eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!ne
    ws.dfn.de!news.uni-stuttgart.de!news.k-dsl.de!newsfeed.kpn.net!pfeed08.wxs.nl!t
    udelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.1
    97.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 13 Aug 2010 12:49:28 +0200
    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.8)
    Gecko/20100802 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.2
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
    References: <i3hphu$mdr$1@inews.gazeta.pl> <m...@b...softax.pl>
    <i3oogs$ils$1@inews.gazeta.pl> <i3oq4u$o3u$1@inews.gazeta.pl>
    <i3oru9$pf$1@inews.gazeta.pl> <i3os4o$1c7$1@inews.gazeta.pl>
    <i3p1qh$shn$2@mx1.internetia.pl> <i3pgf7$8l0$1@inews.gazeta.pl>
    <i3phcm$os9$1@mx1.internetia.pl> <i3pndc$3l6$1@inews.gazeta.pl>
    <i3poi9$ob8$1@mx1.internetia.pl> <i3qrkm$60j$1@inews.gazeta.pl>
    <i3rjfm$6a1$1@mx1.internetia.pl>
    <4c615a2a$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
    <i3rraa$daa$1@mx1.internetia.pl> <i3s7mc$4v2$1@inews.gazeta.pl>
    <i3s85m$sr1$1@mx1.internetia.pl> <i3tgnq$q0u$1@inews.gazeta.pl>
    <i3u3g9$jed$2@mx1.internetia.pl>
    <4c62a8e7$0$27045$65785112@news.neostrada.pl>
    <i3uch6$8kr$1@mx1.internetia.pl>
    <4c62d19d$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
    <i3v71c$84h$1@mx1.internetia.pl>
    <4c63bfab$0$27026$65785112@news.neostrada.pl>
    <i40ts3$4ah$3@mx1.internetia.pl>
    <4c6409cd$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
    <i418ca$kl6$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <i418ca$kl6$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 71
    Message-ID: <4c652341$0$27044$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.50.130.130
    X-Trace: 1281696577 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27044 80.50.130.130:1044
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2303367
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-08-12 18:45, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
    > W dniu 12.08.2010 16:48, Yans van Horn pisze:
    >> On 2010-08-12 15:41, DoQ wrote:
    >> > Yans van Horn pisze:
    >> >
    >> >> Spoko, Jak dla mnie nadal możesz uważać, że samochód z napędem
    >> >> spalinowym jest zupełnie jak lokomotywa i rekuperuje energię :-)
    >> >
    >> > Odpowiedz jak jest faktycznie juz otrzymales w tym wątku. Mam rozumiec
    >> > ze dalej bedziesz rżnał głupa?
    >>
    >> Nie ma to jak wysoki poziom kultury :-)
    >>
    >> Wytłumaczę zatem jak słodkiemu misiowi:
    >
    > Zdaje się, że coś o kulturze wspominałeś? :)

    Rozróżniasz sposób zwracania się jak do dziecka od chamskich odzywek ?

    >> Gdybyś nie mial włączonych świateł (lub innych mocnych odbiorników
    >> energii elektrycznej), opór stawiany przez alternator byłby mniejszy,
    >> zatem hamując silnikiem (a w 95% tak należy hamować, hamulca praktycznie
    >> nie używając) byłbyś w stanie pokonać _większy dystans_ co znaczy
    >> zaoszczędzić _większą_ i mierzalną ilość paliwa. Nie hipotetyczne
    >> wartości energi generowanej przez alternator, które tak naprawdę (poza
    >> ładowaniem akumulatora) są wyłącznie stratami upośledzającymi MPG.
    >
    > Ktoś tu trafnie określił takie opowieści jako dorabianie ideologii,
    > by obronić nieświeże teorie. Tak naprawdę hipotetyczne to jest właśnie
    > takie teoretyzowanie, że hamulców można nie używać w 95%, ponieważ
    > większą drogę się pokona nie hamując, bądź hamując tylko silnikiem.
    > Swoją ścieżką sam się zapędziłeś w kozi róg twierdząc, że hamowanie
    > z 'bardziej' obciążanym alternatorem jest skuteczniejsze,

    Najwyrażniej nie zrozumiałeś.

    Mamy na wyhamowanie na drodze X metrów z prędkości Y.
    Hamujać hamulcami + silnikiem + alternatorem spalę więcej paliwa
    niż hamując samym silnikiem - to jest oczywiste. Wystarczy się nauczyć.

    > więc
    > można zacząć hamować silnikiem później i część energii odzyskać.
    > Jeżeli brak będzie odbiorników energii, to jak trzeba będzie jej
    > nadmiar wyemitować bezproduktywnie przez hamulce.

    Skoro zaczynasz hamować silnikiem _POZNIEJ_ to spalisz _WIECEJ_ paliwa
    niż gdybys zaczał hamowac wcześniej. Dokladnie o to chodzi. Tak samo jak
    spalisz _WIECEJ_ paliwa rozpdzając się, jadać ze stałą prędkością oraz
    stojąc na wolnych obrotach, ponieważ alternator obciąza uklad non stop.

    >> Po zakończeniu podróży - ta właśnie zaoszczędzona ilość paliwa
    >> znajdowała by się nadal w baku.
    >
    > Dobre - ta zaoszczędzona ilość to jaka jest? Teoretyzować możesz
    > sobie do woli na torze w wyścigu o kropelce, ale zupełnie inaczej
    > to wygląda w realnej eksploatacji pojazdów.
    > Tak czy inaczej - poproszę o jakieś realne wyliczenie ile można
    > teoretycznie zaoszczędzić tej benzyny przez wyłączenie świateł.
    > Zaznaczam - realne.

    Nikomu innemu wcześniej się nie chciało, zatem nie mam zamiaru odwalać
    tego za kogoś.
    Przedstawiłem jedynie mój punkt widzenia. Jak najbardziej możecie się
    znim nie zgadzac.

    Być może skuszę, sie o wykonanie testu w kontrolnych warunkach z
    podłączonym softem do zapisywania ilości spalonego paliwa.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: