-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!ne
ws.dfn.de!news.uni-stuttgart.de!news.k-dsl.de!newsfeed.kpn.net!pfeed08.wxs.nl!t
udelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.1
97.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 13 Aug 2010 12:49:28 +0200
From: Yans van Horn <y...@n...spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.8)
Gecko/20100802 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
References: <i3hphu$mdr$1@inews.gazeta.pl> <m...@b...softax.pl>
<i3oogs$ils$1@inews.gazeta.pl> <i3oq4u$o3u$1@inews.gazeta.pl>
<i3oru9$pf$1@inews.gazeta.pl> <i3os4o$1c7$1@inews.gazeta.pl>
<i3p1qh$shn$2@mx1.internetia.pl> <i3pgf7$8l0$1@inews.gazeta.pl>
<i3phcm$os9$1@mx1.internetia.pl> <i3pndc$3l6$1@inews.gazeta.pl>
<i3poi9$ob8$1@mx1.internetia.pl> <i3qrkm$60j$1@inews.gazeta.pl>
<i3rjfm$6a1$1@mx1.internetia.pl>
<4c615a2a$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
<i3rraa$daa$1@mx1.internetia.pl> <i3s7mc$4v2$1@inews.gazeta.pl>
<i3s85m$sr1$1@mx1.internetia.pl> <i3tgnq$q0u$1@inews.gazeta.pl>
<i3u3g9$jed$2@mx1.internetia.pl>
<4c62a8e7$0$27045$65785112@news.neostrada.pl>
<i3uch6$8kr$1@mx1.internetia.pl>
<4c62d19d$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
<i3v71c$84h$1@mx1.internetia.pl>
<4c63bfab$0$27026$65785112@news.neostrada.pl>
<i40ts3$4ah$3@mx1.internetia.pl>
<4c6409cd$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
<i418ca$kl6$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <i418ca$kl6$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 71
Message-ID: <4c652341$0$27044$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.50.130.130
X-Trace: 1281696577 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27044 80.50.130.130:1044
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2303367
[ ukryj nagłówki ]On 2010-08-12 18:45, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
> W dniu 12.08.2010 16:48, Yans van Horn pisze:
>> On 2010-08-12 15:41, DoQ wrote:
>> > Yans van Horn pisze:
>> >
>> >> Spoko, Jak dla mnie nadal możesz uważać, że samochód z napędem
>> >> spalinowym jest zupełnie jak lokomotywa i rekuperuje energię :-)
>> >
>> > Odpowiedz jak jest faktycznie juz otrzymales w tym wątku. Mam rozumiec
>> > ze dalej bedziesz rżnał głupa?
>>
>> Nie ma to jak wysoki poziom kultury :-)
>>
>> Wytłumaczę zatem jak słodkiemu misiowi:
>
> Zdaje się, że coś o kulturze wspominałeś? :)
Rozróżniasz sposób zwracania się jak do dziecka od chamskich odzywek ?
>> Gdybyś nie mial włączonych świateł (lub innych mocnych odbiorników
>> energii elektrycznej), opór stawiany przez alternator byłby mniejszy,
>> zatem hamując silnikiem (a w 95% tak należy hamować, hamulca praktycznie
>> nie używając) byłbyś w stanie pokonać _większy dystans_ co znaczy
>> zaoszczędzić _większą_ i mierzalną ilość paliwa. Nie hipotetyczne
>> wartości energi generowanej przez alternator, które tak naprawdę (poza
>> ładowaniem akumulatora) są wyłącznie stratami upośledzającymi MPG.
>
> Ktoś tu trafnie określił takie opowieści jako dorabianie ideologii,
> by obronić nieświeże teorie. Tak naprawdę hipotetyczne to jest właśnie
> takie teoretyzowanie, że hamulców można nie używać w 95%, ponieważ
> większą drogę się pokona nie hamując, bądź hamując tylko silnikiem.
> Swoją ścieżką sam się zapędziłeś w kozi róg twierdząc, że hamowanie
> z 'bardziej' obciążanym alternatorem jest skuteczniejsze,
Najwyrażniej nie zrozumiałeś.
Mamy na wyhamowanie na drodze X metrów z prędkości Y.
Hamujać hamulcami + silnikiem + alternatorem spalę więcej paliwa
niż hamując samym silnikiem - to jest oczywiste. Wystarczy się nauczyć.
> więc
> można zacząć hamować silnikiem później i część energii odzyskać.
> Jeżeli brak będzie odbiorników energii, to jak trzeba będzie jej
> nadmiar wyemitować bezproduktywnie przez hamulce.
Skoro zaczynasz hamować silnikiem _POZNIEJ_ to spalisz _WIECEJ_ paliwa
niż gdybys zaczał hamowac wcześniej. Dokladnie o to chodzi. Tak samo jak
spalisz _WIECEJ_ paliwa rozpdzając się, jadać ze stałą prędkością oraz
stojąc na wolnych obrotach, ponieważ alternator obciąza uklad non stop.
>> Po zakończeniu podróży - ta właśnie zaoszczędzona ilość paliwa
>> znajdowała by się nadal w baku.
>
> Dobre - ta zaoszczędzona ilość to jaka jest? Teoretyzować możesz
> sobie do woli na torze w wyścigu o kropelce, ale zupełnie inaczej
> to wygląda w realnej eksploatacji pojazdów.
> Tak czy inaczej - poproszę o jakieś realne wyliczenie ile można
> teoretycznie zaoszczędzić tej benzyny przez wyłączenie świateł.
> Zaznaczam - realne.
Nikomu innemu wcześniej się nie chciało, zatem nie mam zamiaru odwalać
tego za kogoś.
Przedstawiłem jedynie mój punkt widzenia. Jak najbardziej możecie się
znim nie zgadzac.
Być może skuszę, sie o wykonanie testu w kontrolnych warunkach z
podłączonym softem do zapisywania ilości spalonego paliwa.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 13.08.10 13:31 Artur 'futrzak' Maśląg
- 13.08.10 14:33 Yans van Horn
- 13.08.10 15:23 Artur 'futrzak' Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?