  • 11. Data: 2017-04-14 23:50:01
    Temat: Re: Kraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera dowody rejestracyjne
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "ToMasz" <N...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:58f10a3b$0$655$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    -kontroli-spalin-policja-odbiera-dowody-rejestracyjn
    e-6111924563036289a

    > coś mi się w to nie chce wierzyć. Nie żeby nie robili badań, ale jeszcze
    > za czasów trabantów pamiętam, że auto ma spełniać normy w dniu pierwszej
    > rejestracji. więc trabant żadnych norm nie spełniał, a diagnosta "nie
    > odbierał" mu dowodu rejestracyjnego. Dzisiaj można spoko majonez zmieniać
    > silniki bo niema w dowodzie numeru silnika. PEugeoty i cirtoeny, nawet w
    > okolicach 2005 roku mogły nie mieć dfp fap i innych "udogodnień". jakby
    > policja kogoś skitrała za brak takiego filtra - sory, wymieniłem silnik na
    > taki który fabrycznie nie miał filtra. silnik był w legalnie
> [...]

    Samochód musi spełniac normę z dnia rejestracji. Jak masz Trabanta
    zarejestrowanego 40 lat temu, to musi on spełniac normę EURO 0 i dlatego
    przechodzi teraz badania. Teraz Trabanta nie zarejestrujesz po raz pierwszy,
    bo nie będzie spełniac obecnego EURO x. Chyba, że jako zabytek. Ale z Ładą
    2107 taki numer "na zabytek" już nie przejdzie, bo dopiero niedawno
    zakończyli jej produkcję.
    Silnik możesz wymienić na inny, ale cały samochód musi spełniać normę spalin
    z jaką został zarejestrowany po raz pierwszy. Obrazowo mówiąc, to jak
    wstawisz silnik od bardziej trującej wersji, to nie przejdziesz badań i
    będziesz miał problem.

    > Za co więc zabierali dowody? Nie żebym kogoś bronił na siłę, ale coś mi
    > się niechce wierzyć, że mieli spis autek które muszą spełniać euro
    > ileśtam, tak skaliborowane urządzenie i testujemy. chciałby wiedzieć jak
    > się sprawa rozwinęła dalej

    Nie trzeba spisu wszyskich istniejących modeli samochodów. Normy EURO są
    przypisane do roku rejestracji. Rok rejestracji można łatwo odczytać z
    dowodu rejestracyjnego. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2017-04-15 08:57:07
    Od: p...@g...com

    Na wycinaczy katalizatorów i DPF padł blady strach :-) a impreza już trochę trwa:
    http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/krakow-co-trzec
    ie-skontrolowane-auto-nie-spelnia-norm,3581094,art,t
    ,id,tm.html

  • 13. Data: 2017-04-15 09:28:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-04-2017 o 08:57, p...@g...com pisze:
> [...]
    > http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/krakow-co-trzec
    ie-skontrolowane-auto-nie-spelnia-norm,3581094,art,t

    BYŁOOOOO !!!!!

  • 14. Data: 2017-04-15 12:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    > http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/krakow-co-trzec
    ie-skontrolowane-au
    > to-nie-spelnia-norm,3581094,art,t,id,tm.html

    Wycinacze katalizatorów to złodzieje i ci akurat jak widac, moga czuć się
    bezpieczni, bo kontrole nakierowane sa na ofiary a nie na prawdziwych
    przestepców.
    Mi jeden ukradli (akurat założyłem nowy do autka z 2001 roku), drugi
    próbowali ale widocznie coś ich przestraszyło bo nie zdazyli i zostały
    tylko slady piłowania...

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 15. Data: 2017-04-15 12:14:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-04-15 o 09:28, Cavallino pisze:

    ie-skontrolowane-auto-nie-spelnia-norm,3581094,art,t
    ,id,tm.html

    > BYŁOOOOO !!!!!

    Było co drugie, jest co trzecie jak sprawdza dokładnie i rzetelne okaże
    się że jednak co dziesiąte.
    A Kraków i tak śmierdzi z kominów i kominków.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2017-04-15 13:46:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 14 Apr 2017 19:43:24 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > za czasów trabantów pamiętam, że auto ma spełniać normy w dniu pierwszej
    > rejestracji. więc trabant żadnych norm nie spełniał, a diagnosta "nie

    Tak właśnie jest - samochód ma spełniać normy obowiązujące w dniu jego
    rejestracji czy tam produkcji.

    > Dzisiaj można spoko majonez
    > zmieniać silniki bo niema w dowodzie numeru silnika.

    Można, ale tylko na homologowane dla danego modelu.
    Jak włożysz inny silnik (czy jakąkolwiek inną część objętą homologacją
    typu), to Twój samochód przestaje być tym modelem który był.
    Legalnie można to zarejestrować wtedy jako SAM, po przejściu badań
    porównywalnych z homologacją nowego modelu (a więc na dziś np. minimum
    EURO6).

    Co do opcji silnikowych w danych modelach, to nawet za starych czasów były
    dwa osobne modele samochodów: "Opel Kadett", i "Opel Kadett KAT". Pierwszy
    nie miał katalizatora, drugi miał.

> [...]
    > się niechce wierzyć, że mieli spis autek które muszą spełniać euro
    > ileśtam, tak skaliborowane urządzenie i testujemy. chciałby wiedzieć jak

    Wystarczy rocznik.

    A samo niespełnianie jest dość oczywiste zwłaszcza w przypadku diesli,
    które norm nie spełniają tak do końca nawet w fabryce, a po kilku latach
    eksploatacji to już leży i kwiczy.

    Bo diesel żeby jako tako trzymał się w normach to musi mieć _nowy_ filtr i
    nowe wtryskiwacze. Po 100kkm możesz zabrać dowód każdego diesla w ciemno.

    W benzynowych też niewiele lepiej - katalizator po kilku latach już nie da
    rady, zwłaszcza bedziej wyśrubowanym normom.

  • 17. Data: 2017-04-15 13:47:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 14 Apr 2017 21:10:09 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Na kilkanascie a może dziesiąt przegladow jakie miałem tylko raz
    > sprawdzili spaliny i to tylko w nowym (?) samochodzie. To mają ten
    > obowiązek czy nie?

    Faktycznie mi też sprawdzali jak nowym autem przyjechałem na pierwszy
    przegląd po 3 latach :)

    Nie wiem - może oni po prostu mają wyrobić jakąś statystykę użycia sprzętu
    pomiarowego i żeby nie robić ludziom pod górkę to wyjmują go tylko wtedy
    jak widać że auto przjedzie?

  • 18. Data: 2017-04-15 14:40:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2017 o 13:47, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > pomiarowego i żeby nie robić ludziom pod górkę to wyjmują go tylko wtedy

    Nie. Mojemu zapinali sondę analną bez wazeliny - a samochód już
    nastoletni. Ostatnio marudzili, że CO na granicy już. Zobaczymy jak w
    tym roku będzie.

    Shrek

  • 19. Data: 2017-04-15 16:32:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-04-15 o 13:47, Tomasz Pyra pisze:

    > Nie wiem - może oni po prostu mają wyrobić jakąś statystykę użycia sprzętu
    > pomiarowego i żeby nie robić ludziom pod górkę to wyjmują go tylko wtedy
    > jak widać że auto przjedzie?

    "Zeby nie robić ludziom pod górkę".
    Pooglądaj sobie strony o dzieciach, które dostają raka.

  • 20. Data: 2017-04-15 16:33:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-04-15 o 12:00, Budzik pisze:
> [...]
    > Mi jeden ukradli (akurat założyłem nowy do autka z 2001 roku), drugi
    > próbowali ale widocznie coś ich przestraszyło bo nie zdazyli i zostały

    Jak ktoś usuwa katalizator, żeby "poprawić osiągi", albo po prostu, bo
    tak jest taniej, to nie ofiara.