  • Data: 2012-03-15 14:14:45
    Temat: Re: Kornacki w piątek
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jjspcu$qs5$...@i...gazeta.pl...

    > Wiesz, mam wrażenie że patrzymy na różne filmy.

    Ja na ten:
    http://www.telemagazyn.pl/plotki/4973,malgorzata-soc
    ha-miala-wypadek-wideo,id,t.html

    >Albo co najmniej z innego kąta ;-))). Obojętnie kiedy by autobus nie ruszył
    >to by Kornackiego nawet nie dotknął...

    Chyba że ten akurat poszedłby trochę bardziej w lewo.
    Autobuśnik nijak nie kontrolował tego co się dzieje po prawej stronie
    autobusu i tyle, takie są fakty.
    Ty sobie możesz pisać co chcesz - i tak tych faktów nie zmienisz.

    > Tyle że otwarcie drzwi prosto pod ruszający autobus było bezpośrednią
    > przyczyną stłuczki :-).

    Nie - bezpośrednią przyczyną było zachodzenie manewrującego autobusu.

    > Oczywiście, a autobuśnik stojący w korku ma obserwować cały czas co dzieje
    > się gdzieś z tyłu

    Z boku, w miejscu w którym może W WYNIKU JEGO MANEWRÓW znaleźć się JEGO
    autobus.
    Tak, ma to kontrolować.
    Albo nie wsiadać za kółko.

    > Kierowca spojrzał w lusterko

    > To Twoje zdanie :-).

    Oczywiście.
    I dopóki nikt nie udowodni, że było inaczej będę się go trzymał.
    Więc wypisywanie przez Ciebie różnych dziwnych innych wniosków jest
    niepotrzebne. ;-)

    >Wystarczy że spojrzał sekundę wcześniej i zobaczył faceta za samochodem,
    >uznał że ten będąc na ruchliwej ulicy spodziewa się że autobus ruszy i nie
    >należy się do niego zbliżać. Na drodze obowiązuje zasada ograniczonego
    >zaufania, a nie zasada kompletnego braku zaufania :-)

    Jasne.
    Ta zasada polega na tym że masz obowiązek kontrolować skutki swoich poczynań
    i zawczasu postrzegać przeszkody dla swoich zaplanowanych manewrów.
    A jak nie widziałeś, bo Ci się kontrolować nie chciało, to nadal nie zwalnia
    Cię z winy.
    Tak jak nieznajomość przepisów.

    > I uważasz że ktoś, kto otwiera na środku drogi drzwi prawie opierając je o
    > autobus (który na 100% za chwilę ruszy) jest normalny?

    Uważam, że nie o tym dyskutujemy.

    > Ty wiesz lepiej, jak zwykle ;-))))

    Wiem co widzę, a to że ktoś nie rozumie co widzi to nie moja wina.
    Jak zwykle.

    > Twój kibel, Twój problem

    Nie, to Ty masz jakiś problem z oceną tego zdarzenia nie ja.
    Dla mnie sprawa jest jasna, obaj po mandacie, wina za kolizję autobuśnika, a
    przynajmniej jej znacząca większość.

    > Wiesz? Gdyby on zahaczył kogoś na sąsiednim pasie to OK

    Wiesz co znaczy "nikogo"?