  • Data: 2010-08-07 23:17:23
    Temat: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
    Od: Lew2 <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Sie, 21:58, " Gwidon" <g...@g...pl> wrote:
    > Znalazłem dziś program, który oblicza ile tracimy na niepotrzebnym zużyciu
    > paliwa przez nakaz jazdy na światłach w dzień.
    > Mnie wyszło 240 zł rocznie, a wam?
    >
    > http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
    >
    > Niby nie majątek, ale jednak coś, poza tym w Polsce jest 14 mln samochodów.
    > Rozproszenie strat i koncentracja korzyści - tak działają najlepsi oszuści.
    > Okradziony nie odczuwa małej straty, beneficjent z wielu takich strat osiąga
    > znaczny zysk.
    >
    > --

    Inni piszą, że jazda na światłach to zysk dla budżetu państwa, dla
    firm produkujących żarówki i innych.
    Ani ten Twój koszt ani zysk (pozorny) państwa nic nie znaczy w
    porównaniu z ofiarami spowodowanymi przez niebezpieczne świecenie
    światłami, Nie powinno się w ogóle dyskutować o ekonomii gdy chodzi o
    bezpieczeństwo, a wiadomo że używanie świateł mijania w dzień powoduje
    wzrost zagrożenia w ruchu drogowym, ale dla niektórych liczy się tylko
    kasa.