle to znaczy że jeździć nie potrafi

    W ternie dużo łatwiej o takie przypadki, panie specjalisto od wszystkiego.




  • 166. Data: 2015-03-31 21:17:01
    Temat: Re: [OT]Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-03-31 o 17:19, m pisze:
    > W dniu 31.03.2015 o 11:16, LordBluzg(R) pisze:
    >> W dniu 2015-03-31 o 00:29, m pisze:
    >>> W dniu 29.03.2015 o 12:39, Marek pisze:
    >>>> zestawy głośnomówiące, które nie działają prawidłowo, najczęściej
    >>>> podczas jazdy, wysyłając tylko szum i hałas do rozmówcy (ford, seat).
    >>>
    >>> Ta uwaga odnosi się także do słuchawek bluetooth wszelkiej maści. Ciągle
    >>> czekam aż jakiś inżynier jeden z drugim spojrzy na słuchawki "do skype"
    >>> i go olśni że eureka, zróbmy mikrofon przy ustach. Nie przy policzku,
    >>> nie przy uchu, nie skierowane ch wie gdzie na ścianę. Wtedy taką
    >>> słuchawkę sobie kupię :).
    >>
    >> Kup sobie jakąś z DSP. Poprzednio miałem Jabra Weave teraz mam
    >> Plantronics Voyager Legend (3 mikrofony z DSP) Może nie sięga ust ale
    >> jest blisko.
    >
    > Miałem. To blisko to jest połowa policzka.

    Bliżej to mi już przeszkadza...
    >
    >
    >> Wycina większość zakłóceń i nawet jazda rowerem dla
    >> słuchającego nie jest straszna.
    >
    > Zakłócenia zakłóceniami, ale ludzie nie rozumieli co mówię i koniec
    > końców i tak musiałem słuchawkę rozłączać i rozmawiać normalnie z aparatu.

    Pewnie masz "bas" w głosie :) Mam takiego znajomego i wolę jak pisze niz
    jak mówi :)
    >
    > Ale rzeczywiście, było *ciutkę* lepiej, nie na tyle jednak żeby po
    > zepsuciu się kupić nowe.
    >
    > No i nie kupiłem także dlatego że się obraziłem na producenta za to że
    > mi odrzucił reklamację bo nie zareklamowałem razem z opakowaniem. A kto
    > normalny takie opakowanie trzyma?

    Ja trzymam. Mam tam ładowarkę, której nie używam i zestaw "gumek", poza
    tym to opakowanie nie jest brzydkie :)

    --
    LordBluzg(R)


  • 167. Data: 2015-03-31 21:21:02
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    On Tue, 31 Mar 2015 10:53:57 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    >> Tak w ogole, to bym proponowal abys nie wypowiadal sie o rzeczach o
    >> ktorych masz male pojecia. Pojezdzij sobie tak z pol roku
    >> samochodem z
    >> PRAWDIWYM automatem (hudrauliczne spzreglo) i potem sie wypowiadaj.
    >> Rozwiazanie europejskie to dupy zawracanie

    >Serio uważasz, że takie VW,BMW, Audi i reszta jednak nie umie robić
    >skrzyń auto?

    No ... najwyrazniej czasem jednak nie umie, skoro je kupuje od ZF.

    I nie wiem - czy brak doswiadczenia w automatach, czy patenty, czy za
    maly zbyt zeby to samemu robic, ale te DSG to juz chyba robia sami ...

    J.


  • 168. Data: 2015-03-31 21:35:20
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mfendl$h6j$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2015-03-31 o 17:04, Cavallino pisze:
    >>>> Mnie zawsze się wydawało że w terenie to jednak automat dobry.
    >>>> W czym ta wyższość na torze terenowym skrzyni manualnej się
    >>>> przejawia?
    >>> Automat w terenie ? nie żartuj.
    >> Generalnie tak, bo nie przypala sprzęgła jazdą na półsprzęgle.
    >
    >Jak ktoś jedzie na pół sprzęgle to znaczy że jeździć nie potrafi
    >a nie że potrzebny mu automat. Co ciekawsze to tacy specjaliści
    >potrafią sprzęgło spalić bez wjeżdżania w teren.

    A jednak automat lepszy
    https://youtu.be/SsuO9LJpCkk?t=423

    J.


  • 169. Data: 2015-03-31 21:45:34
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak a propos zmiany biegow
    https://www.youtube.com/watch?v=nFdLrPp3kpE

    Zobaczcie jak zatrzymuje sie predkosciomierz w chwili zmiany biegu w
    manualu.

    A jednak ... chyba wole taki manual niz niz inne.
    A do CVT to musieli by doplacic - ani to odglosu dobrego nie wydaje, a
    konikow to skrzynia polowe zabila :-)

    J.

    P.S. https://www.youtube.com/watch?v=XRR3OFpkiqE
    Hamulcow zapomnieli tuningowac, czy klocki z drewna ?

    Ale patrzac po odnosnikach ... zrobila sie moda na naprawde mocne
    samochody.
    Gdzie oni tym jezdza ? Czy wyznaja zasade ze "nas nie dogoniat" ?



  • 170. Data: 2015-03-31 22:01:19
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-03-31 o 17:08, Cavallino pisze:
    >
    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:mfdt0r$ia6$...@u...news.interia.pl...
    >> W dniu 2015-03-31 o 00:26, nadir pisze:
    >>> W dniu 2015-03-30 o 20:56, Adam pisze:
    >>>
    >>>> Zaryzykowałbym twierdzenie, iż w dłuższej perspektywie czasowej automat
    >>>> jest tańszy. Wystarczy raz na 100 kkm wymienić olej.
    >>> Jeżeli masz na myśli klasyczny automat ze sprzęgłem/przekładnią
    >>
    >> Dokładnie takie mam na myśli.
    >
    > Takie z 3 biegami?
    >

    To zależy od silnika.
    Jak były produkowane silniki długoskokowe, to wystarczał Ford-T z dwoma
    biegami. Nyska, OIDP miała 3 biegi ;)

    Teraz są silniki krótkoskokowe lub wręcz podkwadratowe, o stromej
    charakterystyce momentu obrotowego - więc wymagają większej ilości
    biegów. Już od lat 70-tych są klasyczne "automaty" z 4 i więcej biegami.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

strony : 1 ... 10 ... 16 . [ 17 ] . 18 ... 30 ... 40 ... 41


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: