eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleKoszty eksploatacyjne-porównanie marek?Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
  • Data: 2009-06-25 13:45:34
    Temat: Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
    Od: kocyk <k...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Kefir wrote:

    >>> No dobra, to jakie są te "materiały eksploatacyjne"? Myślałem, że
    >>> łańcuch i klocki to podstawa, tak przynajmniej mówi faququ.
    >>
    >> Ja tez jestem ciekaw. Paliwo to powiedzmy 35zl, gdzie pozostale dwie
    >> trzecie? Opony to kolo 15zl. Zostaje jeszcze polowa. Oleje, filtry
    >> 5zl, niech bedzie ze z robocizna 10. Co dalej?
    >
    > Juz masz 65 PLN.

    60.

    > Dodaj troszke z tego (wyliczone bez paliwa):
    > http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/msg/
    d2e73bea9151f649?
    > bo w koncu jak sie moturek zajezdzi to trza kupic nastepny. Jesli dodac
    > akcesoria ktore kupujesz (kufry, gmole, stelaze+ "ubrania robocze" -
    > przeciez nie wsiadasz na moto tak jak do auta) to znacznie te stowke za
    > 100 km przkroczymy.

    Ja utraty wartosci ni licze, bo to jest moja fanaberia posiadac kilka
    sprzetow. Lubie miec mozliwosc, nie musze z niej korzystac. Ciuchow np w
    tym roku nie kupilem wogole, i o ile pamietam w zeszlym tez nie. Mysle,
    ze troche przesadzamy z tymi kosztami. Dla mnie realne jest gora 50zl za
    100km, tyle, ze fakt ze ja grzebie sam. Ale i mam np 200KM, dla ktorych
    liczylem zuzycie opon i lancucha, a np w tdmie to byloby znacznie mniej
    w przeliczeniu na 1km.
    A np w moim codziennym samochodzie te koszty sa sporo wyzsze...

    >> I gdzie jest ta lepsza trakcja z lancucha wzgledem kardana?
    >
    > Przy podobnej cenie zakupu sprzeta - dosc oczywiste: sporo wieksza masa
    > nieresorowana, usztywnianie/zmiekczanie tylu w zaleznosci od
    > przyspieszania/hamowania silnikiem, moment zyroskopowy napedu.

    W zasadzie opowiesci dziwnej tresci, bo na drodze nie czuc.

    > Jesli poszukac czegos z niezlym zawieszeniem + kardan (FJR,BMW) to
    > trzeba juz sporej doplaty w porownamiu z "lancuchowcem" wiec gdzie tu
    > taniej?

    Jakiej doplaty? FJR kosztuje z grubsza tyle, co 14 czy busa. W BMW
    placisz za marke, nie za kardan, bo lancuchowe sa u nich tez drogie.
    Desperujesz, mirmilku. Kardan na torze - ok, moge sie z toba zgodzic,
    kardan na drodze - nie, ni cholery nie.

    > Na koniec i tak wychodzi ze kosztuje kosmicznie lecz srednio
    > nadaza jakoscia za cena, nieprawdaz? Hint: zawiecha i inne babole w FJR.

    Ale co ma zawias do kardana? Jak jest lancuch to juz nic nie ma
    spierdolonego w motocyklu? Mam zaczac wymieniac co zjebali w 14?
    FJR kosztuje tyle, co inne motocykle tej klasy, nie widze roznicy. I jak
    inne, ma swoje wady. Kardan nie ma tu nic do rzeczy.

    > Mozna inaczej: zamknij mi gebe wskazujac sporty, czyli jezdzidla gdzie
    > trakcja jest szczegolnie istotna, gonione kardanem.

    Jw. Sporty sa do jazdy po torze. Jakbym cie posadzil na motocykl na
    wale, ktorego bys nie znal, i kazal sie przejechac nawet ostro zwykla
    droga nie bylbys w stanie stwierdzic, ze masz wal. Dlatego dajmy spokoj
    demonizowaniu hakichs mas nieresorowalych czy czegos, bo to ma tyle
    wspolnego z jakoscia jazdy, co wymienione vs prostowane zawieszenie o
    ktorym pisales w innym watku, a z czym sie osobiscie zgadzam.
    K.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: