eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera dowody rejestracyjne › Re: Kraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera dowody rejestracyjne
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Kraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera
    dowody rejestracyjne
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 15 Apr 2017 13:46:33 +0200

    Dnia Fri, 14 Apr 2017 19:43:24 +0200, ToMasz napisał(a):

    -kontroli-spalin-policja-odbiera-dowody-rejestracyjn
    e-6111924563036289a

    > coś mi się w to nie chce wierzyć. Nie żeby nie robili badań, ale jeszcze
    > za czasów trabantów pamiętam, że auto ma spełniać normy w dniu pierwszej
    > rejestracji. więc trabant żadnych norm nie spełniał, a diagnosta "nie
    > odbierał" mu dowodu rejestracyjnego.

    Tak właśnie jest - samochód ma spełniać normy obowiązujące w dniu jego
    rejestracji czy tam produkcji.

    > Dzisiaj można spoko majonez
    > zmieniać silniki bo niema w dowodzie numeru silnika.

    Można, ale tylko na homologowane dla danego modelu.
    Jak włożysz inny silnik (czy jakąkolwiek inną część objętą homologacją
    typu), to Twój samochód przestaje być tym modelem który był.
    Legalnie można to zarejestrować wtedy jako SAM, po przejściu badań
    porównywalnych z homologacją nowego modelu (a więc na dziś np. minimum
    EURO6).

    Co do opcji silnikowych w danych modelach, to nawet za starych czasów były
    dwa osobne modele samochodów: "Opel Kadett", i "Opel Kadett KAT". Pierwszy
    nie miał katalizatora, drugi miał.

    > Za co więc zabierali dowody? Nie żebym kogoś bronił na siłę, ale coś mi
    > się niechce wierzyć, że mieli spis autek które muszą spełniać euro
    > ileśtam, tak skaliborowane urządzenie i testujemy. chciałby wiedzieć jak
    > się sprawa rozwinęła dalej

    Wystarczy rocznik.

    A samo niespełnianie jest dość oczywiste zwłaszcza w przypadku diesli,
    które norm nie spełniają tak do końca nawet w fabryce, a po kilku latach
    eksploatacji to już leży i kwiczy.

    Bo diesel żeby jako tako trzymał się w normach to musi mieć _nowy_ filtr i
    nowe wtryskiwacze. Po 100kkm możesz zabrać dowód każdego diesla w ciemno.

    W benzynowych też niewiele lepiej - katalizator po kilku latach już nie da
    rady, zwłaszcza bedziej wyśrubowanym normom.