    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 13 Aug 2019 07:46:34 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Koszt przejechania 100km
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 02:19:04 UTC-5 użytkownik Kris napisał:

    > Procentowe pewnie liczysz to i może tak wyjść
    > Jednak dla Kowalskiego nie procentowa strata ma znaczenie a znaczenie ma to czy
    straci przez 10 lat 8 tys na używkach czy 80 tys na nowym aucie

    No nie.
    Licze kwotowo.
    Kupujesz za 90kpln. Po 4 latach sprzedajesz za 50k. Tracisz 40k.
    Nastepny kupuje i jezdzi 4 lata. Sprzedaje za powiedzmy 20k.
    Dolozyl w naprawach kolejne 10k. Stracil 30kpln.
    Duza roznica?
    Obaj wlozyli okolice 10k rocznie w auto. Jeden jezdzil nowka i z gwarancja, drugi
    jezdzil uzywka i ryzykowal ze kupi pasciaka albo cos zdechnie nieoczekiwanie.

    latach to juz jest 10 latek prawie i ma nabite 250-300kkm.

    > Zamiast "połowa wartości" itp wstaw konkretne kwoty w pln to inaczej zabrzmi Twoja
    wypowiedz.

    Patrz wyzej.
    Nic inaczej nie brzmi.

    Oczywiscie sa tacy co maja szczescie i kupia auto starsze, z przebiegiem ale w dobrym
    stanie. I sa tacy co kupia uzywanego pasciaka i do inicjalnie wydanych 40k musza
    dolozyc 5-7 zeby jezdzic. W tym nie licze wymiany paska rozrzadu czy dwumasy jak
    jest...

    > Dajcie w końcu linka do wygodnego nowego auta za 90tys

    Foka. Naprawde nie umiesz wejsc na pare stronek z konfiguratorami?
    Ja bym wygodne nawet za 80k kupil.

    > I pisze to beż żadnej złośliwości bo najzwyczajniej w świecie nie wiem ile kosztują
    konkretnie nowe auta

    To se wejdz na ford.pl, fiat.pl, toyota.pl

    Sam se ocenisz, w praktyce te ceny tam sa nieco nizsze.
    Jak ci opcje nie pasuja to wejdz na .de tam wybor silnikow jest nieco wiekszy.

    > Wymagania moje gdzieś tam wyżej podałem i chyba nie sa wygórowane(kombi, duża
    wygodna przestrzeń dla kierowcy, klima)

    foka - okolice 83k
    auris - 65k
    corolla - 80k
    ceed - 67k
    tipo -66-78k

    Wszystko kombi. Nie chcialo mi sie sprawdzac czy klima jest.
    Jak jestes taki leniwy zeby nie sprawdzic cennikow to daj se spokoj z przekonywaniem
    kogokolwiek do swojej racji. Nikt ci nie uwierzy...

    to dwumasa, a to rozrusznik, albo zawieszenie do odswiezenia i >jest 4-5kpln w
    naprawach.

    > Odkąd prawo jazdy uzyskałem jeżdżą używkami i nigdy nie wyszły mnie one 4-5tys w
    naprawach
    > Najpoważniejsza jednorazowa awarię jaką pamiętam to uszkodzenie silnika w audi
    80b2.
    > Nie bawiłem się w naprawę tylko za 1500zł(z robocizna) wymieniłem silnik.
    > Koszty napraw używanych przeze mnie aut wychodziły rocznie ok 1000zł a nie jak
    piszesz 4-5tys

    Fajnie, Tobie sie udalo, nie kazdy ma tyle szczescia. Ja silnika nie wymienialem ale
    dwumasa w foce wyszla mnie 2700.
    Mowisz ze powinienem caly silnik wymienic zamiast tego?

    Chyba gadamy o zupelnie innych warunkach.

    Mam podejrzenie ze kupiec ktory wzial od ciebie te auta musial wlozyc tyle ze sie za
    glowe zlapal.

    U siebie nie robilem wiele a i tak te 4kpln rocznie mi wyszlo.