    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 14 Aug 2019 06:41:56 -0700 (PDT)
    <6...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <d...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: Koszt przejechania 100km
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 14:59:59 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > W sumie sam potwierdzasz.
    > Czyli unikac nie nowych w sensie nowych tylko nowych modeli.
    > Kupujac kilkuletnie wiesz czego sie mozna spodziewac po danym modelu.

    Co potwierdzam? Ze ogolnie auta sie ne psuja?
    Dekra, tuv, adac nie potwierdzaja anegdot o pasciakach.
    Oczywiscie z drugiej strony sa akcje serwisowe i tam widac wpadki producentow.
    Tyle ze jak poklikasz awaryjnosc aut nowych i paru letnich w dekrze to nie widac
    wyraznych trendow, raz w gore o procent czy dwa, raz w dol.

    Kupujac nowe masz gwarancje i ruletke z wpadkami producentow.
    Mozesz sie do tego naszykowac nie kupujac nowego modelu (zazwyczaj w cenniku i w
    dostepnosci sa i starsze modele).

    Kupujac uzywane bierzesz na klate usterki eksploatacyjne. Tez jakos tam mozesz sie do
    tego naszykowac.

    I tyle, no magic.
    Auta z roku na rok kreca dluzsze przebiegi i to mimo downsizingu i ogolnie pojetej
    inflacji.

    > To prawda. Ale konsument nie jest specjalista.
    > W tym watku jest hasło: nie warto babrac sie z uzwanymi, lepiej kupic
    > nowe.
    > A jak sam widzisz, to nie jest prawda, bo producenci eksperymentuja na
    > klientach i te nowe moga okazac sie tak samo problemem jak te stare.

    I znowu probujesz jednak z usmiechem wcisnac swoja wersje prawdy :)

    Moga, ale statsy pokazuja ze nie.

    A to ze bycie early adopterem jest nie za dobre wiadomo od zawsze.

    Moze ustalmy taka wersje:

    Kupowanie nowych egzemplarzy ale znanych konstrukcji zlym pomyslem nie jest ale
    kupowanie nowego nieznanego to czesciowo bycie krolikiem doswiadczalnym i moze
    skonczyc sie zle.

    Kwestie finansowe narazie ominmy zeby nie zaciemniac przekazu.

    ok?