  • Data: 2011-06-25 11:18:59
    Temat: Re: Koszty sprawdzenia glowicy z US
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik JA napisał:
    > UWAGA.
    > Kolega nie zapłacił ani cła, ani podatku. Ucieszył się jak dzieciak.
    > Mówiłem mu, żeby poszedł do US i zgłosił, nie posłuchał. Po prawie
    > półtora roku dostał wezwanie i zapłacił wraz z odsadkami. Kwota była
    > niewielka (bodaj od 100$), więc odstąpili od kary. Ale się gęsto tłumaczył.

    Prawda - to że Urząd Pocztowo Celny nie zaczął procedury clenia, to nie
    znaczy, że obywatel nie ma obowiązku sam zgłosić.
    Ciekawe tylko skąd wiedzieli? Jeżeli pocztowcy biorą przesyłkę w swoje
    ręce, to zaczynają procedurę. Wydaje mi się, że Twój kolega otrzymał
    przesyłkę przy pomocy firmy kurierskiej i stąd opóźniony meldunek do US.
    Jak zwał, tak zwał - do atrakcyjnej ceny w USA, czy gdzie indzej, trzeba
    doliczyć 30% i wtedy zastanawiać się, czy warto.
    Maciek