  • Data: 2010-08-09 09:19:58
    Temat: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
    Od: "Gwidon" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jacek2v <j...@g...com> napisał(a):

    > On jecha=B3 swoim pasem, ja chcia=B3em wyprzedza=E6, czyli by=B3aby czo=B3=
    > =F3wka,
    > gdybym go nie zauwa=BFy=B3.
    > Oczywi=B6cie by=B3aby to moja wina :)

    Jak jechał swoim pasem, a ty nie byłeś pewny warunków to jaki prawem chciałeś
    wyprzedzać przed upewnieniem się czy można? Myślałeś, że "samo się zobaczy"?

    > Z w=B3=B1czonymi =B6wiat=B3ami jest podobnie jak z kierunkowskazami,
    > kieruj=B1cemu s=B1 niepotrzebne i tylko kosztuj=B1, ale innym uczestnikom
    > ruchu s=B1 niezb=EAdne :)

    Nie, nie jest tak samo, cytuję Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji
    Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
    ONZ) &#8211; Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do
    urządzeń
    oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej

    &#8222;Światło kierunkowskazu&#8221; oznacza światło używane do wskazania innym
    użytkownikom drogi
    zamiaru zmiany kierunku jazdy w prawo lub w lewo.

    &#8222;Światło mijania&#8221; oznacza światło używane do oświetlenia drogi z przodu
    pojazdu, niepowodujące
    olśnienia ani dyskomfortu dla kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka i dla
    innych użytkowników drogi.

    Niby rzecz oczywista, ale jak widać niektórzy nie wiedzą takich podstawowych
    rzeczy.