  • 51. Data: 2013-12-17 23:51:17
    Temat: Re: Kozak trafił na silniejszego
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-12-17 22:07, t? wrote:

    > Bo wyprzedzany złośliwie przyspieszał gdy dało się go wyprzedzić, nie
    > słyszysz na filmie?

    Faktycznie, nie dawal sie wyprzedzic.
    Przyznasz chyba jednak, ze gosc poszedl na calosc.
    Jak ktos ponizej wspomnial, cale nagranie moglo by rzucic wiecej
    swiatla na ten fragment.

  • 52. Data: 2013-12-18 00:26:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 17 Dec 2013 13:55:49 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Znaczy uważasz, że blokowanie lewego pasa jest normalne?

    Gdybym ja chciał bić każdego kogo wyprzedzam prawą stroną, to ja bym do
    pracy 2h jechał ;)

  • 53. Data: 2013-12-18 00:44:09
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-12-17 12:51, Marcin N pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=HR4zowS63zU
    > Miło popatrzeć, jak awanturnik dostaje po gębie.

    Było.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 54. Data: 2013-12-18 08:33:31
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "mk4" wrote in message news:l8qfr1$9m7$1@usenet.news.interia.pl...

> [...]
    > wyprzedzac. I co wiecej - wyprzedzam pojazdy jadace prawym pasem.
    > To, ze jest mozliwosc zjechania - moze i jest, tyle, ze ja jeszcze nie
    > koncze swojego manewru wyprzedzania.

    > Mam nie blokowac lewego pasa. Niemniej to sprawa dyskusyjna bo poki nie ma
    > dziury na - i tu jest problem na ile - to jestem wciaz (i zdaje sie mam
    > prawo) w trakcie manewru wyprzedzania. No chyba, ze kodeks nakazuje po
    > wyprzedzeniu zajac swoj pas ruchu - ale zdaje sie nie nakazuje. Wiec co w
    > takim przypadku? Mozna zinterpretowac, ze nie blokuje a wyprzedzam?

    Ale to jest właśnie bardzo dobre kryterium - jeśli ktoś Cię objeżdża prawym
    pasem, to znaczy, że mogłeś spokojnie zjechać na prawy, puścić
    wyprzedzającego i wrócić na lewy pas bez zwalniania, albo ze zdjęciem nogi z
    gazu.

    --
    Axel

  • 55. Data: 2013-12-18 08:42:57
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-17 23:45, AZ pisze:
    > Dnia 17.12.2013 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:
    (...)

    > No moze jak ktos nie zna sytuacji z autopsji to moze mu sie tak wydawac.

    Stąd właśnie uwaga, by ktoś w ciemno nie próbował moralizować itd.

    > Watpie zeby ten WOT jechal tamtedy pierwszy raz, pewnie codziennie on
    > i wielu jego towarzyszy jedzie tam do konca i na wydre wbija sie na skret.

    Klasyka gatunku :(

    > A inni go wpuszczaja i ani przez chwile przez mysl im nie przyjdzie, ze
    > tyle stali na tym pasie przez takich cwaniaczkow.
    (...)

    No tak, ale od leczenia takich zachowań to jest policja, SM itd.
    Trudno obserwować każdego w lusterku i pamiętać, czy ten akurat
    poszedł na wydrę poboczem/prawoskrętem itd. kilkaset metrów czy
    wyjechał z podporządkowanej, czy tez zwyczajnie się pogubił.

  • 56. Data: 2013-12-18 08:58:11
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    On 2013-12-17 23:33, AZ wrote:

    > Da sie. Ale to obie strony musza chciec wykazac sie zrozumieniem.

    Nooo, to jest akurat clue całej jazdy po drogach. Żeby poruszać się i
    wykonywać manewry tak, jakby się oczekiwało tego od innych...

    > Zawalidrogi niech uwazaja i staraja sie jezdzic prawym pasem bez zbednego
    > przedluzania obecnosci na lewym a poganiacza niech racza zauwazyc, ze nie
    > sa sami na drodze i ze nie zawsze bedzie tak, ze ktos zjedzie tak szybko
    > zeby poganiacz nie musial nawet nogi z gazu zdejmowac. Zwlaszcza, ze
    > poganiacz czesto mam wrazenie uwaza, ze jego pas jest lewy i skoro jedzie
    > najszybciej to caly czas podaza lewym. Czyli jakas taka logika Kalego
    > tutaj wychodzi.

    Nie mogę się wypowiadać za 'poganiaczy', bo ja nikogo nie poganiam. Kiedy
    jadę szybciej niż reszta (na trasach szybkiego ruchu większość jedzie sporo
    wolniej niż limit), to zjeżdżam na prawy pas jeśli jest wystarczająco
    miejsca, patrzę w lustero wsteczne i kiedy widzę samochód jadący szybciej
    ode mnie - staram się zaplanować zjazd na prawo tak, żeby ani sobie ani jemu
    nie utrudniać jazdy - czasem przyspieszam, żeby się schować za następny
    samochód na prawym, a czasem zdejmuję nogę z gazu, żeby potem nie hamować
    przed następnym autem. Mnie nie boli, że ktoś mnie wyprzedza - nawet jeśli
    przekracza dopuszczalną. Niestety, często (ale na szczęście coraz rzadziej)
    spotykam na trasie kierowców jadących lewym pasem, a próbą wyprzedzenia
    prawym pasem chyba czują się urażeni i nagle odnajdują pedał gazu pod
    stopą....

    --
    Axel

    --
    Axel

  • 57. Data: 2013-12-18 10:02:36
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-18, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > poszedł na wydrę poboczem/prawoskrętem itd. kilkaset metrów czy
    > wyjechał z podporządkowanej, czy tez zwyczajnie się pogubił.

    Jezeli na TT przed mostem wciska Ci sie gosc z buspasa to wjechal przy
    Broniewskiego czyli ~1km :-) A przejechanie tego odcinka stojac w korku
    zajmuje 15 minut, pewnie bylo by szybciej gdyby nie cwaniaczki.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 58. Data: 2013-12-18 10:53:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 18 Dec 2013 09:02:36 +0000 (UTC), AZ

    > pewnie bylo by szybciej gdyby nie cwaniaczki.

    Ja mam wątpliwości. Kiedyś piętnowałem "bufetową" za BUS pas na TŁ,
    zwłaszcza za odcinek na samym moście. Nawet pisałem do ZDM żeby go usunęli,
    motywując to tym, że z wisłostrady wbijają się auta z dwóch kierunków tejże
    i zamiast jechać przez most prawym pasem, to nie dosyć że blokują sam
    BUSpas, to jeszcze przytrzymują ruch biegnący TŁ.

    Ale od pół roku estakady są remontowane i nic tam nie dojeżdża -- a TŁ jak
    stała tak stoi, aż czasem po Pomnik Lotnika. Przeciąg standardowo robi się
    na i za mostem. Jakaś abstrakcja. Teraz jestem przekonany o tym, że korki w
    większości tworzą sami kierowcy (nie potrafiąc wypracować płynności ruchu,
    nie potrafiąc ruszyć bez opóźniania czy przyśpieszyć kiedy można jechać).

    "Cwaniaczki" to mała kropelka.

    --
    Pozdor Myjk

  • 59. Data: 2013-12-18 12:21:49
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Tue, 17 Dec 2013 20:52:25 +0100, mk4 napisał(a):

    > No i zachowujesz sie jak - sam sobie dopisz :).
    > Zupelnie nie ogarniam takiego zachowania - czyli bezsensownego trabienia
    > w takiej sytuacji.

    Powiem Ci jedno, kiedy jako młody kierowca na rondzie przy Rotundzie w DC
    wjechałem jak niemota w taki sposób, że zablokowałem tramwaj zjeżdżający z
    rondo, to ten dzwonek uruchomiony przez motorniczego był dla mnie niczym
    krzyk wqurwu wszytkich pasażerów tego tramwaju i zrobił takie wrażenie, że
    od tej pory nigdy dzyndzaja nie przyblokowalem. Pewnie, że cwaniak, który
    sobie taki manewr od początku założył może niewiele z tego robić, ale nie
    należy ze spuszczoną głową nie reagować na chamstwo.

  • 60. Data: 2013-12-18 13:31:14
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-18 10:02, AZ pisze:

    > Jezeli na TT przed mostem wciska Ci sie gosc z buspasa to wjechal przy
    > Broniewskiego czyli ~1km :-) A przejechanie tego odcinka stojac w korku
    > zajmuje 15 minut, pewnie bylo by szybciej gdyby nie cwaniaczki.

    To nie jest cwaniaczek - to cfaniaczek. Szybciej by pewnie też było,
    tyle że zysk podejrzewam niewielki - ile % czasu stracisz/zyskasz?
    Wprowadza zamieszanie i wkurza innych, stojących grzecznie z regułami
    gry. Jeden, dwóch to nie problem, ale jak co chwila taki się trafia
    to inni zaczynają się denerwować itd.